اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

زایمان زودرس خطر مرگ مادران را در آینده افزایش می دهد



اخبار,اخبار پزشکی,زایمان زودرس
نتیجه یک مطالعه نشان می دهد زایمان زودرس از جمله فاکتورهای پرخطر مرگ زودهنگام در زنان تا ۴۰ سال بعد است.

به گزارش مهر، این یافته‌ها نشان می‌دهد زنانی که زایمان زودرس دارند باید تحت مراقبت‌های بالینی طولانی مدت از نظر تشخیص و درمان اختلالات مزمن مرتبط با مرگ زودهنگام برآیند.

 

طبق گزارش محققان، حدود ۱۱ درصد از تمام زایمان‌های دنیا زودتر از موعد (قبل از هفته ۳۷ بارداری) روی می‌دهند. زنانی که زایمان زودرس دارند با افزایش خطر ابتلاء به مشکلاتی نظیر بیماری قلبی یا دیابت در سنین بالا مواجه هستند اما اطلاعات کمی در مورد افزایش خطر مرگ در آنها گزارش شده بود.

 

از اینرو در این تحقیق «کیسی کرامپ»، سرپرست تیم تحقیق از دانشکده پزشکی آیسان نیویورک، به بررسی رابطه بین زایمان زودهنگام و مرگ و میر در زنان پرداختند.

 

محققان داده‌های بالغ بر ۲ میلیون زن که بین سال‌های ۱۹۷۳ تا ۲۰۱۵ در سوئد زایمان کرده بودند را بررسی کردند. بعد از بررسی داده‌ها مشخص شد در مجموع ۷۶,۵۳۵ (۳.۵ درصد) با میانگین سنی ۵۸ سال، در طول این مدت فوت کرده بودند.

 

محققان بعد از در نظر گرفتن بسیاری از فاکتورهای پرخطر نظیر ژنتیک و عوامل محیطی، دریافتند زنانی که زایمان زودرس یا بی نهایت زودرس داشتند به ترتیب ۱.۷ و ۲.۲ بار بیشتر با ریسک مرگ به هر دلیلی در طول ۱۰ سال بعد مواجه بودند.

 

اگرچه این ریسک در ۱۰ سال اول بعد از زایمان بسیار بالا بود و به تدریج کاهش می‌یافت، اما همچنان در بلندمدت ادامه داشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------