تاثیر بیماری کووید-۱۹ بر بیماران مبتلا به نارسایی کلیوی



تاثیر کرونا بر کلیه،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد: میزان مرگ و میر و احتمال بستری شدن افراد مبتلا به نارسایی کلیوی در بیمارستان در دوران همه گیری کووید-۱۹ بیشتر است.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال اکسپرس، محققان آمریکایی با بیان اینکه احتمال مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان در دوران همه گیری کووید-۱۹ برای افراد مبتلا به نارسایی کلیوی بیشتر است، اظهار داشتند: یافته های بدست آمده در این بررسی تایید کننده لزوم در اولویت قرار گرفتن این بیماران برای دریافت واکسن کروناویروس است.

 

محققان آمریکایی برای بررسی تاثیر بیماری کووید-۱۹ بر این بیماران به مطالعه اطلاعات آنان قبل و در حین همه گیری کووید-۱۹ پرداختند. این محققان دریافتند در فاصله ۲۲ مارس تا ۲۵ آوریل در میان بیمارانی که تحت دیالیز قرار گرفته بودند، میزان بستری شدن ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ بیشترین رقم بوده است.

 

همچنین خطر مرگ و میر ناشی از هر علتی در میان بیماران دیالیزی و بیماران پیوند کلیه از ۲۲ مارس تا ۴ جولای در مقایسه با سالهای ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ به ترتیب ۱۷ و ۳۰ درصد بیشتر بوده است.

 

محققان آمریکایی اظهار داشتند:‌ این مطالعه نشان می دهد که تاثیر مرحله ابتدایی همه گیری بر بیماران دیالیزی و پیوند کلیه عمیق بوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------