اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

بهترین انواع دمنوش که باعث بهبود عملکرد کبد و کلیه خواهد شد



بهترین دمنوش برای کلیه,دمنوش برای بهبود عملکرد کبد

دمنوش برای پاکسازی کبد و کلیه‌

 
داروخانه طبیعت سرشار از گیاهانی است که هر کدام برای رفع یک یا چندین مشکل مناسب هستند. خوشبختانه تعداد تحقیقات انجام شده روی خواص گیاهان دارویی روز به روز بیشتر می‌شود و افراد بیشتر هم سراغ این گیاهان می‌روند. اگر به پاکسازی کبد و کلیه‌هایتان علاقه دارید و دوست دارید سلامتی‌تان را بهبود بخشید، از این مقاله و سه دمنوش مناسب برای بهبود عملکرد کبد و کلیه غافل نشوید.


هشدار مهم: در صورتی که مبتلا به شرایط خاص سلامت هستید یا بارداری را تجربه می‌کنید، قبل از استفاده از هر دمنوشی با پزشکتان مشورت کنید.


کلیه چه کار می‌کند؟
کلیه‌هایی که عملکرد خوبی دارند برای داشتن سلامت عمومی ضروری هستند. کلیه‌ها به حذف ضایعات قابل حل در آب و ایجاد تعادل الکترولیت‌های بدن کمک می‌کنند. pH یا میزان اسیدی یا قلیایی بودن را کنترل کرده و هورمون‌ها را تنظیم می‌کنند. از مهم‌ترین عملکردهای کلیه برای سلامت بدن انسان از بین بردن مواد سمی و ضایعات از طریق ادرار است.


عملکرد کبد چیست؟
کبد مسئول هورمون‌ها، هضم و سم زدایی در بدن است. کبد مواد مضر مثل مواد حل نشدنی که در خون پیدا می‌شود را می‌گیرد و به صفرا می‌سپارد. بعد از این مرحله نوبت به دفع مواد زائد از طریق مدفوع می‌رسد.


کبد همچنین مسئول در هم شکستن گلبول‌های قرمز قدیمی است. اما این موارد تنها بخشی از عملکردهای حیات بخش کبد در بدن است؛ دانشمندان نشان داده‌اند این عضو مسئول انجام بیش از 500 فعالیت ضروری برای حفظ سلامت است. جالب است بدانید این عضو تنها عضو بدن است که می‌تواند خودش را بازسازی کند. در حقیقت اگر دو سوم کبد سالم حذف شود، باقی مانده می‌تواند خودش را از نو بسازد.


چطور به کبد و کلیه کمک کنیم؟
کارکرد کبد و کلیه در بدن بی نظیر است. با اینکه خود این اندام‌ها نقش بزرگی در سم زدایی بدن ایفا می‌کنند؛ اما سبک زندگی ناسالم یا عوض شدن نوع تغذیه انسان طی سال‌های اخیر می‌تواند فشار وارد بر آن‌ها را بیشتر کند. به همین دلیل می‌توان با استفاده از انواع دمنوش های گیاهی و سلامت که در ادامه تعدادی از آن‌ها معرفی می‌شوند، به بهبود عملکرد این اعضا کمک کرد.


1. خار مریم

بهترین دمنوش برای کلیه,دمنوش برای بهبود عملکرد کبد

خواص دمنوش خارمریم


خار مریم یا گیاه Milk Thistle سابقه درمانی هزاران ساله دارد. جالب است بدانید بر اساس شواهد به دست آمده رومی‌های قرن یک از این گیاه برای سلامتشان استفاده می‌کردند. ماده مفید خار مریم برای کبد و کلیه سیلی مارین Silymarin نامیده می‌شود.


•    سیلی مارین به بالا رفتن بهبودی بافت کلیه که در معرض مواد شیمیایی مخرب قرار گرفته است، کمک می‌کند.


•    خار مریم حاوی فلاونویید است؛ بنابراین گیاهی است سرشار از آنتی اکسیدان که بر علیه رادیکال‌های آزاد اقدام می‌کند. این گیاه می‌تواند التهاب کلیه را کاهش دهد و حتی ممکن است در برابر سرطان کلیه هم از فرد مراقبت کند.


•    خار مریم برای سلامت کبد هم مفید است. این گیاه التهاب کبد را کاهش می‌دهد. غشای کبدی را تثبیت می‌کند و باعث کاهش تقسیم سلول‌های سرطانی کبد خواهد شد.


•    خار مریم برای بیمارانی که بر اثر مصرف الکل دچار سیروز کبدی شده‌اند هم مفید است و می‌تواند زمان زنده بودنشان را بیشتر کند.


•    استفاده از خار مریم به صورت دمنوش با مشورت پزشک می‌تواند خواص بالا را برای فرد به دنبال داشته باشد.


2. جعفری
یکی دیگر از گیاهان بی نظیری که می‌تواند از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری کند و باعث بهبود عملکرد کلیه و کبد شود، جعفری است.


