5 روغن گیاهی برای رویش مجدد مو که معجزه می‌کنند!



چکیده : روغن تراپی مو یکی از راه‌های درمان ریزش مو است. در این مقاله بهترین روغن گیاهی برای رویش مجدد مو را به شما معرفی می‌کنیم.

 

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که ممکن است در بازه‌های زمانی مختلف زندگی برای شما رخ دهد ریزش مو می‌باشد. ریزش مو علل مختلفی دارد و بر اساس علل ایجاد این ناهنجاری، روش درمان آن نیز متفاوت خواهد بود. در بیشتر افراد ریزش مو یک ناهنجاری موقتی است و با رعایت کردن نکات مراقبتی می‌توان اثرات آن را برطرف کرد. یکی از راهکارهای درمانی که به شدت برای افراد دارای ریزش موی موقتی توصیه می‌شود، استفاده از روغن‌های گیاهی می‌باشد. در صورتی که قصد دارید با بهترین روغن برای ریزش مو و رویش مجدد مو آشنا شوید با ادامه این مقاله همراه باشید.

 

بهترین روغن برای رویش مجدد مو

روغنهای گیاهی برای رویش مجدد مو

همانطور که گفته شد یکی از بهترین راهکارهای درمانی برای ریزش مو، استفاده از بهترین روغن برای رویش مجدد مو می‌باشد. در نظر داشته باشید که هر روغن گیاهی برای رشد مو مفید نیست. بسیاری از روغن‌ها اصلا مناسب استفاده روی موهای شما نیستند. با این وجود تعداد گیاهانی که روغن آنها روی میزان رشد موی شما موثر است نیز کم نمی‌باشد. برخی از این روغن‌ها عبارتند از:

 

-روغن آرگان: این روغن از دانه‌های درخت آرگان به دست می‌آید. خرید روغن آرگان در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست و مو رواج دارد. دلیل آن هم ریزماده‌های مغذی بسیار زیادی است که در این روغن وجود دارند.

همانطور که در مجله سلامتی و زیبایی سامانا اویل به موضوع تاثیر روغن آرگان بر توقف ریزش مو پرداخته شده است:

آیا روغن آرگان به توقف ریزش موی سر کمک می کند؟

روغن آرگان بسته به علتی که باعث ریزش موی سر شده است، می‌تواند با ریزش مو مقابله کند. این روغن ضد التهاب است، همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که برای پوست سر بسیار مفید هستند.

 

این خواص با مقابله و تا حدودی درمان بیماری‌های پوستی که باعث ریزش موی سر می‌شود، مانندپسوریازیس پوست سرو درماتیت، می‌تواند در کم کردن ریزش موی سر کمک کنند.

 

در حالی که روغن آرگان برای تقویت رشد مو، محصولی بسیار مناسب است، می‌تواند به محافظت از موهای شما در برابر آسیب‌های ناشی از آلودگی، آفتاب و حالت‌دهی موها ، که همگی می‌توانند باعث ریزش مو شوند، کمک کند.

اگر در تلاش برای محافظت از موهای خود بخصوص قطعریزش موی سرتان هستید، این محصول را به عنوان یک سرمایه ارزشمند نگاه کنید.

-روغن آووکادو: این روغن از میوه آووکادو به دست می‌آید. استفاده از این روغن به علت خواص نرم کنندگی و مواد مغذی فراوان آن به شدت در محصولات مراقبت از پوست و مو رواج دارد.

 

طبق گفته دکتر علی احسانی:

موهای شما با روغن آووکادو می‌تواند رطوبت همیشگی‌اش را حفظ کند و تقویت شود. مطالعه‌ای در سال 2015 نشان داد که مواد معدنی مانند آن‌هایی که در روغن آووکادو هست می‌تواند به محکم کردن سلول‌های کوتیکول کمک کنند تا مانع از شکستن موها شود.

 

-روغن جوجوبا: جوجوبا نام یک درختچه بومی مکزیک و جنوب آمریکا می‌باشد. از دانه‌های این درخت روغنی استخراج می‌شود که اثرات معجزه آسایی روی رشد موها دارد. به همین دلیل بسیاری از متخصصین این روغن را بهترین روغن برای رویش مجدد مو می‌دانند.

در مقاله جامعی از سایت سلامتی healthline به تاثیر روغن جوجوبا در جلوگیری از ریزش مو و همچنین رویش مجدد موها اشاره شده است.

Jojoba oil can be a great addition to your hair care regimen. It enhances the act of conditioning your hair, leaving it with better strength, shine, and manageability to stimulate hair growthor prevent hair loss

 

-روغن رزماری: رزماری یک گیاه بومی مدیترانه است که در صنایع مختلفی کاربرد دارد. یکی از مهم‌ترین کاربردهای این گیاه در لوازم بهداشتی و مراقبتی پوست و مو می‌باشد. روغنی که از برگ‌های این گیاه به دست می‌آید به دلیل سرشار بودن از آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی، اثرات مطلوبی روی رشد موها دارد.

