پایان پوسیدگی دندان؛ دانشمندان کلید را پیدا کردند



پوسیدگی دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
دانشمندان مولکولی طبیعی را کشف کردند که آسیب ۹۰ درصدی به پلاک‌ها و حفره‌های دندان را کاهش می‌دهد و از پوسیدگی دندان‌ها در طول عمر جلوگیری می‌کند.

به گزارش گجت نیوز، دانشمندان کشف کرده‌اند که مولکول DIM بیوفیلم‌های ایجاد کننده‌ی پلاک دندان را تا 90 درصد کاهش می‌دهد و افزودن آن به خمیر دندان و دهانشویه می‌تواند بهداشت دهان و دندان را متحول کند.

 

بخش قابل‌توجهی از جمعیت جهان مشکلات دائمی با پلاک‌ها و حفره‌ها و پوسیدگی دندان را تجربه می‌کنند یا زمانی با آن‌ها مواجه خواهند شد. درحالی که خمیردندان، دهانشویه و بازدیدهای معمول دندانپزشکی به پیشگیری کمک خواهد کرد و همیشه جایی برای بهبودی وجود دارد.

 

محققان دانشگاه بن گوریون، با تیم‌هایی از دانشگاه سیچوان و یکی از شعبه‌های دانشگاه سنگاپور به این نتیجه رسیده‌اند که 3,3′ – diindolylmethane (DIM)، یک مولکول طبیعی که به آن بیسیندول نیز می‌گویند مسئول پایین آوردن پلاک و پوسیدگی تا 90 درصد و همچنین می‌تواند که بیوفیلم را کاهش دهد.

 

همچنین مشخص شده که این مولکول خواص ضد سرطانی هم دارد. یافته‌های این محققین اخیرا در مجله آنتی بیوتیک منتشر شده است.

 

دهان شما یک مخزن عالی برای باکتری‌هایی مانند S. mutans است که درواقع یکی از بازیگران اصلی در حفره‌های دندانی به شمار می‌رود. S. mutans درون یک بیوفیلمی که دندان‌های شما را پوشانده و البته در فضای مرطوب و شیرین دهان شما بعد از غذا خوردن رشد می‌کند. بیوفیلم پلاک ایجاد کرده، به مینای دندان حمله می‌کند و حفره‌های بدی به جا میگذارد. دانشمندان دریافته‌اند که بیسیندول DIM این بیوفیلم را تا 90 درصد از کار می‌اندازد و بنابراین به باکتری‌ها فرصتی برای رشد داده نمی‌شود.

 

پروفسور آریل کوشمارو سرپرست تیم تحقیق از گروه مهندسی بیوتکنولوژی Avram and Stella Goldstein-Goren می‌گوید: «این مولکول که مشخص شد سم کمی دارد، می‌تواند به خمیر دندان‌ها و دهانشویه‌ها اضافه شود تا بهداشت دندان را تا حد زیادی بهبود ببخشد». او همچنین عضو مؤسسه علم و فناوری نانو مقیاس ایلسه کاتز و مدرسه پایداری و تغییرات آب و هوایی گلدمن سوننفلد است. محققین این مطالع یفت باروخ، دکتر کارینا گلبرگ و همچنین پروفسور رابرت اس هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------