نخستین داروی آلزایمر تایید اولیه سازمان غذا و داروی آمریکا را گرفت



اخبار,اخبار پزشکی,داروی آلزایمر
سازمان غذا و داروی آمریکا نتایج مثبت بررسی یک آزمایش بالینی را در مورد داروی "آدوکانوماب" (Aducanumab) که درمانی بالقوه برای بیماری آلزایمر محسوب می‌شود، منتشر کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از یورونیوز، بازرسان سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کردند که با وجود عدم موفقیت یکی از آزمایش‌های بالینی انجام شده، نتیجه آزمایش دوم برای سنجش کارآیی این دارو «بسیار مثبت و متقاعد کننده» بوده به طوری که نمی‌توان نتیجه ناموفق آزمایش قبلی را مبنای ناموثر بودن آن قلمداد کرد.

 

بازرسان این سازمان در گزارش ۳۴۳ صفحه‌ای خود در مورد بررسی نتایج آزمایش داروی آدوکانوماب، تاکید کرده‌اند که شرکت سازنده این دارو نیز شواهد قابل توجهی از اثربخشی آن ارائه کرده است. سازمان غذا و داروی آمریکا تصمیم نهایی خود در مورد این دارو را به زودی اعلام خواهد کرد.

 

شرکت بایوژن (Biogen) که قصد دارد نخستین داروی درمان آلزایمر را تولید و به بازار عرضه کند، اعلام کرد: داده‌های آزمایش بالینی نشان می‌دهد که آدوکانوماب روند از دست دادن حافظه، توان تکلم و کاهش توان جسمانی بیماران آلزایمر را کند می‌کند.

 

به گفته این شرکت، داروی آدوکانوماب با هدف قرار دادن توده پروتئینی به نام «بتا آمیلوئید» که در مغز تجمع می‌کند، موجب بهبود بیماران آلزایمری می‌شود.

 

شرکت بایوژن پیش‌تر هر دو آزمایش بالینی این دارو را در مارس ۲۰۱۹ به دلیل بی‌تاثیر بودن آن متوقف کرده بود ولی روند آزمایش‌های این شرکت که از اکتبر سال گذشته آغاز شده حاکی از این است که مصرف آدوکانوماب با دوز بالاتر کارآیی دارد و موثر است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------