فواید میگو برای کودکان؛ دلایلی که میگو باید در رژیم غذایی کودک قرار بگیرد!



فواید میگو برای کودکان

 

میگو نوعی آبزی است که از آن برای طبخ انواع غذا استفاده می‌شود. به طور کلی میگو خواص بسیار زیادی داشته و برای حفظ سلامت و تقویت بدن بسیار مفید است. کودکان در سن رشد به غذاهای دارای پروتئین و ویتامین نیاز دارند. میگو یکی از مواد غذایی سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌ها است. به همین دلیل اغلب متخصصان توصیه می‌کنند که مصرف ماهی و میگو تازه و ارگانیک را در برنامه رژیم غذایی کودکان قرار دهیم. با توجه به اهمیت مصرف میگو، در ادامه مطلب به بررسی فواید میگو برای کودکان، انواع میگو، نکات نگهداری و بهترین روش خرید میگو تازه می‌پردازیم. پس تا انتها با ما همراه باشید. 

 

میگو باعث افزایش اشتها می‌شود؛ از خواص مهم میگو برای کودکان!

یکی از نگرانی‌های والدین کم‌اشتهایی و بی‌اشتهایی فرزندانشان است. از همین رو باید به دنبال تغییر رژیم غذایی فرزندان خود باشند. یکی از فواید میگو افزایش اشتها در کودکان است. میگو پروتئین زیادی دارد و در زمان خوردن آن، در بدن ماده‌ای به نام پپتید تولید می‌شود. 

 

پپتید به تحریک هورمون کوله سیستوکینین (Cholecystokinin) کمک می‌کند. هورمون کوله سیستوکینین پس از ترشح شدن، وارد روده‌ها می‌شود. سپس از طریق دستگاه عصبی به معده کمک می‌کند تا فرایند هضم غذا کندتر شود. در نتیجه با کند شدن روند هضم غذا، اشتهای کودک افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه میگو می‌تواند عضوی بسیار مهم در رژیم غذایی کودکان باشد. 

 

البته باید توجه داشته باشید که میگو تازه و ارگانیک را تهیه کنید. خوشبختانه میگو یکی از محصولات دریایی جنوب ایران است. باید بدانید که خرید ماهی تازه جنوب در تهران از طریق مجموعه لیان بزرگ امکان‌پذیر است. با مراجعه به سایت محصولات ارگانیک لیان می‌توانید برای خرید انواع ماهی و میگو جنوب اقدام کنید. 

 

خواص مهم میگو برای کودکان

 

برای جلوگیری از کم‌خونی و افزایش انرژی به کودکان خود میگو بدهید

یکی از فواید میگو این است که باعث جلوگیری از کم‌خونی در بدن کودکان می‌شود. باید بدانید که میگو دارای مقادیر زیادی از ویتامین B12 است که به تولید گلبول‌های قرمز کمک بسیار زیادی می‌کند. از سوی دیگر میزان آهن موجود در میگو بسیار بالا است؛ از همین رو مصرف آن باعث جلوگیری از کم‌خونی می‌شود. آهن موجود در میگو همچنین باعث افزایش انرژی در بدن کودکان خواهد شد. با خرید میگو پاک شده می‌توانید سلامت بدن کودکان خود را تضمین کنید. 

 

کودکان با خوردن میگو رشد بهتر و سریع‌تری خواهند داشت

میگو دارای مقادیر زیادی از اسیدهای چرب امگا 3 است که به رشد و بهتر و سریع‌تر کودکان کمک می‌کنند. همچنین در میگو مواد معدنی بسیار زیادی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کلسیم، روی، فسفر و یُد اشاره کرد. مواد معدنی میگو در رشد جسمی و ذهنی کودکان نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند و باعث رسیدن کودکان به قد واقعی و حداکثر رشد استخوانی می‌شوند.

