اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

سازمان غذا و دارو: مکمل لاغری گلوریا تقلبی و اعتیادآور است



مکمل لاغری گلوریا،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
سازمان غذا و دارو نسبت به مصـرف مکمل تقلبی و اعتیاد آور لاغری "گلوریا" با ترکیب ماده مخدر صنعتی آمفتامین (شیشه) هشدار داد.

به گزارش تسنیم، سازمان غذا و دارو اعلام کرد: بر اساس گزارش‌ها و شکایات مردمی واصله به سازمان غذا و دارو مبنی بر توزیع و فروش مکمل تقلبی لاغری گلوریا در فضای مجازی (شبکه‌های اجتماعی سـایت های اینترنتی ، اینستاگرام و...) و دریافت عوارض جسمی و روانی جبران ناپذیر از جمله اعتیاد به ماده مخدر صنعتی شیشه (آمفتامین) در ترکیبات این دسته از فرآورده‌ها، با توجه به اهمیت موضوع، با دستور رئیس سازمان غذا و دارو در دستورکار ویژه، کارگروه تخصصی قرار گرفت.

 

با بررسی‌های صورت گرفته این فرآورده مورد آزمایش و صحت سنجی قرار گرفت که متاسفانه مشخص شد نه تنها این محصول دارای مجوز از سازمان غذا و دارو نبوده، بلکه تمامی اطلاعات مندرج بر روی فرآورده و بسته بندی بندی آن فاقد هویت و اصالت از سوی شرکت خارجی بوده است.

 

نمونه این فراورده به منظور بررسی و آزمایش به اداره کل آزمایشگاه مرجع کنترل غذا و دارو ارسال و مشخص شد یکی از ترکیبات اصلی آن ماده مخدر خطرناک صنعتی روانگردان امفتامین است.

 

از آنجایی که که سالهاست به مردم عزیز و مصرف کنندگان اطلاع رسانی و نسبت به خرید کلیه اقلام سلامت محور تنها از طریق مراکز مورد تایید سـازمان غذا و دارو و به خصـوص دارو و انواع مکمل‌های تغذیه‌ای از طریق داروخانه هشدار داده شده، مجددا تاکید می‌شود اصالت فراورده‌ها منوط به استعلام از سامانه ردیابی و رهگیری TTAC مورد تایید است.

 

خرید و فروش کلیه اقلام دارویی و مکمل‌های تغذیه‌ای در بستر فضای مجازی از جمله سایت‌های اینترنتی و اینستاگرام و... ممنوع است و مورد تایید نیست، در غیر این صورت جهت جلوگیری از آسیب و خسارات ناشی از آن، اطلاعات فروشندگان و محل تهیه را در اسرع وقت به یکی از معاونت‌های غذا و دارو سراسر کشور و یا اداره کل بازرسی و حقوقی سازمان ارسال کنند.

 

در پایان خاطر نشـان می‌سـازد، تائید اصـالت، کلیه فرآورده‌های سلامت محور که دارای مجوز فرآورده و پرچسب اصالت و شناسه ردیابی و رهگیری معتبر از طریق سامانه مورد تایید سازمان غذا و دارو TTAC امکان پذیر است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------