احتمال تعطیلی یکروزه اصناف و اعمال محدودیت تردد از ساعت ۱۸ در شب یلدا/ آخرین وضعیت محدودیت‌های کرونایی در برخی استان‌های کشور



اخبار,اخبار پزشکی,محدودیت های کرونایی در کشور
سخنگوی ستاد کرونا گفت: پیشنهاد دادیم که در شب یلدا منع تردد از ۶ بعدازظهر آغاز شود و وزارت ارتباطات، اینترنت رایگان در اختیار مردم قرار دهد.

به گزارش انتخاب، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد کرونا گفت: به عنوان پیشنهاد مطرح شده که احتمالا که منع تردد از ساعت ۲۱ زودتر اعمال شود یعنی شاید از ساعت ۱۸ اجرا شود و همراه با تعطیلی اصناف یکروزه در روز منتهی به شب یلدا همراه باشد.

 

وی افزود: البته این اقدام فقط در حد یک پیشنهاد است و حتما نیاز به مصوبه دارد که در ستاد ملی بررسی می شود.

 

رئیسی گفت: از طرفی صدا و سیما ان شاء الله برنامه های متنوعی را تدارک خواهد دید که مردم در خانه بمانند و بتوانند سرگرم بشوند. پیشنهاداتی مرتبط با وزارت ارتباطات وجود دارد که بتوانند اینترنت رایگان یا اشتراک سایت های پخش فیلم را در اختیار مردم قرار دهند برای اینکه سرگرم بشوند. البته همه این ها فعلا پیشنهاد است و باید بررسی شوند.

 

***

 

آخرین محدودیت‌های کرونایی در استان اصفهان

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: هم اکنون یک شهرستان قرمز، دو شهرستان زرد و ۲۱ شهرستان از جمله کلان شهر اصفهان، کاشان، نجف آباد، شاهین شهر، خمینی شهر و ... در وضعیت نارنجی قرار دارند.

 

حجت‌الله غلامی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین محدودیت های کرونایی در استان اصفهان، اظهار کرد: با توجه به اعمال محدودیت هایی که در سه هفته گذاشته داشتیم وضعیت استان از نظر رنگ بندی تغییر کرده است که از فردا شنبه وضعیت محدودیت هایمان در سطح استان متناسب با رنگ بندی ها خواهد بود.

 

وی ادامه داد: هم اکنون تنها شهرستان نطنز در وضعیت قرمز قرار دارد و سه شهرستان اردستان، نایین و تیران و کرون که قبلا قرمز بودند به نارنجی تغییر وضعیت پیدا کرده اند. بنابراین تنها شهرستان قرمز استان نطنز است و تمام محدودیت هایی که در مورد شهرهای قرمز است در مورد نطنز اعمال می شود.

 

غلامی افزود: حضور کارمندان در نطنز یک سوم خواهد بود و ورود خودروهای بومی و غیر بومی به نطنز ممنوع است و تنها مشاغل گروه یک می توانند در این شهرستان ارائه خدمت کنند.

 

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونای استان اصفهان، خاطر نشان کرد: قبلا سه شهرستان زرد داشتیم که متاسفانه دو شهرستان استان تبدیل به نارنجی شد. اکنون تنها شهرستان زرد خور و بیابانک و شهرستان چادگان است که چادگان از وضعیت نارنجی به زرد تبدیل شده است. بنابراین هم اکنون یک شهرستان قرمز، دو شهرستان زرد و ۲۱ شهرستان از جمله کلان شهر اصفهان، کاشان، نجف اباد، شاهین شهر، خمینی شهر و ... در وضعیت نارنجی قرار دارند.

 

غلامی گفت: وقتی ۲۱ شهرستان استان در وضعیت نارنجی قرار دارد نشان می دهد که کوچک ترین غفلت از محدودیت ها و رعایت نکردن دستورالعمل ها می تواند این شهرها را به وضعیت قرمز سوق دهد. به همین دلیل توصیه اکید داریم که وضعیت شهرستان های نارنجی و محدودیت هایی که در این شهرستان ها وجود دارد را با دقت رعایت کنند. در شهرهای نارنجی یک دوم حضور کارمندان در ادارات را داریم و مشاغل گروه اول و دوم در این شهرها می توانند فعالیت کنند.

 

وی ادامه داد: مدارس و امور فرهنگی و مذهبی نیز مانند سابق تعطیل است.

 

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان تصریح کرد: محدودیت ترددها در شهرهای قرمز و نارنجی از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح اعمال می‌شود که امیدواریم رانندگان و شهروندان این محدودیت را رعایت کنند تا مشمول جرایم ۲۰۰ هزار تومانی نشوند. باید حجم سفر و ترددهای خود را کم و در طول روز هم سفرهای غیر ضروری خود را حذف کنیم.

 

غلامی در پاسخ به این سوال که نظارتی بر اعمال محدودیت از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح نیست، گفت: اعمال قوانین در بین این ساعات به شکل محسوس و غیر محسوس است و توسط دوربین ها اعمال می شود و پیامک های جریمه نیز برای افرادی که در ساعات ممنوعه تردد می کنند ارسال می شود. طبق ارزیابی ها در کلان شهر اصفهان که بیشترین حجم تردد را در گذشته داشتیم حجم ترددها قابل قبول است.

 

وی خاطرنشان کرد: مشاغل به گونه کارهای خود را هماهنگ کنند که تا قبل از ساعت ۲۱ و اعمال محدودیت ها نسبت به تعطیلی کسب و کار خود اقدام کنند تا فرصت رسیدن به مقصد را داشته باشند و مشمول جریمه نشوند.

 

***

 

محدودیت‌های کرونایی در خوزستان ادامه دارد/ فردا تصمیم گیری جدید

 سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در استان خوزستان گفت: محدودیت‌های کرونایی تا فردا (شنبه) در این استان تمدید می‌شوند.

 

به گزارش مهر، رضا نجاتی عصر امروز در خصوص ادامه یا ادامه نداشتن اعمال محدودیت‌های کرونایی در خوزستان، اظهار کرد: این محدودیت‌ها طبق تصمیمات قبلی تا فردا (شنبه ۲۲ آذرماه) ادامه دارد.

 

وی افزود: فردا پس از برگزاری نشست ستاد ملی و ستاد استانی مقابله با کرونا، تصمیمات جدید اتخاذ و ابلاغ می‌شود.

 

بنا بر مصوبه هفته قبل ستادهای ملی و استانی، در استان خوزستان ۱۰ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۷ شهرستان در شرایط زرد قرار داشته‌اند.

 

در شهرستان‌های نارنجی ادارات، شرکت‌های دولتی و خصوصی با یک‌سوم کارکنان و مابقی به صورت نوبت‌کاری فعالیت می‌کنند اما ادارات خدمات‌دهنده ضروری مانند بانک‌ها باید با ۵۰ درصد کارکنان در محل کار حاضر باشند.

 

ساعت کاری ادارات و بانک‌ها در اهواز نیز از ۸ تا ۱۳:۳۰ خواهد بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------