شناسایی یک مزیت تازه برای روغن ماهی



روغن ماهی،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
یک مطالعه پزشکی فوائد جدیدی را به لیست مزایای مکمل‌های روغن ماهی اضافه کرده است که به مبارزه با افسردگی و کاهش علائم آن کمک می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از لبنانون، طبق مطالعه‌ای که توسط بیمارستان کینگ کالج لندن انجام شد، اسید‌های چرب "امگا ۳" که دارای اثرات ضدالتهابی و مفید برای سلامت قلب هستند، باعث بهبود خلق‌وخو و تسکین علائم افسردگی می‌شوند.

 

الساندرا پورچینی نویسنده ارشد این مطالعه و یک دانشمند علوم اعصاب در کالج کینگ لندن، می‌گوید: "مطالعه ما مکانیسم‌هایی را که اسید‌های چرب امگا ۳ با افسردگی مقابله می‌کنند روشن می‌کند که به ما در آینده برای توسعه درمان این اختلال خلقی کمک می‌کند.

 

در طول مطالعه که شامل افراد مبتلا به افسردگی شدید بود، به آن‌ها دوز اسید‌های اشباع‌نشده امگا ۳ به مدت ۱۲ هفته داده و علائم اختلال قبل و بعد از آزمایش اندازه‌گیری شد.

 

طبق نتایج به دست‌آمده، علائم افسردگی در افراد شرکت‌کننده به میزان ۶۴ درصد کاهش یافت. دانشمندان در همین حین بر عدم امکان دستیابی به مقادیر بالای امگا ۳ فقط با مصرف ماهی تأکید و اعلام کردند که باید برای این منظور از مکمل‌های غذایی استفاده شود.

 

کارمن پاریانته استاد روانپزشکی بیولوژیک و نویسنده این مقاله گفت: "این تحقیقات اطلاعات مهمی را در اختیار ما قرار می‌دهد که در آزمایشات بالینی به ما کمک می‌کند تا افسردگی را با اسید‌های چرب درمان کنیم."

 

وی افزود: افزایش اسید‌های چرب امگا ۳ در رژیم غذایی ما از طریق مکمل می‌تواند علائم افسردگی را کاهش دهد، البته سازوکار‌های این رابطه مثبت هنوز پیچیده و کاملاً فهمیده نشده است و نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------