شناسایی ۱۲۳۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در اصفهان و فوت ۲۳ نفر/ زالی: تهران در وضعیت خطرناکی قرار دارد



اخبار,اخبار پزشکی,کرونا در ایران
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از شناسایی یک هزار و ۲۳۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در اصفهان به جز دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل خبر داد.

آرش نجیمی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اصفهان اظهار داشت: در طول ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۲۳۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در اصفهان به جز دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل شناسایی شده اند.

 

وی اضافه کرد: از این تعداد بیمار جدید شناسایی شده ۲۹۹ بیمار در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شدند.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: همچنین در ۲۴ ساعت اخیر ۲۴۱ بیمار مبتلا به کرونای بهبود یافته از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار و ۲۱ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری هستند، ابراز داشت: از این تعداد ۳۶۷ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

 

نجیمی آمار مرگ و میر بیماران مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت اخیر را ۲۳ نفر اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد تاکنون تست کرونای ۱۳ نفر مثبت بوده است.

 

***

 

زالی هشدار داد؛ تهران در وضعیت خطرناکی قرار دارد

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: باید بدانید تهران در وضعیت خطرناکی قرار دارد و اگر شرایط به همین صورت ادامه پیدا کند، با نارسانایی‌های درمانی زیادی رو به رو خواهیم شد.

 

علیرضا زالی، افزود: تنها راه قطع زنجیره بیماری کرونا، کم شدن مراجعین غیرضروری به بیمارستان‌ها است.

 

زالی اظهار داشت: در حال افزایش بخش‌های جدیدی به بیمارستان‌ها هستیم که در شرایط و زمان بستری بیماران کرونایی با کمبود تخت رو به رو نشویم.

 

وی ادامه داد: طی یک هفته اخیر تعدادی از بخش‌های عادی بیمارستان‌ها به بخش‌های ویژه کرونایی تبدیل شده است. البته باید بدانید که اگر افراد شیوه نامه‌های بهداشتی مد نظر را به خوبی رعایت نکنند حتماً با پر شدن بی وقفه تخت‌ها رو به رو خواهیم شد.

 

زالی افزود: باید بدانید تهران در وضعیت خطرناکی قرار دارد و اگر شرایط به همین صورت ادامه پیدا کند، با نارسانایی‌های درمانی زیادی رو به رو خواهیم شد.

 

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: تنها راه این موضوع بسته شدن ورودی‌های بیمارستان‌ها است. امروزه با افزایش ظرفیت‌های جدید و تغییراتی در بخش‌های مختلف مراکز درمانی توانسته‌ایم تا حدودی ظرفیت‌های لازم را جبران کنیم.

 

***

 

فوت یک معلم بر اثر کرونا در خوزستان

 مدیر شبکه بهداشت و درمان ایذه اعلام کرد: هوشنگ اسماعیل وندی، معلم ایذه‌ای به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.

 

مرحوم اسماعیل‌وندی چند روز به دلیل بیماری کرونا در بیمارستان شهدای ایذه بستری بود و متأسفانه عصر امروز جان به جان آفرین تسلیم کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------