اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

آمار جهانی همه گیری کرونا/ بیش از ۱۹ میلیون نفر مبتلا به کووید-۱۹



اخبار,اخبار پزشکی,ویروس کرونا در جهان
شمار مبتلایان و قربانیان کروناویروس در جهان همچنان رو به افزایش است و براساس آخرین آمارها، شمار قربانیان بیماری کووید-۱۹ تاکنون به ۷۱۷ هزار و ۶۸۷ نفر رسیده است.

به گزارش ایسنا، تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار مبتلایان کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۱۹ میلیون و ۲۵۷ هزار و ۷۲۶ نفر رسیده و مرگ ۷۱۷ هزار و ۶۸۷ نفر در اثر این بیماری نیز تأیید شده است.

 

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

 

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها ۱۲ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۶۶۲ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

 

از میان شش میلیون و ۱۸۲ هزار و ۳۷۷ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی شش میلیون و ۱۱۷ هزار و ۱۲۵ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۵ هزار و ۲۵۲ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

 

همچنین از ۱۳ میلیون و ۷۵ هزار و ۳۴۹ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۲ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۶۶۲ نفر معادل ۹۵ درصد از موارد بهبود یافته و ۷۱۷ هزار و ۶۸۷ نفر معادل پنج درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

 

آمریکا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

 

از سوی دیگر برزیل و هند به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و برزیل، مکزیک و انگلیس نیز پس از آمریکا به ترتیب بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده‌اند.

 

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (پنجشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

 

 ۱. آمریکا پنج میلیون و ۳۲ هزار و ۱۷۹ مبتلا، ۱۶۲ هزار و ۸۰۴ قربانی

 

 ۲. برزیل دو میلیون و ۹۱۷ هزار و ۵۶۲ مبتلا، ۹۸ هزار و ۶۴۴ قربانی

 

 ۳. هند دو میلیون و ۲۵ هزار و ۴۰۹ مبتلا، ۴۱ هزار و ۶۳۸ قربانی

 

 ۴. روسیه ۸۷۱ هزار و ۸۹۴ مبتلا،  ۱۴ هزار و ۶۰۶ قربانی

 

 ۵. آفریقای جنوبی ۵۳۸ هزار و ۱۸۴ مبتلا، ۹۶۰۴ قربانی

 

 ۶. مکزیک ۴۶۲ هزار و ۶۹۰ مبتلا، ۵۰ هزار و ۵۱۷ قربانی

 

 ۷. پرو ۴۵۵ هزار و ۴۰۹ مبتلا، ۲۰ هزار و ۴۲۴ قربانی

 

۸. شیلی ۳۶۶ هزار و ۶۷۱ مبتلا، ۹۸۸۹ قربانی

 

۹. کلمبیا ۳۵۷ هزار و ۷۱۰ مبتلا، ۱۱ هزار و ۹۳۹ قربانی

 

۱۰. اسپانیا ۳۵۴ هزار و ۵۳۰ مبتلا، ۲۸ هزار و ۵۰۰ قربانی

 

پس از آن ایران با ۳۲۰ هزار و ۱۱۷ مبتلا و ۱۷ هزار و ۹۷۶ قربانی کرونا در رتبه یازدهم کشورهای درگیر کرونا قرار گرفته است.

 

سپس کشورهای انگلیس با ۳۰۸ هزار و ۱۳۴ مبتلا، عربستان سعودی با ۲۸۴ هزار و ۲۲۶ مبتلا، پاکستان با ۲۸۱ هزار و ۸۶۳ مبتلا، بنگلادش با ۲۴۹ هزار و ۶۵۱ مبتلا، ایتالیا با ۲۴۹ هزار و ۲۰۴ مبتلا، ترکیه با ۲۳۷ هزار و ۲۶۵ مبتلا، آرژانتین با ۲۲۸ هزار و ۱۹۵ مبتلا، آلمان با ۲۱۵ هزار و ۲۱۰ مبتلا، فرانسه با ۱۹۵ هزار و ۶۳۳ مبتلا، عراق با ۱۴۰ هزار و ۶۰۳ مبتلا، فیلیپین با ۱۱۹ هزار و ۴۶۰ مبتلا، اندونزی با ۱۱۸ هزار و ۷۵۳ مبتلا، کانادا با ۱۱۸ هزار و ۵۶۱ مبتلا، قطر با ۱۱۲ هزار و ۹۲ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

 

پس از آن قزاقستان با ۹۶ هزار و ۹۲۲ مبتلا، مصر با ۹۵ هزار و ۶ مبتلا، اکوادور با ۹۰ هزار و ۵۳۷ مبتلا، بولیوی با ۸۶ هزار و ۴۲۳ مبتلا، چین با ۸۴ هزار و ۵۶۵ مبتلا، سوئد با ۸۱ هزار و ۹۶۷ مبتلا، عمان با ۸۰ هزار و ۷۱۳  مبتلا، سرزمین‌های اشغالی با ۷۹ هزار و ۵۵۹ مبتلا، اوکراین با ۷۶ هزار و ۸۰۸ مبتلا، جمهوری دومینیکن با ۷۶ هزار و ۵۳۶ مبتلا، بلژیک با ۷۲ هزار و ۱۶ مبتلا، پاناما با ۷۱ هزار و ۴۱۸ مبتلا، کویت با ۷۰ هزار و ۴۵ مبتلا، بلاروس با ۶۸ هزار و ۵۰۳ مبتلا، امارات متحده عربی با ۶۱ هزار و ۸۴۵ مبتلا، رومانی با ۵۷ هزار و ۸۹۵ مبتلا، هلند با ۵۶ هزار و ۹۸۲ مبتلا، سنگاپور با ۵۴ هزار و ۵۵۵ مبتلا، گواتمالا با ۵۴ هزار و ۳۳۹ مبتلا و پرتغال با ۵۲ هزار و ۶۱ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

 

همچنین کشورهای لهستان، هندوراس، نیجریه، بحرین، ژاپن، ارمنستان، غنا، قرقیزستان، افغانستان، سوئیس، آذربایجان، الجزایر، مراکش، ازبکستان، صربستان، ایرلند، مولداوی، کنیا، ونزوئلا، اتریش، نپال، کاستاریکا، اتیوپی و استرالیا تاکنون بیش از ۲۰ هزار مبتلا را ثبت کرده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------