شیب ملایم منحنی کرونا در اصفهان/ کرونا جان کودک ۸ ماهه جیرفتی را گرفت



اخبار,اخبار پزشکی,کرونا در اصفهان
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در استان اصفهان شیب بیماران بستری رو به پایین است و شیب بیماران سرپایی رو به بالا است.

آرش نجیمی امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به وضعیت ابتلای استان اصفهان به کرونا اظهار داشت: در حال حاضر بستری بیماران مبتلا به کرونا نسبت به هفته گذشته کمتر شده است، اما تعداد موارد سرپایی یعنی افرادی که نیاز به بستری ندارند، اما دارای علایم کرونا هستند، بیشتر شده است.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: موج دوم کرونا که در بعضی از استان‌های کشور اتفاق افتاد اما در اصفهان رخ نداد، اما این‌که بگوییم به نقطه‌ای رسیده‌ایم که به پایان کرونا نزدیک شده‌ایم، این چنین نیست.

 

وی با تأکید بر این‌که در استان اصفهان شیب بیماران بستری رو به پایین است و شیب بیماران سرپایی رو به بالا است، گفت: بیمارستان فاطمه زهرا (س) نجف‌آباد دیگر به عنوان مرجع کرونا نیست و بیماران نجف‌آباد به دلیل کاهش تعداد به اصفهان ارجاع می‌شوند و سایر شهرستان‌ها تغییری پیدا نکرده است، در شهر اصفهان هم چهار بیمارستان خورشید، عیسی‌بن مریم، امین و غرضی مرجع درمان بیماری کرونا است.

 

نجیمی با بیان این‌که در استان اصفهان تنها شهرستان بوئین میان‌دشت سفید است و تیران و کرون هم در خبر‌ها اعلام شد، اما این شهرستان وضعیت سفید ندارد، بیان کرد: اصفهان، نطنز و برخوار وضعیت قرمز دارند.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: روند بیماری کرونا امیدوار کننده است و اگر مردم همراهی کنند، زودتر کنترل می‌شود، اما همراهی مردم در این مدت کم شده و اگر مراعات بیشتری کنند، سریع‌تر کنترل بیماری را شاهد هستیم.

 

وی با اشاره به این‌که هنوز تصمیمی برای برگزاری شب‌های قدر در استان اصفهان گرفته نشده است، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد شب‌های قدر در فضای باز برگزار شود، اما پروتکل‌ها رعایت نشود و مدت زمان کنار هم بودن زیاد شود، باز هم دارای خطر است و اگر به شکلی برگزار شود که با حداقل زمان باشد و فاصله‌ها رعایت شود، شاید در این حالت بتوان شب قدر را برگزار کرد، اما اگر پروتکل‌ها رعایت نشود، ممکن است، خطرآفرین باشند.

 

کرونا جان کودک ۸ ماهه جیرفتی را گرفت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته سه نفر در استان کرمان جان خود را بر اثر ابتلاء به کووید ۱۹ از دست دادند، گفت: یکی از این قربانیان کودکی هشت ماهه است.

 

به گزارش مهر، مهدی شفیعی بعدازظهر شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان کرمان اظهار کرد: طی روز گذشته از ۱۷۱ تست انجام شده در آزمایشگاه‌های سطح استان کرمان ۱۸ مورد جدید ابتلای قطعی به بیماری کووید ۱۹ شناسایی شد.

 

وی با اشاره به اینکه ۱۲ مورد از این افراد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان و شش مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان است، افزود: ۱۰ نفر از این افراد خانم و هشت نفر آقا هستند.

 

شفیعی شمار کلی موارد قطعی ابتلاء به کرونا در استان کرمان را ۹۲۶ مورد ذکر و تصریح کرد: طی روز گذشته سه نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند، یکی از این موارد مربوط به کودکی هشت ماهه در جیرفت و دو مورد دیگر مربوط به کرمان است.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان مجموع فوت شدگان بر اثر کرونا را ۵۶ نفر ذکر کرد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های سطح استان کرمان ترخیص و به نقاهتگاه‌ها و ایزوله‌های خانگی منتقل شدند.

 

وی با اشاره به اینکه از ابتدای اپیدمی تاکنون ۴۰۲ مورد ترخیصی داشته‌ایم، افزود: نزدیک به هفت هزار و ۷۱۸ مورد تست پی سی آر برای تشخیص کووید ۱۹ در کرمان انجام شده است که با توجه به جمعیت استان رقم قابل قبولی است.

 

شفیعی با اشاره به افزایش تعداد آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در سطح استان کرمان گفت: این مساله امکان دسترسی انجام تست برای بیماران سرپایی را فراهم کرده است.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه درصدی از این تست‌ها مربوط به موارد اطرافیان بیماران قطعی است، گفت: روز گذشته آمار کرونای استان کرمان ۴۰ نفر اعلام شد که غافلگیرکننده بود و از ابتدای اپیدمی تاکنون این میزان تست مثبت نداشته‌ایم.

 

وی ادامه داد: البته باید در نظر داشت که تعداد قابل توجهی از ۴۰ مورد روز گذشته موارد سرپایی بودند که نشاندهنده اجرای خوب برنامه غربالگری است و خانواده‌ها به صورت هدفمند رصد می‌شوند و بر این اساس انتظار افت و خیزهای آماری را در روزهای مختلف هفته داریم.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: تعداد قابل ملاحظه‌ای از آمار دیروز (۱۰ نفر) مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان است و این در حالیست که جنوب کرمان منطقه گرمسیری است.

 

وی با اشاره به اینکه ویروس در گرما از بین نمی‌رود و در حال سازگاری با شرایط اقلیمی است، گفت: با گرم شدن هوا ماندگاری ویروس در محیط بیرون کمتر می‌شود اما باید توجه داشت که استفاده از وسایل خنک کننده و بستن درها و پنجره‌های منازل محیط داخل خانه را برای ماندگاری ویروس مهیا می‌کند.

 

شفیعی ادامه داد: به دلیل کاهش گردش هوا و پایین آمدن دما در منازل، چنانچه افراد نکات بهداشتی را رعایت نکنند می‌توانند به راحتی با وسایل آلوده ویروس را به منزل منتقل کنند.

 

وی با تاکید بر لزوم گندزدایی سطوح و ضدعفونی دست‌ها افزود: حتی در گرما هم ویروس در محیط بیرون از خانه وجود دارد و باید مراقب باشیم با رفتارهای اشتباه و بی احتیاطی ویروس را به خانه منتقل نکنیم.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد: گرم شدن هوا نباید منجر به کمرنگ شدن رفتارهای بهداشتی و محافظه کارانه ما شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------