اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

210 بیمار کرونایی دیگر فوت شدند/ اخبار ضدونقیض از ورود کرونای لامبدا به گیلان



کرونا در ایران،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت از جان‌باختن ۲۱۰ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته خبر داد.

به گزارش مهر، از دیروز تا امروز اول مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۱ هزار و ۸۱۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۴۳۲ نفر از آنها بستری شدند.

 

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به سه میلیون و ۶۴۵ هزار و ۶۵۴ نفر رسید.

 

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۰ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۸ هزار و ۲۷۳ نفر رسید.

 

تا کنون سه میلیون ۲۲۰ هزار و ۴۴۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.

 

چهار هزار و ۶۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

 

تا کنون ۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار و ۴۹۹ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

 

در حال حاضر ۲۳۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۹۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

 

***

 

فرار کرونای لامبدا از سیستم ایمنی/ احتمال بستری ۱۰۰۰ بیمار در گیلان

معاون علوم پزشکی گیلان، از شناسایی نوع جدید جهش کروناویروس خبر داد و اضافه کرد: اخیرا با کرونای لامبدا مواجه هستیم که از سیستم ایمنی فرار می کند و قدرت سرایت و کشندگی بالا دارد.

 

دکتر انوش دهنادی مقدم در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه افزایش تصاعدی بیماران کرونایی در استان طی روزهای اخیر پیش بینی شده بود، اظهار کرد: متاسفانه این اتفاق افتاد و در حال حاضر بیش از ۷۰۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان بستری هستند.

 

وی از بستری شدن ۱۴۲ بیمار جدید کرونایی طی شبانه روز گذشته خبر داد و افزود: متاسفانه ۱۰۷ بیمار بدحال در بخش مراقبت های ویژه داریم.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، بیشترین افزایش افراد مبتلا به کرونا را در شهرستان های رشت، لاهیجان، انزلی،آستارا، تالش و صومعه سرا دانست.

 

دهنادی مقدم، با بیا اینکه در صورت تداوم بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی و انجام مسافرت ها شاهد بستری بیش از ۱۰۰۰ بیمار خواهیم بود، گفت: مهمترین تهدید سلامت برای ما در حال حاضر تعداد زیاد مسافرانی است که از جنوب و مرکز کشور به گیلان سفر می کنند و با افزایش تردد و تجمع به راحتی ویروس های جهش یافته را به جای جای کشور از جمله استان ما می آورند.

 

وی از شناسایی نوع جدید جهش کروناویروس خبر داد و اضافه کرد: اخیرا با کرونای لامبدا مواجه هستیم که از سیستم ایمنی فرار می کند و قدرت سرایت و کشندگی بالا دارد.

 

معاون علوم پزشکی گیلان، هرگونه سهل انگاری در رعایت پروتکل های بهداشتی را فاجعه آمیز دانست و متذکر شد: مردم با جدیت پروتکل های بهداشتی را رعایت و به محض پیدایش علائم سرماخوردگی به پزشک یا مراکز جامع خدمات سلامت مراجعه کنند و در صورت مشکوک شدن به کرونا، حتما ایزوله شوند.

 

 شناسایی گونه‌ جهش‌یافته «لامبدا» در استان گیلان تکذیب شد

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: "لامبدا" گونه جهش یافته دیگری از ویروس کرونا است که تاکنون در گیلان گزارش نشده است.

 

انوش دهنادی‌مقدم در گفت‌وگو با تسنیم، درباره وجود گونه جهش یافته کرونا تحت عنوان گونه "لامبدا" در گیلان اظهار داشت: موارد ابتلاء به گونه جهش یافته لامبدا کرونا تاکنون در استان گیلان گزارش نشده است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان ابراز داشت: ویروس کرونا در سراسر جهان در حال جهش یافتن است و به‌دلیل حجم بالای مسافرت‌ها احتمال انتقال آن به کشور ما و به تبع استان گیلان وجود دارد.

 

انوش دهنادی‌مقدم با اشاره به علت ایجاد جهش در ساختار ویروس کرونا خاطرنشان کرد: علت به وجود آمدن هر کدام از گونه‌های جهش یافته کرونا نظیر گونه انگلیسی، هندی، دلتا و لامبدا جهش در یک مکان ژنی است.وی عنوان کرد: سازمان جهانی بهداشت این گونه‌ها را بررسی می‌کند و اگر درجه سرایت و یا کشندگی آن‌ها بیشتر باشد، آن‌ها را تحت عنوان گونه‌های VOC یا گونه جهش یافته خطرناک و نگران‌کننده معرفی می‌کند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان ابراز داشت: گونه لامبدا ابتدا در کشور پرو و سپس در 28 کشور آمریکای جنوبی و کشور آمریکا گزارش شد و سازمان جهانی بهداشت این گونه جهش یافته را جزو سویه‌های VOC ذکر کرده است.

 

دهنادی‌مقدم افزود: البته گونه‌های جهش یافته دیگری نیز وجود دارد و اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده و به چرخش ویروس در جامعه کمک کنند شاهد بروز انواع جهش‌ها در ویروس کرونا خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه جهش یک مکانیسم ذاتی ویروس است گفت: همه ویروس‌ها برای فرار از سیستم ایمنی و غلبه بر میزبان جهش می‌یابند از این رو خواسته ما از مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از چرخش ویروس کرونا در جامعه است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------