فوت 79 نفر بیمار کرونایی از صبح تا ظهر امروز در تهران و 53 نفر در اصفهان



اخبار,اخبارپزشکی,کرونا در ایران
استاندار تهران گفت: از صبح امروز تا ظهر ٧٩ نفر در استان تهران به دلیل ابتلا به کرونا فوت شدند.
به گزارش ایسنا، استاندار تهران در سومین جلسه شورای اداری استان تهران از فوت ٧٩ نفر از صبح  تا ظهر امروز بر اثر ابتلا به کرونا ویروس در استان تهران خبر داد.

 

استاندار تهران درباره احتمال اعمال تعطیلی دو هفته ای تهران نیز گفت: هر تصمیم گیری نقاط مثبت و منفی دارد و این پیشنهادات باید به صورت جامع بررسی شود و نهایتا در ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی و تصویب شود.

 

وی افزود: فردا جلسه ای با حضور ٧ استاندار به نمایندگی از استانداران سراسر کشور و ٧ رییس دانشگاه علوم پزشکی به نمایندگی از روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور با وزرای کشور و بهداشت خواهیم داشت که در آن پیشنهادات بررسی می شود تا در شرایطی که امروز با آن مواجه هستیم در جهت سلامت مردم و جامعه تصمیمات و محدودیت هایی اعمال کنیم.


وی ادامه داد: البته باید بررسی شود این محدودیت ها چه مشکلاتی برای سایر اقشار جامعه فراهم می کند و همه جوانب در نظر گرفته شود به این ترتیب جلسه فردا بسیار مهم است تا پیشنهادات بررسی و تصمیم های لازم اتخاذ شود.

 

استاندار تهران در ابتدا آمار فوت شدگان در استان تهران را ۷۹ نفر از صبح امروز تا ظهر امروز اعلام کرده بودند و پس از دقایقی این آمار را اصلاح و اعلام کردند که این تعداد فوتی در استان تهران از ۸ صبح روز گذشته تا ۸ صبح امروز بوده است.

 

***

 

۸۹۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در اصفهان شناسایی شد/فوت ۵۳  نفر

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از روز گذشته تاکنون ۸۹۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اصفهان شناسایی شده است.

 
آرش نجیمی در گفت‌وگو با مهر با اشاره آخرین وضعیت شیوع کرونا در اصفهان در ۲۴ ساعت اخیر اظهار داشت: در این بازه زمانی ۸۹۶ بیمار جدید مشکوک به کرونا در استان اصفهان شناسایی شده‌اند.

 

وی افزود: همچنین در ۲۴ ساعت اخیر ۳۱۰ بیمار مبتلا به کرونا مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شده‌اند.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را یک هزار و ۹۴۴ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳۷۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

 

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت اخیر ۵۳ بیمار مشکوک به کرونا در اصفهان جان خود را از دست داده‌اند، اضافه کرد: تاکنون تست کرونای ۳۰ نفر از این فوتی‌ها مثبت بوده است.

 

نجیمی افزود: طی ۲۴ ساعت اخیر ۲۴۷ بیمار بهبود یافته بیماری کرونا نیز از مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ترخیص شده‌اند.

 

زالی: 6250 بیمار کرونایی در طول شبانه روز گذشته در تهران بستری شدند

ایرنا نوشت: دکتر علیرضا زالی عصر یکشنبه در نشست هماهنگی اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص آگاهی بخشی و اطلاع رسانی حداکثری به صورت محله محور در خصوص مبارزه با ویروس کرونا، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، درطول شبانه روز گذشته ۸۵۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تهران بستری شده اند، افزود: ۱۶۷ نفر از مراجعه کنندگان به مراکز درمانی تهران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده اند.

 

وی تصریح کرد: در طول شبانه روز گذشته تعداد ۱۰ هزار و ۷۰۰ بیمار کرونایی به مراکز بهداشتی و درمانی به صورت سرپایی مراجعه کرده اند و تا به امروز تعداد ۶ هزار و ۲۵۰ بیمار در بیمارستان‌های سطح تهران بستری شده‌ اند.

 

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران تاکید کرد: یکی از اقدامات مهم در دوران شیوع بیماری ارائه بسته‌های حمایتی معیشتی ویژه خانواده‌هایی است که اعضای آنها بر اثر بیماری کرونا فوت کرده اند یا جزو اقشار کم برخوردار می باشند که این بسته‌ها با کمک نهادهای مختلف همچون سپاه و مساجد در بین افرادکم برخوردار تحت عنوان کمک مومنانه توزیع خواهد شد.

 

وی انجام غربالگری فعال و کمک به بیماری‌یابی در محلات را از جمله اقدامات مهمی نام برد که قرار است در محلات با کمک مساجد انجام و لیست مبتلایان مشخص و در اختیار نهادهای ذیربط قرار گیرد.

 

زالی با اشاره به مشارکت ۳۰۰ مسجد در مقابله با بیماری کرونا در تهران گفت: یکی از موضوعات مهم جهت مقابله با کرونا در محلات فعال شدن مجدد درمانگاه‌های مساجد است، چراکه مساجد نقش پررنگی در هماهنگی اقدامات محله دارند.

 

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران همچنین از برگزاری جلسه ای در آینده با ائمه جماعت مساجد با هدف برنامه ریزی جهت مقابله با کرونا در این مکان‌ها خبر داد.

 

وی همچنین تصریح کرد:در موضوع مدیریت مقابله با بیماری کرونا بحث چگونگی استفاده از نیروهای مردمی با محوریت مسجد و محله پیگیری خواهد شد.

 

***

 

اعمال محدودیت رفت و آمد در ۲۵ شهر مراکز استان های قرمز

با ابلاغ وزارت کشور، از فردا ظهر محدودیت رفت و آمد در 25 شهر مراکز استانهای قرمز اعمال می شود.

 

اخبار,اخبارپزشکی,کرونا در ایران

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------