شناسایی 331 مورد ابتلای جدید به کرونا در خوزستان/ لرستان در وضعیت هشدار قرار گرفت؛ 73 مورد جدید در اصفهان



اخبار,اخبار پزشکی,کرونا در ایران
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به شناسایی 331 بیمار جدید مبتلا به کووید 19، گفت: با احتساب شمارش مبتلایان جدید تا امروز 27 اردیبهشت تعداد 6 هزار و 636 نفر در خوزستان به کرونا مبتلا شدند.

به گزارش فارس، علی احسان پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در جمع خبرنگاران با اشاره با شناسایی ۳۳۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹، اظهار کرد: با احتساب شمارش مبتلایان جدید تا امروز ۲۷ اردیبهشت تعداد ۶ هزار و ۶۳۶ نفر در خوزستان به کرونا مبتلا شدند.

 

وی با بیان اینکه بیشترین آمار مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته مربوط به اهواز با ۱۶۲ مورد ابتلا است، گفت: دزفول با ۵۹ مبتلا و شوش با ۲۱ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین تعداد مبتلایان جدید را به خود اختصاص دادند.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: تعداد مبتلایان در سایر شهر‌های خوزستان به این شرح است: اندیمشک ۴ نفر، ایذه ۲ نفر، شوشتر ۱۷ نفر، رامشیر ۴ نفر، گتوند ۲ نفر، آبادان ۱۵ نفر، خرمشهر ۴ نفر، شادگان ۵ نفر، کارون ۹ نفر، حمیدیه یک نفر، رامهرمز ۱۲ نفر، مسجدسلیمان ۱۰ نفر، باوی ۲ نفر و دشت آزادگان ۲ نفر.

 

وی عنوان کرد: بیمارستان‌های وابسته به نیرو‌های مسلح از جمله بیمارستان‌های شهیدبقایی۲، منفردنیاکی و فاطمه الزهرا برای افزایش ظرفیت حوزه درمان استان در مدیریت بیماری کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور را همراهی و پشتیبانی خواهند کرد.

 

احسان پور، با اعلام فوت مجموعا ۳۵۱ بیمار تاکنون در اثر ابتلا به بیماری کرونا ویروس، از بهبود ۵۴۷۲ بیمار خبر داد. همچنین در حال حاضر ۸۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان تحت درمان هستند.

 

لرستان در وضعیت هشدار قرار گرفت؛ هیچ نقطه سفیدی در استان وجود ندارد

تسنیم نوشت: سیدموسی خادمی عصر امروز در رابطه با مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا و وضعیت کرونایی لرستان اظهار داشت: بر‌اساس تصمیمات ستاد ملی مدیریت کرونا بنا شد راهپیمایی روز جهانی قدس در نقاط سفید کشور و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شود اما باید گفت چون لرستان هیچ نقطه سفیدی ندارد این راهیپمایی برگزار نمی‌شود.

 

وی در رابطه با برپایی نماز عید سعید فطر نیز افزود: در این رابطه نیز در ستاد مذکور مقرر شد در مساجد محلات سراسر کشور با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود البته بدون مشخص‌شدن محل خاص و به‌صورت محدود و محله محور اقامه شود.

 

قرارگاه عملیاتی لشکر 84 خرم‌آباد 1000 بسته معیشتی و بهداشتی بین نیازمندان لرستان توزیع می‌کند

 

استاندار لرستان یکی دیگر از تصمیمات ستاد ملی مدیریت کرونا را بازگشایی دانشگاه‌های کشور در تاریخ 17 خرداد دانست و عنوان کرد: رستوران‌ها و هتل‌ها نیز پس از پایان ماه رمضان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را شروع می‌کنند که البته با توجه به اینکه استان لرستان در وضعیت هشدار قرار دارد ممکن است بنابر شرایط تصمیم دیگری گرفته شود‌.

