آموزش پزشکی با استفاده از بیماران هولوگرافیک و هدست واقعیت مجازی!



آموزش پزشکی،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
دانشجویان بیمارستان آدن بروک انگلستان اکنون برای اولین بار در جهان می‌توانند با استفاده از یک سیستم آموزش واقعیت ترکیبی به نام HoloScenarios از طریق بیماران هولوگرافیک و هدست‌های واقعیت ترکیبی آموزش پزشکی ببینند.

 به گزارش فرارو به نقل از یورونیوز، این فناوری توسط بنیاد تراست NHS بیمارستان‌های دانشگاه کمبریج و ارائه دهنده آموزش مراقبت‌های بهداشتی هولوگرافیک ایالات متحده GigXR توسعه یافته است.

 

دانشجویان با استفاده از هدست‌های واقعیت ترکیبی می‌توانند در یک سناریوی واقعی، بیماران هولوگرافیک و تجهیزات پزشکی را مشاهده و بررسی کنند. این سیستم به دانشجویان و مربیان اجازه می‌دهد تا در زندگی واقعی یکدیگر را ببینند. مربیان می‌توانند میزان سختی سناریو‌ها را تنظیم کنند و استفاده از هدست‌های واقعیت ترکیبی و محیط واقعی به دانش آموزان اجازه می‌دهد تا بطور دقیق‌تر درمان بیماران را آموزش ببینند.

 

مدیر اجرایی GigXR در بیانیه‌ای گفت: « واقعیت ترکیبی راهی بسیار عالی برای آموزش است.» شبیه سازی‌های مجازی خطر آسیب رساندن ناشی از اشتباهات دانشجویان به بیماران را از بین می‌برد. در حال حاضر، دانشجویان می‌توانند نحوه تشخیص و درمان بیماری‌های تنفسی رایج از جمله آسم، آنافیلاکسی، آمبولی ریه و پنومونی را از این طریق بیاموزند.

 

محققین اکنون در حال توسعه سناریو‌های پیشرفته برای بررسی بیماری‌های قلبی و عصبی هستند و می‌گویند این سناریو‌ها تا اواخر سال ۲۰۲۲ در دسترس قرار می‌گیرند. هدف این فناوری جدید ارائه جایگزینی مقرون به صرفه‌تر برای آموزش پزشکی از طریق شبیه سازی و استفاده از بازیگران بیمار است که به منابع زیادی نیاز دارد. توسعه دهندگان همچنین امیدوارند که این فناوری بتواند دسترسی به آموزش پزشکی را در سراسر جهان بهبود ببخشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------