چاقی موجب تسریع رشد تومور سرطانی می شود



اخبار,اخبار پزشکی,تسریع رشد تومور سرطانی در افراد چاق
مطالعات نشان می دهد چاقی با اختلال در عملکرد سلول های ایمنی موجب تسریع رشد تومور می شود.

به گزارش مهر، مطالعه جدید محققان دانشگاه هاروارد بر روی موش‌ها نشان می‌دهد که رژیم غذایی پرچرب به سلول‌های سرطانی اجازه می‌دهد تا از سلول‌های ایمنی بدن برای سوخت رسانی جلوگیری کنند، عملکرد سیستم ایمنی بدن را مختل کرده و رشد تومور را تسریع می‌کند.

 

سلول‌های سرطانی این کار را با متابولیسم افزایش مصرف چربی انجام می‌دهند. توقف این شرایط، ایمنی ضد تومور را افزایش می‌دهد. این یافته‌ها راهبردهای جدیدی را برای هدف قرار دادن متابولیسم سرطان و بهبود روش‌های ایمنی درمانی پیشنهاد می‌کند.

 

چاقی با افزایش خطر بیش از ده نوع مختلف سرطان مرتبط است. در طول سال‌ها، دانشمندان فرآیندهای مربوط به چاقی را که رشد تومور را تحریک می‌کند، مانند تغییرات متابولیکی و التهاب مزمن، شناسایی کرده اند، اما درک دقیق روابط متقابل چاقی و سرطان همچنان نامعلوم است.

 

تیم تحقیق دریافت یک رژیم غذایی پرچرب تعداد و فعالیت ضدتوموری سلول‌های CD۸ + T، یک نوع سلول مهم ایمنی، را در داخل تومورها کاهش می‌دهد. این اتفاق به این دلیل می‌افتد که سلول‌های سرطانی در واکنش به افزایش قابلیت دسترسی چربی برای مصرف بهتر مولکول‌های چربی غنی از انرژی، مجدداً متابولیسم شأن را برنامه ریزی می‌کنند که سلول‌های T را از سوخت محروم کرده و رشد تومور را تسریع می‌کند.

 

تیم تحقیق دریافت که ممانعت از برنامه ریزی مجدد متابولیکی مرتبط با چربی، به طور قابل توجهی باعث کاهش حجم تومور در موش‌های دارای رژیم‌های غذایی پرچرب شد. از آنجا که سلول‌های CD۸ + T سلاح اصلی مورداستفاده برای فعال کردن سیستم ایمنی بدن علیه سرطان هستند، نتایج مطالعه راهکارهای جدیدی را برای بهبود چنین درمان‌های ارائه می‌دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------