 

وی رابطه با وضعیت ویروس کرونا در لرستان نیز گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون تعداد مبتلایان استان دو برابر شده به طوری که در برخی از شهرستان‌های استان2.5 تا 2.6 برابر رشد پیدا کرده است.

 

خادمی با بیان اینکه آمار  بیماران بستری شده و فوتی‌ها با کاهش یافته است تصریح کرد: آمار بستری و فوتی‌ها نسبت به قبل تا رقم یک چهارم تنزل پیدا کرده است‌.

 

استاندار لرستان اظهارداشت: دلیل اصلی افزایش آمار تعداد مبتلایان به ویروس کرونا اجرای طرح بیماریابی است که در استان آغاز شده و باید گفت لرستان جزء استان‌هایی است که نسبت به میانگین کشوری تست‌های بیشتری انجام داده است.

 

‌خادمی عنوان کرد: روند ابتلای به ویروس کرونا در  لرستان نوسانی است به طوری که در برخی روزها تعداد مبتلایان کم یا زیاد می‌شود که این نشان می‌دهد مردم باید نکات بهداشتی را جدی بگیرند و بیشتر رعایت کنند.

 

وی با اشاره به اینکه استان لرستان کاملاً در وضعیت هشدار قرار دارد، بیان کرد: بر اساس استانداردهای وزارت بهداشت اکثر شهرهای استان در وضعیت قرمز و زرد قرار دارند و وضعیت سفیدی نداریم.

 

استاندار لرستان با اشاره به شرایط مطلوب آب و هوایی و احتمال سفر به استان لرستان تصریح کرد: از هم وطنان درخواست داریم که به استان سفر نکنند، ما به دنبال راه‌هایی برای کاهش روند مسافرت‌ها هستیم.

 

ثبت ۷۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در اصفهان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۷۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان اصفهان (غیر از کاشان و آران و بیدگل) به ثبت رسید.

 

آرش نجیمی در گفت و گو با مهر، با اشاره به روز گذشته ۸۱ مورد بیمار جدید از افراد مشکوک به کرونا ویروس به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با علائم بالینی در بیمارستان‌ها بستری شدند، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۳ بیمار جدید مشکوک به کووید ۱۹ در اصفهان ثبت شد که در بیمارستان‌های استان اصفهان بستری شدند.

 

ترخیص ۱۹ بیمار بهبود یافته در ۲۴ ساعت گذشته

وی با اشاره به ترخیص ۱۹ بیمار بهبود یافته در ۲۴ ساعت گذشته از بیمارستان‌های اصفهان گفت: این افراد باید دوران قرنطینه را در منزل و یا بخش‌های ویژه بیمارستانها طی کنند.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه در مجموع اکنون درمجموع تعداد ۳۹۰ نفر مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های اصفهان تحت مراقبت و درمان هستند، بیان داشت: از این تعداد، ۱۰۸ نفر وضعیت جسمی وخیم‌تری داشته و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

 

هنوز به مرحله مهار بیماری کرونا در اصفهان نرسیدیم

وی با تاکید بر ضرورت رعایت بهداشت فردی به ویژه شستشوی مرتب و فاصله گذاری اجتماعی توسط شهروندان و مردم استان گفت: هنوز به مرحله مهار بیماری در استان اصفهان نزدیک نشده‌ایم؛ لازم است همچنان از ترددهای غیرضروری خودداری شود تا به مرحله مهار بیماری کرونا به تدریج دست پیدا کنیم.

 

 

شمار مبتلایان به کرونا در تهران نزولی شده است

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران گفت: شمار مبتلایان کرونا در تهران با شیب ملایمی که از روزهای گذشته شروع شده، کما فی السابق با روندی نزولی روبه رو هستیم.

 

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی اظهار داشت: ثبت پایین ترین آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در ۲۴ ساعت گذشته از ابتدای اسفند ماه تاکنون در استان تهران شاهد هستیم.

 

وی ادامه داد: مجموع مبتلایان جدیدی که در ۲۴ ساعت گذشته در بخش های عادی بیمارستان های استان تهران بستری شده اند، ۱۳۰ نفر می شود و ۴۰ بیمار جدید در بخش های ویژه بستری شده اند.

