ساخت ابزاری جدید برای بررسی بهتر سیستم ایمنی بدن



اخبار,اخبار پزشکی,ساخت ابزاری جدید برای بررسی بهتر سیستم ایمنی بدن
پژوهشگران کانادایی، ابزار جدیدی را برای بررسی سیستم ایمنی بدن ابداع کرده‌اند که می‌تواند به پژوهش در مورد سرطان و آلزایمر کمک کند.

به گزارش ایسنا به نقل از فیز، پژوهشگران "دانشگاه آلبرتا"(University of Alberta) کانادا، ابزار جدیدی ابداع کرده‌اند که می‌تواند به بررسی سیستم ایمنی بدن انسان کمک کند و کمکی برای پژوهش‌هایی باشد که در مورد سرطان و بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر انجام می‌شوند.

 

"متیو مکالی"(Matthew Macauley)، از پژوهشگران این پروژه گفت: ما در این پژوهش، به بررسی پروتئین‌های موسوم به "Siglecs" پرداختیم که سلول‌های سیستم ایمنی را کنترل می‌کنند. بررسی قابلیت Siglecs در اتصال به قندها، موضوعی چالش‌برانگیز است زیرا این تعاملات بیوشیمیایی، ضعیف‌تر از تعامل میان پروتئین‌ها هستند.

 

وی افزود: این پیشرفت‌ها می‌توانند به تسهیل درک ما در مورد نقش Siglecs در بروز سرطان و بیماری‌های عصبی کمک کنند.

 

"امیلی رودریگز"(Emily Rodrigues)، از پژوهشگران این پروژه گفت: ما این ابزار را طوری طراحی کرده‌ایم که مکمل بسیاری از روش‌های متفاوت آزمایش باشند. این ابزارها می‌توانند راه را برای بررسی گیرنده‌هایی که پژوهش در مورد آنها پیشتر امکان‌پذیر نبود، هموار کنند.‌

 

پژوهشگران با کمک ابزارهای جدید توانستند قندهایی را که با کمک پروتئینی موسوم به "CD33" مشخص می‌شوند، مورد بررسی قرار دهند. ماکولی و گروهش در پژوهش‌های پیشین خود، نقش CD33 را در بیماری آلزایمر مورد بررسی قرار داده بودند.

 

ماکولی ادامه داد: ما با کمک این ابزارهای جدید توانستیم ماهیت بیوشیمیایی قندهایی را که با کمک CD33 مشخص می‌شوند، نشان دهیم. این پژوهش ثابت می‌کند که نقش CD33، گسترده‌تر از آن چیزی است که پیشتر تصور کرده‌ایم. شاید درک بهتر قندهایی که با کمک CD33 مشخص می‌شوند، بتواند به ارائه راهبردی برای هدف قرار دادن تعامل میان قندها و CD33 و درمان بهتر بیماری‌هایی مانند آلزایمر بیانجامد.

 

این پژوهش، در مجله "Nature Communications" به چاپ رسید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------