 

به عنوان مثال فسفر و کلسیم موجود در میگو باعث تقویت و افزایش استحکام استخوان‌ها و دندان‌های کودکان می‌شوند. از سوی دیگر میگو دارای ویتامین D است؛ به این ترتیب با مصرف میگو کلسیم و دیگر مواد معدنی به‌راحتی جذب بدن کودکان می‌شوند. به این ترتیب مصرف میگو به رشد بهتر و سریع‌تر کودکان کمک کند. علاوه بر میگو، ماهی تازه اقیانوس و آب‌های آزاد نیز می‌تواند به فرآیند رشد کودک و جنین کمک کند. برای خرید ماهی شیر در تهران و سایر شهرستان‌ها می‌توانید با مجموعه بزرگ لیان ارتباط بگیرید. 

 

میگو سیستم ایمنی بدن کودکان را تقویت می‌کند؛ سلامت فرزند خود را تضمین کنید!

به غیر از مواد معدنی و ویتامین D و B12، میگو حاوی مقادیر زیادی از ویتامین A، C، B6 و E است. از همین رو مصرف میگو توسط کودکان باعث می‌شود تا سلول‌ها، بافت‌ها و استخوان‌های بدن بهتر رشد کنند. در نتیجه سیستم ایمنی بدن کودکان نیز به شکل بسیار موثری تقویت می‌شود. به همین دلیل بدن کودکان با مصرف میگو می‌تواند مقاومت بسیار بالایی در برابر بیماری‌های عفونی و باکتریایی نشان دهد.

 

تقویت سلول‌های مغز و بهبود حافظه؛ از خواص میگو برای مغز!

میگو مواد معدنی بسیار زیادی مانند مس، منگنز، فسفر، روی، منیزیم، سلنیم، پتاسیم، آهن و کلسیم است. جالب است بدانید که میگو نسبت به سایر آبزیان میزان آهن، منیزیم، کلسیم، فسفر و روی بیشتری دارد. مواد معدنی به همراه اسیدهای چرب امگا 3 موجود در میگو باعث تقویت سلول‌های مغز و بهبود حافظه کودکان می‌شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که میگو را در رژیم غذایی کودکان خود قرار دهید. 

 

خواص میگو

 

بهبود بینایی و سایر عملکردهای بدن کودکان با مصرف میگو

با توجه به تقویت سلول‌های مغزی کودکان با صرف میگو، بسیاری از عملکرد‌های مغزی کودکان نیز بهبود پیدا می‌کنند. به این ترتیب سایر اعضای بدن عملکرد بسیار بهتری خواهند داشت. یکی از اعضای بدن که خوردن میگو روی آن تاثیر بسیار زیادی دارد، چشم است. در واقع میگو به دلیل داشتن ویتامین‌هایی مانند A و B12 به تقویت قدرت بینایی کودکان کمک زیادی می‌کند. به غیر از میگو می‌توانید از ماهی نیز در رژیم غذایی کودکان خود استفاده کنید. 

 

میگو از ابتلای کودکان به سرطان پیشگیری می‌کند؛ از مزایای میگو برای کودکان!

میگو حاوی مقادیر زیادی سلنیوم است که یک ماده معدنی بسیار ضروری برای بدن به شمار می‌رود. باید بدانید که سلنیوم دشمن سرطان بوده و می‌توان با خوردن میگو و ماهی تازه از بروز آن در بدن جلوگیری کرد. سلنیوم در غیر فعال کردن مواد مضری که باعث بروز سرطان می‌شوند، به بدن کمک زیادی می‌کند. به دلیل وجود سلنیوم ، میگو دارای مقادیر زیادی از آنتی‌اکسیدان است. سلنیوم موجود در میگو می‌تواند از کودکان در برابر سرطان خون، روده و سایر بیماری‌های مشابه محافظت کند.

 

کاهش وزن و تنظیم تعادل بدن کودکان با خوردن میگو؛ تناسب اندام کودک را حفظ کنید!

