شناسایی بیماری هایی که علامت اولیه دیابت هستند



بیماری های مرتبط با دیابت،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
به گفته محققان، دیابت نوع ۲ معمولاً همزمان با سایر بیماری های جدی از جمله اختلالات قلبی عروقی و ریوی ایجاد می شود.

به گزارش مهر به نقل از مدیکال نیوز، محققان در بریتانیا مسیر چنین بیماری‌هایی را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ و بدون دیابت تا ۵۰ سال بررسی کردند.

 

آنها مشاهده کردند در سالهای قبل از تشخیص دیابت نوع ۲، افرادی که به دیابت نوع ۲ مبتلا شده بودند، بیشتر به فشار خون بالا، مشکلات کلیوی و تنفسی و عفونت مبتلا بودند.

 

دیابت نوع ۲ یک اختلال مزمن است که با سطح بالای گلوکز خون مشخص می‌شود. این عارضه ممکن است به دلیل سطح ناکافی انسولین، مقاومت به انسولین یا هر دو عامل باشد.

 

دکتر «آدریان هیلد»، نویسنده اول این مطالعه از دانشگاه منچستر بریتانیا در بیانیه‌ای گفت: «این یافته‌ها به احتمال تشخیص زودتر دیابت نوع ۲ اشاره دارد و ما امیدواریم که مسیر بالینی متمایز بتواند به ابزاری برای پیش‌بینی افراد در معرض خطر ابتلاء به این بیماری تبدیل شود.»

 

محققان می‌گویند که مجموعه‌ای از علل ایجاد دیابت نوع ۲ هنوز مشخص نشده است، اما شروع آن به وضوح با اضافه وزن و چاقی مزمن و سبک زندگی بی تحرک مرتبط است.

 

محققان بریتانیایی داده‌های مربوط به ۱۹۳۲ بزرگسال مبتلا به دیابت نوع ۲ و بدون دیابت نوع ۲، در یک دوره ۵۰ ساله - ۲۵ سال قبل از تشخیص و ۲۵ سال پس از تشخیص، بررسی کردند.

 

تجزیه و تحلیل نشان داد که چندین بیماری رایج در سال‌های قبل از تشخیص به طور مداوم افزایش یافته است. این موارد شامل فشار خون بالا، عفونت‌های دستگاه تنفسی، بیماری‌های قلبی عروقی، آسم و عفونت‌های چشم، بینی و گلو بود.

 

نویسندگان مطالعه مشاهده کردند که بلافاصله قبل از تشخیص دیابت نوع ۲، بیش از یک نفر از هر سه نفر به فشار خون بالا و عفونت‌های دستگاه تنفسی مبتلا بودند. تقریباً از هر ۵ نفر یک نفر دچار بیماری قلبی یا عفونت چشم، بینی و گلو شده و از هر ۱۰ نفر یک نفر آسم داشته است.

 

از سوی دیگر، از هر ۲۰ نفری که دیابت نوع ۲ نداشتند، تنها یک نفر مبتلا به این بیماری‌ها تشخیص داده شد.

 

محققان بریتانیایی بر این باورند که این نشان می‌دهد که التهاب حاد، ناشی از ژنتیک یا بیماری‌های همراه، «ممکن است به عنوان عاملی برای شروع بعدی دیابت نوع ۲ عمل کند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------