اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

فوت یک بیمار در ایذه خوزستان بر اثر خطای پزشکی/ برادر متوفی: شکایت خود را انجام داده‌ایم



اخبار,اخبار پزشکی,خطای پزشکی در ایذه
مرد ۳۷ ساله ایذه‌ای شب گذشته به دلیل تزریق یک آمپول جان خود را از دست داد.

محمدباقر جمشیدی برادر متوفی به ایرنا گفت: برادرم روز گذشته به دلیل بیماری به مطب یکی از پزشکان متخصص شهرستان مراجعه کرد.

 

وی افزود: این پزشک برای برادرم بالاترین دوز از یک آمپول را تجویز کرد که طبق اطلاعات ما این کار ممنوع بوده‌است.

 

وی اظهار داشت: طبق اعلام پزشکان آگاه به علم پزشکی این دارو تنها باید در محل بیمارستان و در حالی‌که دستگاه شوک وجود داشته باشد به بیمارستان تزریق شود.

 

وی گفت: پزشک مورد نظر پس از تجویز این آمپول و قبل از استفاده آن مطب خود را ترک کرده بود و آمپول توسط پرستار در سرم تزریق شد.

 

وی اضافه کرد: پس از اینکه حال برادرم رو به وخامت رفت این پزشک به مطب خود برگشته و و وی را به بیمارستان منتقل کرد.

 

جمشیدی با بیان اینکه پس از مرگ برادرش در جریان این اتفاق قرار گرفته است تاکید کرد: ما شکایت خود را انجام داده‌ایم و با هماهنگی پزشک قانونی ایذه جسد برادرم به اهواز منتقل خواهد شد تا کالبد شکافی روی بدنش انجام شود و دلیل مرگش به طور دقیق مشخص شود.

 

این اتفاق غم‌انگیز یک حادثه پزشکی بوده است

 

دکتر اردوان یاراحمدی رئیس سازمان نظام پزشکی ایذه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرگ این فرد بر اثر تزریق دارو در مطب پزشک رخ داده است.

 

وی با ابراز ناراحتی و تسلیت به خانواده آن مرحوم گفت: این اتفاق یک حادثه پزشکی بوده است که ممکن است برای هر فرد رخ دهد و قطعاً هیچ عمدی نیز در کار نبوده است،ضمن اینکه پزشک مورد نظر یکی از حاذق ترین پزشکان شهرستان است و خدمات زیادی به مردم ارائه داده است.

 

دکتر یار احمدی افزود: به طور حتم این پرونده روال طبیعی و قانونی خود را طی خواهد کرد و در صورتی که پرونده به ما اجرا شود کارهای مربوطه را انجام خواهیم داد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------