با توجه به اینکه کودکان در سن رشد قرار دارند، بدن آن‌ها تمام مواد معدنی، پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و حتی چربی‌ها را جذب می‌کند. به این ترتیب ممکن است با جذب زیاد چربی‌ها، کودکان کمی چاق شوند. برای جلوگیری از چاقی کودکان باید از یک رژیم غذایی سالم استفاده کنید. میگو یکی از غذاهایی است که می‌تواند در این زمینه برای کودکان مفید باشد.

میگو دارای ویتامین‌های B3، D و A به همراه میزان زیادی و پروتئین و روی است. این ویتامین‌ها و مواد معدنی به ترشح بهینه هورمون تیروئید کمک می‌کند. در نتیجه خوردن میگو از افزایش وزن کودکان جلوگیری کرده و باعث تعادل وزن آن‌ها می‌شود. 

برای استعلام قیمت و خرید میگو پلویی به صفحه لینک شده مراجعه کنید. 

 

انواع میگوهایی که می‌توانید برای کودکان خود بپزید

با توجه به فواید میگو برای کودکان و بزرگسالان، این غذای دریایی در سراسر دنیا محبوبیت بسیار زیادی دارد. میگو را می‌توان به روش‌های مختلف تهیه و سرو کرد. باید بدانید که میگو طعمی بسیار فوق‌العاده دارد و برای سلامت بدن بسیار مفید است. به طور کلی میگو انواع مختلفی دارد که به شکل‌های مختلفی سرو می‌شوند.

 

از جمله انواع میگوهایی که می‌توان برای کودکان آماده کرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

میگو صورتی: این نوع میگو همان‌طور که از نامش مشخص است، رنگ صورتی دارد. میگو صورتی سه سایز کوچک، متوسط و بزرگ دارد 

 

میگو قهوه‌ای: میگو قهوه‌ای نسبت به میگو صورتی بافت محکم‌تری دارد و پوسته آن قرمز مایل به قهوه‌ای است. این نوع میگو دو طعم شیرین و شور دارد. به طور معمول میگو قهوه‌ای را بخارپز می‌کنند تا با طعم طبیعی خودش خورده شود

 

میگو سفید: میگو سفید دارای بافتی محکم است و حدود 20 سانتی‌متر طول دارد. این نوع میگو معمولا به روش‌های بخارپز کردن، پختن، سرخ کردن، پر کردن و کباب کردن سرو می‌شود

 

میگو سنگی: میگو سنگی نیز بافتی سخت دارد. عطر و طعم این نوع میگو شیرین است و شباهت زیادی به خرچنگ بال‌دار دارد

 

میگو ببری: به دلیل راه‌راه بودن بدن میگو ببری، چنین اسمی برای آن انتخاب شده است. طول این نوع میگو به 30 سانتی‌متر می‌رسد و مانند میگو سفید سرو می‌شود

 

میگو خال‌دار: این نوع میگو به خرچنگ دریایی یا همان لابستر شباهت دارد. میگو خال‌دار نیز مانند نوع ببری و سفید سرو می‌شود

 

یکی از بهترین و خوشمزه‌ترین انواع میگو، میگوی صورتی است. جنوب ایران محل زیست میگوی صورتی است. بافت میگوی صورتی بسیار نرم و لطیف است و به نحوه سرو متفاوتی دارد. با مراجعه به سایت لیان یا آدرس پیج mahijoonoob می‌توانید با نحوه پخت، قیمت و سفارش‌دهی میگوی صورتی جنوب آشنا شوید.  

 

نکات تهیه و روش نگهداری از میگو برای سرو غذا

میگو برای فاسد نشدن باید در دمای بسیار پایینی نگهداری شود. بنابراین در هنگام خرید حتما به این نکته توجه داشته باشید که میگو مورد نظر شما تازه و سالم باشد. پس از خرید میگو حتما آن را در فریزر قرار دهید تا سالم بماند و بتوانید از فواید آن برای خود و کودکانتان استفاده کنید. البته بهتر است که بلافاصله میگو را تمیز کرده و آن را به روش دلخواه بپزید. به عبارتی دیگر حتی‌الامکان سعی کنید که میگو را به صورت تازه برای کودکان خود سرو کنید. 

