کمبود خواب مداوم با بروز زودرس علائم افسردگی ارتباط دارد



کم خوابی،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد علائم ابتلا به افسردگی در افرادی که به‌صورت مداوم شب‌ها کمتر از 5 ساعت می‌خوابند، زودتر خود را نشان می‌دهد.

به گزارش دیجیاتو، مطالعه انجام‌شده توسط محققان کالج لندن نشان می‌دهد علائم ابتلا به افسردگی در افرادی که به‌صورت مداوم شب‌ها کمتر از 5 ساعت می‌خوابند، زودتر خود را نشان می‌دهد.

 

در این مطالعه، محققان داده‌های مربوط به میزان خواب در افرادی با میانگین سنی 65 سال را مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند که کم‌خوابی مداوم در شب‌ها می‌تواند بروز علائم افسردگی را سرعت ببخشد. در واقع در چنین افرادی زودتر از بقیه علائم ابتلا به افسردگی قابل رؤیت است.

 

کم‌خوابی بروز علائم افسردگی را سرعت می‌دهد

مطالعات قبلی انجام‌شده در مورد کم‌خوابی نشان می‌دهد، افرادی که شب‌ها از میزان خواب کافی برخوردار نیستند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های روحی و روانی قرار دارند. حالا مطالعه جدید ارتباط بین بروز علائم افسردگی و کم‌خوابی را به خوبی نشان می‌دهد.

 

نتایج این مطالعه در نشریه Translational Psychiatry منتشر شده است که داده‌های مربوط به خواب و بیداری افراد با میانگین سنی 65 سال را تجزیه‌و‌تحلیل کرده و حالا می‌گوید خواب کمتر از 5 ساعت در شب باعث تسریع بروز علائم افسردگی در افراد می‌شود.

 

«اودسا همیلتون» از محققان اصلی این مطالعه از موسسه اپیدمیولوژی و مراقبت بهداشتی UCL می‌گوید: «رابطه بین کم‌خوابی و افسردگی شبیه سناریوی مرغ و تخم مرغ است که کدام‌یک اول بودند. کم‌خوابی می‌تواند باعث بروز علائم افسردگی شود و اغلب این دو مسئله در هم‌تنیده هستند. گاهی افسردگی خودش باعث کم‌خوابی می‌شود و فرد دچار لوپ کم‌خوابی و افسردگی خواهد شد.»

 

برای این مطالعه، محققان از داده‌های ژنتیکی و سلامتی 7146 نفر استفاده کردند. آنها دریافتند افرادی که استعداد ژنتیکی قوی‌تری برای خواب کوتاه (کمتر از پنج ساعت در یک شب) دارند، در طی 4 تا 12 سال بیشتر احتمال دارد که علائم بروز افسردگی در آنها دیده شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------