اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

عوامل پوکی استخوان زودتر از ۵۰ سالگی بروز می کند



اخبار,اخبار پزشکی,پوکی استخوان
مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، از خانواده ها درخواست کرد در ایام کرونایی به تغذیه مناسب و فعالیت بدنی بچه ها بیشتر توجه کنند.

به گزارش فارس، افشین استوار، در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، به تشریح وضعیت بیماری پوکی استخوان در کشور پرداخت.

 

وی با عنوان این مطلب که عوامل پوکی استخوان خیلی زودتر از ۵۰ سالگی فرد را مستعد ابتلاء می‌کنند، گفت: تغذیه نامناسب، کمبود دریافت لبنیات و کم تحرکی، از عوامل بروز پوکی استخوان به شمار می‌روند.

 

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، اظهار داشت: حدود ۴۰ درصد زنان بالای ۵۰ سال به پوکی استخوان مبتلا می‌شوند. به طوری که از هر ۳ زن و از هر ۵ مرد بالای ۵۰ سال یک نفر شکستگی ناشی از پوکی استخوان را تجربه می‌کند.

 

وی گفت: متاسفانه از هر ۴ زن مبتلا به پوکی استخوان، ۳ نفر از بیماری خود مطلع نیستند.

 

استوار با اشاره به اینکه رعایت نکات تغذیه‌ای و فعالیت بدنی باید در دهه اول زندگی مورد توجه بیشتری قرار بگیرد، افزود: به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم به تغذیه و فعالیت بدنی فرزندان خودشان بیشتر توجه کنند.

 

وی ادامه داد: قرار گرفتن در مقابل نور آفتاب برای بچه‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. ضمن اینکه فعالیت بدنی نیز از اهمیت ویژه و حیاتی برای سلامت بچه‌ها برخوردار است.

 

استوار گفت: رعایت توصیه‌های تغذیه‌ای، فعالیت بدنی و…، به عنوان عوامل مشترک همه بیماری‌های غیر واگیر محسوب می‌شوند که باید در ایام کرونا بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، افزود: متاسفانه در زمان اپیدمی کووید19 بعضی از عوامل خطر پوکی استخوان مانند کم تحرکی، تغذیه نامناسب و مصرف سیگار و الکل، شیوع بیشتری یافته که باید با آگاه کردن جامعه، عوامل خطر و این بیماری خاموش را در حد امکان در جامعه کاهش دهیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------