•    جعفری نه تنها باعث کاهش سایز و تعداد سنگ کلیه می‌شود؛ بلکه بافت کلیه هم بعد از استفاده از جعفری سالم‌تر خواهد شد.  به همین دلیل یکی از بهترین تمیز کننده‌های کلیه، جعفری است.


•    جعفری به عنوان یک گیاه تلخ در نظر گرفته می‌شود. گیاهان تلخ باعث تحریک آزاد سازی صفرا می‌شود که در نهایت منجر به سم زدایی از کبد خواهد شد.


•    جعفری به تولید ماده‌ای به نام Glutathione منجر می‌شود که از کبد در برابر تخریب محافظت خواهد کرد.


•    این گیاه به کاهش سطح گلوکز خون کمک می‌کند. گلوکز خون باعث التهاب کبد می‌شود. بنابراین جعفری ریسک التهاب کبد را کاهش می‌دهد.


•    جعفری می‌تواند فلزات سنگین را از بدن دفع کند.


•    نوشیدن دمنوش جعفری به خصوص در خانم‌های باردار حتما باید با مشورت و تایید پزشک انجام شود. گفته می‌شود این دمنوش ممکن است منجر به سقط جنین شود.


3. زنجبیل

بهترین دمنوش برای کلیه,دمنوش برای بهبود عملکرد کبد

خواص دمنوش زنجبیل

 
در سطح جهان زنجبیل به عنوان یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین ادویه‌ها شناخته می‌شود وبه دلیل خواص بیشماری که دارد کم کم جای آن در میان نوشیدنی‌های سالم هم بیشتر از قبل تثبیت شده است.


•    زنجبیل توان سم زدایی کلیه‌های شما را افزایش می‌دهد. باعث کاهش التهاب می‌شود و سطح آنتی اکسیدان‌های طبیعی کلیه را بالا خواهد برد.


•    این گیاه فیبروز را کاهش داده و بافت سالم‌تر کلیه را به دنبال خواهد داشت.


•    دانشمندان هنوز متوجه نشده‌اند که زنجبیل چطور مانع از جمع شدن چربی در کبد می‌شود؛ اما چیزی که واضح است کمک این گیاه به پیشگیری از کبد چرب در افراد است.


•    زنجبیل از کلیه‌ها و کبد در برابر فلزات سنگین مراقبت می‌کند. کادمیم یکی از این فلزات است که می‌تواند باعث تغییر ژنتیکی و بالا رفتن ریسک ابتلا به سرطان شود. زنجبیل از بدن در برابر این مسئله مراقبت خواهد کرد.


•    نوشیدن دمنوش زنجبیل به میزان متعادل آن برای بدن مفید است؛ با وجود این اگر شرایط خاصی دارید بهتر است با پزشکتان مشورت کنید.


دمنوش‌های دیگر هم مفید هستند؟
دمنوش‌های مفید برای بدن انواع مختلفی دارند؛ اما نمونه دمنوش هایی که در این مقاله درباره‌شان صحبت کردیم بیشترین تاثیر را روی سلامت کبد و کلیه دارند. سایر دمنوش‌ها مثل آویشن، به لیمو، رازیانه و بابونه برای اعصاب، سیستم تنفسی و سیستم گوارش مفید هستند و توسط برندهایی مثل نیوشا و مهرگیاه که به صورت تخصصی در زمینه گیاهان دارویی فعالیت دارند، تهیه می‌شوند. دمنوش‌های دیگری نیز به خاطر خاصیت آرامبخش بودنشان (مثل دمنوش به) و یا لاغری (دمنوش چای ترش) در دسترس شما هستند که می‌توانید بسته به نیازتان سراغشان بروید.


دمنوش دوست ندارید؟
واقعیت این است که طعم دمنوش‌ها ممکن است در ابتدا برای شما عجیب باشند و مدتی طول می‌کشد تا ذائقه‌تان به آن‌ها عادت کند. با وجود این اگر به این دمنوش‌ها عادت نکردید همچنان می‌توانید از خواص انواع چای بهره‌مند شوید. برای مثال چای سیاه هم تا حدودی خاصیت ضد التهابی دارد و چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان‌های ضروری برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد است.

 

توصیه ما این است که به جای استفاده از چای کیسه ای که اشتباها به چای نپتون معروف است، سراغ چای معمولی بسته بندی شده مثل انواع چای سیاه و کله مورچه ای یا چای سبز بروید و چای را برای خوش طعم‌تر شدن به سبک و سیاق خودتان دم کنید؛ می‎‌توانید مقداری هل و زعفران برای طعم و عطر بهتر به چای اضافه کنید. برندهایی مثل چای احمد، ارل گری، شهرزاد، دو غزال، نیوشا و چای دبش، گلستان تولید کننده انواع مرغوب چای در خارج و داخل کشور هستند. توصیه می‌کنیم برای تامین سلامت کبد و کلیه‌هایتان تا حد امکان استفاده از چای لاته و ماسالا را محدود کرده و در حد تعادل نگه دارید.

 

منبع: digikala.com

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------