 

در مقاله ای از وبسایت مدیکال نیوز تودی چنین مطرح شده است که طبق مطالعه‌ای، با استفاده‌ی 6 ماهه از روغن رزماری، افزایش قابل توجهی در تعداد تارهای مو دیده شده است که نشان‌دهنده اثربخشی این روغن بر رشد مجدد موهاست.

 

The participants of the study showed a significant increase in hair count after 6 months of using rosemary oil. The overall result of the study provided evidence thatrosemary oil may be effective for certain hair growth. A study from 2022 also found evidence that rosemary oil can aid in hair growth.

 

-روغن ماکادمیا: ماکادمیا نام یک میوه است که در استرالیا و هاوایی رشد می‌کند. روغن به دست آمده از این میوه به رنگ طلایی یا کهربایی می‌باشد و رایحه‌ای شبیه به آجیل دارد. از این روغن به دلیل وجود داشتن بسیاری از مواد مغذی ضرروی جهت رشد مو در محصولات مراقبتی و بهداشت پوست و مو استفاده می‌شود. همین مسئله موجب آن شده که عده زیادی از متخصصین این روغن را بهترین روغن گیاهی برای ریزش مو بدانند.

 

همانطور که در مجله سلامت و زیبایی سامانا اویل گفته شده است:

روغن ماکادمیا در مقایسه با دیگر روغن‌های گیاهی سرعت نفوذ بیشتری دارد و به همین دلیل زمانی که از آن برای موهای خود استفاده کنید با سرعت بیشتری در فولیکول‌های مو جذب می‌شود و با ترکیبات اسید چربی که داردساقه‌های مو را تقویت می‌کند.همچنین باید اشاره کرد که این روغن سرشار از آنتی‌اکسیدان است و موها را در برابر مواد آلاینده محافظت می‌کند.

 

از دیگر خواص روغن ماکادمیا برای مو می‌توان به ویژگی مرطوب‌کنندگی آن اشاره کرد، بنابراین افرادی کهموهای خشکدارند به فکرترمیم موهای آسیب دیدههستند، می‌توانند با استفاده از این روغن موهای نرم و لطیفی داشته باشند. البته فواید روغن ماکادمیا برای مو تنها به این دو مورد ختم نمی‌شود و شما می‌توانید از این روغن برای حجیم و پرپشت کردن موهای خود نیز استفاده کنید. تنها لازم است چند قطره از این روغن را به انتهای ساقه موهای خود بمالید تا به مرور زمان تاثیرات آن را مشاهده کنید.

 

بهترین روغن برای رویش مجدد مو

روش مصرف روغنهای گیاهی برای رویش مجدد مو

اگر از روغن های گیاهی برای رویش مجدد مو استفاده می‌کنید باید روش مصرف صحیح آنها را نیز بدانید. بیشتر روغن‌های اصل به دلیل غلظت بالایی که دارند نیاز به گرم کردن دارند. گرم شدن این روغن‌ها به جاری شدن راحت‌تر آنها کمک می‌کند. بنابراین بهتر است که پیش از مصرف این محصولات آنها را به اندازه لازم گرم کنید. پس از گرم شدن روغن می‌توانید آن را در نواحی که دچار ریزش مو شده‌اند بریزید و به مدت 5 الی 10 دقیقه آن را ماساژ دهید. شما همچنین می‌توانید به کمک یک برس این روغن‌ها را به آرامی روی ساقه موهای خود نیز پخش کنید.

 

بیشتر روغن های گیاهی برای رویش مجدد مو، به نیم ساعت تا یک ساعت زمان برای جذب شدن مواد مغذی خود نیاز دارند. بنابراین بهتر است که حداقل نیم ساعت این روغن‌ها را روی سر خود تحمل کنید. پس از طی شدن این مدت می‌توانید سر خود را با شامپو شسته و در نهایت آبکشی نمایید. در صورتی که هنگام استفاده از این روغن‌ها احساس خارش شدید داشتید یا پوست سر شما دچار التهاب شد احتمالا به روغن استفاده شده حساسیت دارید. بنابراین بهتر است که استفاده از این روغن را متوقف کرده و روغن‌های دیگری را مصرف کنید.

 

بهترین روغن برای رویش مجدد مو

 

استفاده از بهترین روغن برای رویش مجدد مو می‌تواند منجر به درمان کامل ریزش موی شما شود. توصیه ما به شما این است که پیش از اقدام برای هر روش درمانی، با یک پزشک متخصص مشورت نمایید. چرا که در برخی از مواقع ممکن است روغن تراپی مو یک روش درمانی مناسب برای شما نباشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024