اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

برای مبتلا نشدن به کرونا چه خوراکی‌هایی بخوریم؟



خوراکی های مناسب برای عدم ابتلا به کرونا،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
بنا به پژوهش‌ها و گزارش‌های میدانی، تقویت سیستم ایمنی بدن می‌تواند بر مواجهه قوی‌تر بدن با کرونا تاثیر مستقیم داشته باشد. با غذای سالم می‌توان به جنگ کرونا رفت.

به گزارش جام جم آنلاین، رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: به دلیل اهمیت این موضوع، سازمان بهداشت جهانی شعار جهانی امسال را «مبارزه همگانی با کرونا در محیط سالم با تولید و مصرف غذای سالم» گذاشته است.

 

نسرین یادگاری افزود: بر اساس گزارشات سازمان بهداشت جهانی، غذایی که انتخاب و مصرف می‌کنیم نه‌تنها بر سلامتی‌مان، بلکه بر نحوه عملکرد سیستم‌های کشاورزی و غذایی اثرگذار است.

 

وی تاکید کرد: سیستم‌های کشاورزی-غذایی نابرابری‌ها و بی‌عدالتی‌های عمیقی را در جوامع مختلف آشکار کرده به طوری که تعداد زیادی (حدود ۳ میلیارد نفر در جهان) نمی‌توانند رژیم غذایی سالم داشته باشند و علاوه بر شیوع سوء تغذیه، پروتئین، انرژِی و کمبود ریزمغذی‌ها، اضافه وزن و چاقی و بیماری‌های غیرواگیر مرتبط با تغذیه همچنان در حال افزایش است.

 

یادگاری افزود: در همه‌گیری کرونا و تبعات اقتصاد ناشی از آن بر وضعیت تغذیه و امنیت غذایی خانوار و نقش تغذیه در تقویت سیستم ایمنی بدن، تاکید سازمان‌های بین‌المللی بر این است که کشورهای جهان برای تغذیه حدود ۱۰ میلیارد نفر در سال‌های آینده (۲۰۵۰) باید به ایجاد سیستم‌های پایدار کشاورزی و غذایی متهد شوند.

 

رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در شرایط فعلی بحران کووید ۱۹ در جهان، افزایش فقر ناشی از بیکاری و کاهش درآمد خانوارها باعث شده میلیون‌ها نفر به کمک غذایی فوری نیاز داشته باشند و این در حالی است که این روز جهانی برای دومین سال متوالی است که جهان با آثار گسترده این همه‌گیری مقابله می‌کند، برگزار می‌شود.

 

یادگاری در ادامه خاطرنشان کرد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و البته مصرف میوه و سبزیجات خطر ابتلا به کرونا ۴۰ درصد کاهش و نیز با مصرف روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب و سایر مایعات از ابتلا به کرونا پیشگیری به عمل می‌آید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------