اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

ایمپلنت مغزی با توانایی مبارزه با بیماری‌ها ساخته می‌شود



اخبار,اخبار پزشکی,ایمپلنت مغزی
محققان ایمپلنتی مغزی ساخته‌اند که با استفاده از نور با بیماری‌ها مقابله می‌کند و به صورت بی‌سیم شارژ می‌شود.

به گزارش آنا از نیواطلس، ایمپلنت‌های پزشکی که به تنظیم فعالیت‌های مغز کمک می‌کنند روشی مؤثر برای درمان بیماری‌هایی چون پارکینسون و افسردگی به شمار می‌روند. حال محققان در مؤسسه  علوم و فناوری پیشرفته کره موفق به توسعه ایمپلنتی با ویژگی‌های بسیار مفید شده‌اند. این دستگاه برای دستکاری نورون‌های هدفمند مغز از نور استفاده می‌کند. این ایمپلنت به صورت بی‌سیم و از خارج از بدن شارژ می‌شود.

 

این دستگاه در ادامه تحقیقات سال گذشته این گروه تحقیقاتی توسعه یافته است. در این مطالعه دانشمندان نوعی ایمپلنت مغزی ساخته بودند که از نور ال‌ای‌دی‌های کوچک برای تغییر رفتار سلول‌های مغزی حساس به نور استفاده می‌کرد. این ایمپلنت‌ها روی میله‌های بسیار نازکی قرار می‌گیرند که ضخامت آنها به اندازه موی سر انسان است.

 

حال دانشمندان با اعمال اصلاحاتی در مدل قبلی موفق به ساخت نمونه جدیدی شده‌اند که شامل دستگاه جمع‌آوری‌کننده انرژی بی‌سیم به همراه یک آنتن سیم‌پیچ است و می‌تواند میدان‌های مغناطیسی متناوب را جمع‌آوری کرده و برق تولید کند تا باتری‌های کوچک را شارژ کند. با استفاده از این دستگاه جدید نیازی به انجام جراحی‌های دردناک برای جایگزینی باتری قدیمی ایمپلنت نیست. 

 

از این فناوری می‌توان در ساخت ایمپلنت‌های مختلف از جمله محرک‌های عمیق مغز، ضربان‌سازهای قلب و معده استفاده کرد. ایمپلنت مغزی جدید شامل یک تراشه بلوتوث است که این امر امکان کنترل چراغ‌های ال‌ای‌دی از طریق گوشی همراه را می‌دهد. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------