 

زالی همچنین از ترخیص ۱۶۲ بیمار در طول ۲۴ ساعت گذشته از بیمارستان های تهران خبر داد و گفت: برای اولین بار از آغاز شیوع کووید ۱۹ یعنی ابتدای اسفند تا امروز، پایین ترین میزان مرگ و میر را در استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته داشته ایم و امیدواریم با کمک مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی این آمار تعادل نسبی را حفظ کند.

 

 وی با بیان اینکه اپیدمی را می توان مانند یک مسابقه فوتبال در نظر گرفت که ممکن است نتیجه آن تا دقیقه ۹۰ تغییر کند، گفت: بنابر این باید مردم همچنان مراقبت های بهداشتی را رعایت کنند و بدانند که بیماری هنوز پایان نیافته است و ویروس همچنان در کمین ماست.

 

زالی یادآور شد: این بیماری به عنوان یک بیماری خطرناک و اپیدمیک در انتظار یک بی احتیاطی و غفلت از سوی شهروندان است به همین خاطر از شهروندان خواهش می کنیم که به خاطر تغییرات آماری فریفته نشوند و حساسیت های منطقی خود را با رعایت پروتکل های بهداشتی حفظ کنند.

 

استان قم هنوز به شرایط عادی در کنترل بیماری کرونا نرسیده است

بهرام سرمست امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سالن جلسات کرامت استانداری، الحاق 63 هکتار از اراضی انتهای شهرک قدس برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن را مورداشاره قرار داد و اظهار داشت: تمام دستگاه‌های اجرایی ازجمله راه و شهرسازی باید  در این رابطه موظف به طی فرایند قانونی باشند.

 

استاندار قم درباره احداث آرامستان در محدوده مسجد مقدس جمکران گفت: احداث آرامستان با توجه به مسائل پیش‌آمده در استان مثل قبر فروشی یک ضرورت است.

 

وی افزود: اگر شهرداری و شورای شهر قم مصمم به اجرای این طرح هستند، بنده این طرح را به رأی خواهم گذاشت و نتیجه رأی‌گیری هر‌چه باشد بنده آن را به اجرا خواهم گذاشت اما درصورتی‌که به دنبال فرصت مجدد برای مطالعه بیشتر و یا مکان‌یابی جدید هستند و این طرح باید از دستور خارج شود بازهم آمادگی خواهم داشت.

 

سرمست سپس سند راهبردی تحول اجتماعی و فرهنگی استان قم را مورداشاره قرار داد و گفت: امیدواریم بتوانیم در جهت رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری قدم برداشته و بتوانیم این سند را عملیاتی کنیم.

 

استاندار قم با بیان اینکه بخش فرهنگی متولی زیادی داشته اما پاسخگو کم دارد، ادامه داد: می‌توانستیم به منویات مقام معظم رهبری نگاهی سطحی نگرانه داشته باشیم درحالی‌که این‌گونه نبوده و باید به اجرای منویات رهبر معظم انقلاب توجه جدی داشته باشیم.

 

وی در ادامه به بیان آخرین وضعیت استان پیرامون مقابله با بیماری کرونا پرداخت و گفت: هنوز استان قم به شرایط عادی در کنترل بیماری کرونا نرسیده است.

 

همچنین در این جلسه معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم در مخالفت با احداث آرامستان در محدوده مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: شهر مقدس قم را با چند شاخصه ازجمله حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) و مسجد مقدس جمکران می‌شناسیم اما آیا زیبنده است که در محدوده دو کیلومتری این مکان مقدس آرامستان ایجاد کنیم؟

 

یونس عالی‌پور تأکید کرد: جایگاه مسجد مقدس جمکران می‌طلبد تعصب خاصی نسبت به این مکان مقدس داشته باشیم و با احداث قبرستان این فضا را خراب نکنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------