روش‌های صحیحِ مراقبت از دندان‌های دارای لمینت و کامپوزیت



روش‌های صحیحِ مراقبت از دندان‌های دارای لمینت و کامپوزیت

 

روکش دندان با اینکه کاری هزینه‌بر به‌شمار می‌آید، اما انجام آن زندگی بسیاری را تغییر داده است و باعث شده که لبخند و دندان‌هایی زیبا داشته باشند. با توجه به همین موضوع، این روزها شاهد هستیم که استفاده از لمینت و کامپوزیت روی دندان‌ها بسیار محبوب شده و رواج پیدا کرده و شاید بتوان مهم‌ترین دلیل برای محبوبیت این دو را پوشش دادن نقص‌های دندان، مانند شکاف‌ها، ترک‌ها، خراش‌ها، لکه‌ها و موارد مشابه توط این روکش‌ها بدانیم. اما بهترین بخش در مورد روکش‌های دندان مانند لمینت و کامپوزیت این است که، این دو طول در صورت مراقبت اصولی، عمر بالایی دارند و می‌توان تا سال‌ها از داشتن آنها روی دندان‌ها لذت برد!

 

مراقبت از روکش‌های دندان

به طور متوسط، روکش‌های لمینتی حدود ۱۰ تا ۱۵ سال دوام می‌آورند، اما با این حال باید همان ۱۰ سال را متوسط عمر روکش‌های دندان بدانیم. روکش‌های کامپوزیتی نیز به‌طور متوسط ۳ سال ماندگاری دارند. تعیین طول عمر این دو مدل روکش دندان به دو چیز بستگی دارد. ابتدا خود روکش و بعد چسبی که آن را روی دندان محکم می‌کند. مطمئنا اگر یکی از این دو عامل کیفیت پایینی داشته باشند، عمر روکش‌های دندان نیز پایین می‌آید.

 

روکش‌هایی که این روزها برای دندان‌ها استفاده می‌شوند، معمولاً به اندازه مینای دندان محکم هستند و این یعنی به‌راحتی نمی‌شکنند و خراش برنمی‌دارند. به عبارت دیگر، روکش‌ها با استفاده از مواد با کیفیت بالا و ماندگاری بالا ساخته می‌شوند.

بنابراین، چه چیزی ممکن است باعث شکستن و آسیب به روکش دندان‌ها شود و حتی طول عمر آنها را کاهش دهد؟

 

راه‌هایی برای مراقبت از روکش‌های لمینتی و کامپوزیتی دندان

غیر از دو عاملی که در بالا بیان کردیم که به‌طور مستقیم روی عمر روکش‌ها تاثیر دارند، عواملی دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند روی کیفیت روکش‌های دندان و عمر آنها تاثیر بگذارند. خبر خوب این است که شما می‌توانید با انجام برخی کارها طول عمر روکش‌های خود را افزایش دهید. با مراقبت و توجه مناسب و به اندازه، می‌توانید روکش دندان‌های خود را حتی برای ۲۰ سال سالم و درخشان نگه دارید! در ادامه برخی از ترفندهای افزایش طول عمر روکش‌های لمینتی و کامپوزیتی را بیان خواهیم کرد.

 

از محصولات بهداشتی مناسب لمینت و کامپوزیت استفاده کنید

 

محصولات بهداشتی مناسب لمینت و کامپوزیت

 

برای حفظ سلامت و درخشانی دندان‌های لمینت و کامپوزیت‌شده، باید از محصولات تخصصی مانند خمیر دندان‌های مخصوص لمینت و کامپوزیت استفاده کنید. با توجه به اینکه خمیر دندان‌های سفیدکننده حاوی برخی مواد و دانه‌های ریز هستند، بنابراین امکان خراش افتادن روی روکش‌ها زیاد است.

 

بهترین خمیر دندان لمینت و کامپوزیت در ایران که به‌عنوان تنها خمیر دندان تخصصی در این زمینه شناخته می‌شود، خمیر دندان لمینت و کامپوزیت میسویک است. این خمیر دندان در دسته خمیر دندان‌های ملایم قرار می‌گیرند و فاقد رنگ‌دانه و مواد ساینده است، به همین خاطر می‌تواند گزینه‌ای عالی برای تمیز کردن دندان‌های روکش‌شده و حساس باشد. این خمیر دندان به‌گونه‌ای فرموله و طراحی شده که برای دندان‌های حساس بسیار مناسب است و در کنار تمیز کردن دندان‌ها، به تقویت مینای دندان و کاهش حساسیت بیش از حد دندان‌ها کمک می‌کند.

 

بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید

یعنی حداقل دو بار در روز مسواک بزنید و هر روز از نخ دندان استفاده کنید. روکش‌های لمینتی و کامپوزیتی روی دندان‌های طبیعی شما چسبیده‌اند؛ بنابراین اگر دندان‌های شما سالم نباشد، شک نکنید که روکش‌های سالمی نیز نخواهید داشت.

 

از گاز زدن خوراکی‌های سفت خودداری کنید

خوراکی‌های سفت می‌توانند باعث خراش افتادن روی دندان‌های شما شوند. این خوراکی‌ها شامل انواع آجیل با پوست، هویج و سیب می‌شوند. حتی برخی کارها نیز می‌توانند این نتیجه را داشته باشند. بنابراین از دندان‌های خود برای باز کردن بطری، جویدن ناخن یا جویدن قلم خود استفاده نکنید. برای حفظ سلامت روکش‌های لمینتی و کامپوزیتی و دندان‌های طبیعی خود، حتما از این موارد اجتناب کنید.

 

از دندان‌های خود محافظت کنید

اگر ورزش می‌کنید یا دندان‌هایتان را به هم فشار می‌دهید، باید از یک محافظ برای دندان‌هایتان استفاده کنید. برخی موارد مانند فشار آوردن مداوم روی دندان‌ها و حتی در معرض آسیب بودن دندان‌ها در مسابقات ورزشی، می‌توانند تاثیر منفی روی سلامت لمینت و کامپوزیت داشته باشند و باعث شکسته شدن آنها شوند. در مورد این موضوع با دندانپزشک خود صحبت کنید و و حتما از او در مورد بهترین محافظ دندان سوال کنید.

 

معاینات مکرر دندانپزشکی را انجام دهید

به طور منظم برای جرم‌گیری و معاینه به دندانپزشک خود مراجعه کنید. این کار نه تنها دندان‌های شما را سالم نگه می‌دارد، بلکه فرصتی عالی برای شما است تا از وضعیت روکش‌های دندان‌های خود مطمئن شوید.

 

با انجام موارد بالا، می‌توانید از طولانی شدن عمر روکش‌های لمینتی و کامپوزیتی خود مطمئن شوید و تا سال‌ها دندان‌هایی سفید، درخشان، مرتب و زیبا داشته باشید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024