رکوردشکنی کرونایی در تهران: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۲۰ نفر بستری شدند/ آمار فوتی‌ها در اصفهان همچنان بالاست



کرونا در ایران،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۲۰نفر بیمار کرونایی در تهران بستری شدند.

به گزارش مهر، علیرضا زالی، فرمانده ستاد مبارزه با کرونا در تهران گفت: «آمار کرونای تهران همچنان رو به افزایش است و در ۲۴ ساعت گذشته با ۱۸۲۰ بستری جدید، رکورد جدیدی ثبت شد. دوباره ابتلای خانوادگی و بستری آن‎ها افزایش پیدا کرده است.»

 

زالی در جمع خبرنگاران بیان کرد: متاسفانه در تهران این هفته هم در آخرین روزهای هفته باز با افزایش رشد آمار و شاخص های آماری در تهران روبرو هستیم به طوری که ما امروز حدود 15800 بیمار مراجعین سرپایی داشتیم که تفاوت آن با هفته گذشته در این است که تعداد بیشتری از مراجعین سرپایی به مراکز درمانی مراجعه کردند و تعداد افرادی که به مراکز بهداشتی مراجعه کردند کاهش پیدا کرده است.   دو دلیل می تواند داشته باشد، دلیل اول اینکه ممکن است بیماران و مراجعین سرپایی ما بد حال تر شده باشند که بیمارستان را به عنوان نقطه پذیرش خودشان انتخاب کرده اند و دلیل دوم این است که با فعال شدن مطب های بخش خصوصی ممکن است افرادی که قبلا به مراکز بهداشتی مراجعه می کردند الان به مطب ها مراجعه می کنند.

 

وی افزود: عدد 15800 عدد قابل توجهی است. مجموع تعداد بیمارانی که با تشخیص کرونا در بیمارستان های استان تهران هستند 8230 مورد است که از این تعداد بالغ بر 2002 بیمار در بخش مراقب های ویژه ما بستری هستند.

 

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران اظهار کرد: تعداد موارد جدید بستری هم امروز باز یک رکورد شکنی جدید کرد و برای اولین بار در طول چند روز اخیر مجموع بیماران جدید بستری از عدد 1800 گذشت و 1820 بیمار بود که از این تعداد حدود 220 بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند. این تعداد جدید بستری در بخش های بیمارستانی علیرغم این که تیم های درمانی در بیمارستان های استان تهران بالغ بر حدود 1200 بیمار را در 24 ساعت گشته ترخیص کرده اند باز هم نشان دهنده بالانس و تراز منفی بین بستری جدید و ترخیص است.

 

***

 

آمار فوتی‌ها در اصفهان همچنان بالاست؛ ‌وضعیت ‌خوب نیست

کرونا همچنان در ارتفاع شیوع قرار دارد و با این  شیوه محدودیت‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی امیدی به پایین آمدن آمارها نیست. سرسری گرفتن دستورالعمل‌ها توسط مردم به ویژه جوانان و نوجوانان و مدیریت نیم کلاجی مسئولان در نظارت‌ها علت تداوم وضعیت فعلی کروناست. اگر دستورالعمل‌های بهداشتی و زدن ماسک که توصیه اول پیشگیری از کروناست رعایت شود قطعا راهکاری موثر در کمرنگ شدن نقشه یکدست قرمز کرونایی استان است.

 

بر اساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیش از یک هزار 800 مبتلای جدید دستاورد کرونا در شبانه روز گذشته بوده است. از دیروز تا امروز 1884 مبتلای جدید در 22 شهرستان استان شناسایی شدند و 319 نفر کارشان به بستری کشید در این مدت39 خانواده هم در استان به خاطر مرگ کرونایی داغدار شدند.

 

381 بیمار مرخص و  319 بیمار جدید بستری شدند که مجموع بیماران بستری را در بیمارستان‌های استان به 2275 رساند در حال حاضر 389 بیمار نیز در بخش مراقبت‎های ویژه تحت درمان هستند.

 

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان نیز با اشاره به آخرین وضعیت رنگ‌بندی استان اظهار داشت: با توجه به اعمال دو هفته‌ایی محدودیت‌ها در سطح استان و فشار دستگاه‌های بازرسی و نظارت با وجود اینکه هنوز وضعیت خوبی در استان نداریم ولی شاهد تغییر رنگ‌بندی استان بودیم.

 

حجت‌الله غلامی افزود: بیش از 9 شهرستان از جمله خوانسار، گلپایگان، چادگان، مبارکه، فریدون‌شهر، بویین میاندشت، برخوار، خور و دهاقان از وضعیت قرمز به نارنجی تغییر رنگ دادند.

 

وی با بیان اینکه 15 شهرستان قرمز در استان وجود دارد، گفت: هنوز 6 شهرستان اردستان، سمیرم، شاهین‌شهر، شهرضا، نطنز و نائین در وضعیت حاد قرمز هستند که باید با اعمال شدیدتر محدودیت‌ها دنبال شوند.

 

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان ادامه داد: قطعا با اعمال محدودیت‌ها که ادامه خواهد داشت امیدواریم طی روزهای آتی تعداد شهرهای قرمز کمتر شود و به سمت و سویی برویم که بخشی از مشاغل فعالیت خود را داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: در این 9 شهرستان که نارنجی شدند علاوه بر فعالیت مشاغل گروه یک که از قبل فعال بود مشاغل گروه 2 نیز فعال خواهد شد و امید است رعایت دقیق محدودیت‌ها و فاصله‌گزاری اجتماعی ما را به سمت سفید شدن سوق بدهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------