 

مجموعه لیان؛ برترین مرجع خرید بهترین انواع میگو تازه و ارگانیک جنوب!

در این مقاله به بررسی فواید میگو برای کودکان پرداختیم. از جمله فواید میگو برای کودکان می‌توان به تقویت حافظه و قدرت بینایی، رشد بهتر و سریع‌تر و جلوگیری از سرطان اشاره کرد. میگو حاوی مقادیر زیادی ویتامین A، C، E، B12، B6 و مواد معدنی مانند فسفر، کلسیم، منیزیم، منگنز، ید و پتاسیم بوده و سلامت بدن ما را تضمین می‌کند. میگوها انواع مختلفی دارند و که هر کدام در مناطق مختلفی از دنیا صید و صادر می‌شوند. یکی از بهترین انواع میگو در دنیا، میگو صورتی جنوب ایران است.

 

شما می‌توانید از طریق مجموعه بزرگ لیان به انواع ماهی و میگو تازه و ارگانیک جنوب دسترسی داشته باشید. مجموعه لیان که یکی از برترین عرضه کنندگان انواع میگو  و ماهی تازه جنوب به سراسر ایران است. لیان بهترین انواع میگو تازه و ارگانیک جنوب را به صورت پاک شده در بسته‌بندی‌های کاملا بهداشتی و استاندارد عرضه می‌کند. اگر قصد خرید میگو و ماهی از مجموعه لیان را دارید، همین حالا از طریق شماره تماس‌های 09174401590 با دفتر تامین لیان در بوشهر و شماره  02166275095 با دفتر توزیع لیان در تهران ارتباط برقرار کنید.

همچنین می‌توانید به وب‌سایت مجموعه لیان به آدرس lianir مراجعه کرده و به صورت آنلاین محصولات مورد نظر خود را خریداری کنید. در وب‌سایت لیان شما می‌توانید با روش‌های ثبت سفارش محصولات آشنا شوید و به‌راحتی خرید خود را انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق ایمیل مجموعه به آدرس Info@lianir.com با کارشناسان لیان ارتباط بگیرید.

 

سوالات متداول

میگو چه فوایدی برای کودکان دارد؟

از جمله فواید میگو برای کودکان می‌توان به افزایش سطح انرژی، بهبود رشد، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود حافظه، تقویت قدرت بینایی، کاهش وزن و جلوگیری از سرطان اشاره کرد.

 

مصرف میگو از بروز چه بیماری‌هایی در کودکان جلوگیری می‌کند؟

مصرف میگو از بیماری‌های کم‌خونی، چاقی و اضافه‌وزن، سرطان و بیماری‌های عفونی در کودکان جلوگیری خواهد کرد.

 

آیا مصرف میگو سیستم ایمنی بدن کودکان را تقویت می‌کند؟

بله. به دلیل وجود مقادیر زیاد املاح معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، منیزیم، منگنز، فسفر و ویتامین‌های A، B6، B12، C و E در میگو، سیستم ایمنی بدن کودکان با مصرف آن تقویت می‌شود.

 

مضرات میگو برای کودکان چیست؟

میگو در حالت کلی عوارضی ندارد. بلکه ماده‌ای مفید و مغذی برای بدن است. اما برخی از افراد به غذاهایی دریایی مانند ماهی و میگو حساسیت دارند. از موارد آلرژیک میگو می‌توان به تهوع، استفراغ، تب، ناراحتی دستگاه گوارش و غیره اشاره کرد. در صورت بروز علائم آلرژیک از مصرف میگو خودداری کنید. 

 

از چه سنی به کودک میگو بدهیم؟

مصرف میگو برای کودکان در سنین مختلف مانعی ندارد. اما برای اینکه کودک بتوانید به خوبی میگو را بجود؛ بهتر است از یک سالگی به بعد به کودک میگو بدهید. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024