واکنش ایمنی بدن کودکان در مقابل کرونا قوی‌تر است



کرونا،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که اگر افراد کم سن به کرونای خفیف مبتلا شوند، پاسخ قوی آنتی بادی را در بدنشان دریافت خواهند کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مدیسن نت، تحقیقات جدید نشان می دهد که حتی بروز یک مورد خفیف یا بدون علامت کووید۱۹ باعث پاسخ قوی آنتی بادی در کودکان و نوجوانان می شود.

 

جیلیان هرست، سرپرست تیم تحقیق دانشکده پزشکی دانشگاه دوک در کارولینای شمالی، گفت: به این دلیل که ما هنوز نمی‌توانیم کودکان زیر ۱۲ سال را علیه ویروس واکسینه کنیم دستیابی به این یافته‌ها برایمان دلگرم کننده است.

 

او افزود: این مطالعه حاکی از این است که کودکانی که عفونت خفیف داشته اند یا حتی افرادی که هیچ علائمی نداشتند، به یک واکنش ایمنی مبتلا می‌شوند که احتمالاً در برابر عفونت‌های آینده نقش حفاظتی خواهد داشت.

 

محققان واکنش آنتی بادی را در ۶۹ بیمار جوان مبتلا به عفونت کووید ۱۹ بدون علامت و خفیف، از ۲ ماه تا ۲۱ سال، اندازه گیری و بررسی کردند.

 

در نتیجه این تحقیقات، آنتی بادی علیه ویروس کرونا تا چهار ماه پس از عفونت هنوز در اکثر شرکت کنندگان وجود داشت و پاسخ آنتی بادی در کودکان بر اساس وجود علائم تفاوتی نداشت.

 

محققان همچنین دریافتند که بدون توجه به سن، سطح آنتی بادی کودکان دو تا چهار ماه پس از عفونت، مشابه بزرگسالان یا کمی بیشتر است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------