پیش بینی ChatGPT: بیشتر مردم جهان تا سال ۲۰۷۵ گیاهخوار می‌شوند



گیاه خواری،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT در یک پیش‌بینی جدید گفت که بیشتر مردم جهان تا سال ۲۰۷۵ به گیاه‌خواری روی می‌آورند.

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی میل، هوش مصنوعی پیش‌بینی کرده است که بیشتر مردم جهان تا سال ۲۰۷۵ گیاه‌خوار خواهند شد. این پیش‌بینی به دلیل تعداد رکوردشکن افراد «نسل زد»(Gen Z) و «نسل هزاره»(Millennials) است که گوشت را با گزینه‌های گیاهی جایگزین می‌کنند.

 

پس از اینکه از ChatGPT خواسته شد جدول زمانی گیاه‌خوار شدن جهان را از سال ۲۰۲۴ ارائه دهد، جزئیاتی را در مورد پایان مصرف گوشت و لبنیات نشان داد. سال ۲۰۲۴ به عنوان مبدا انتخاب شد زیرا براساس پیش‌بینی‌ها، زمانی است که نسل زد و نسل هزاره، آگاهی را در مورد دامپروری افزایش می‌دهند.

 

این چت‌بات گفت که اصطلاح «نیمه‌گیاه‌خواری» تا سال ۲۰۲۷ رایج‌تر خواهد شد زیرا مردم در سراسر جهان یک رژیم غذایی گیاهی‌تر را اتخاذ می‌کنند. نیمه‌گیاه‌خواری یک رژیم غذایی متمرکز بر غذاهای گیاهی است که مصرف گاه‌به‌گاه گوشت را به همراه دارد.

 

یک گروه پژوهش داده‌ها موسوم به «گروه ان‌پی‌دی»(NPD Group) اخیرا پژوهشی را در مورد نسل زد و نسل هزاره انجام داده که جرقه حرکت کردن به سوی گیاه‌خواری است.

 

«دارن سیفر»(Darren Seifer) تحلیل‌گر صنایع غذایی گروه ان‌پی‌دی گفت: از آنجا که مصرف‌کنندگان به تهیه کردن وعده‌های غذایی بیشتر در خانه ادامه می‌دهند و نسل‌های جوان بیشتر به آشپزی کردن روی می‌آورند، مواد غذایی گیاهی یک بخش از کار آنها خواهد بود. تولیدکنندگان مواد غذایی علاوه بر ارائه کردن انواع غذاهای گیاهی و مواد تشکیل‌دهنده آنها باید تلاش خود را روی نسل هزاره و نسل زد متمرکز کنند زیرا آنها باعث توسعه یافتن این گروه از غذاها می‌شوند. نگرانی آنها در مورد پایداری و رفاه حیوانات نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

دیلی‌میل با استفاده از اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط گروه ان‌پی‌دی، از ChatGPT خواست تا جدول زمانی گیاه‌خواری را ایجاد کند و چت‌بات گفت پس از اینکه نسل هزاره و نسل زد افزایش آگاهی در سال ۲۰۲۴ را آغاز کنند، شرکت‌های بزرگ فناوری مواد غذایی تا سال ۲۰۲۸ جایگزین‌های گیاهی متنوع‌تری را برای گوشت عرضه خواهند کرد و این خبر را در رسانه‌های اجتماعی انتشار خواهند داد.

 

چت‌بات ChatGPT پیش‌بینی کرد که رژیم‌های غذایی گیاهی سال بعد در میان مردم آمریکای شمالی و اروپایی‌ها رو به افزایش خواهند بود.

 

اگرچه جایگزین‌های لبنیات و گوشت گران هستند اما ChatGPT معتقد است که این روند در سال ۲۰۳۲ تغییر خواهد کرد. به گفته ChatGPT، پیشرفت در فناوری تهیه مواد غذایی می‌تواند به ارائه کردن جایگزین‌های گیاهی مقرون‌به‌صرفه‌تر گوشت و لبنیات کمک کند.

 

به گفته ChatGPT تقریبا در همان زمان، برخی از مناطق شاهد بروز کاهش در کشاورزی سنتی خواهند بود و دولت‌های آمریکای شمالی و اروپا تا سال ۲۰۳۷، برنامه ارائه دادن یارانه‌هایی را برای پرورش گیاهان اجرا خواهند کرد.

 

همچنین، ChatGPT پیش‌بینی می‌کند که اولین مناسبت «اقدام اقلیمی و روز گیاه‌خواری» در سال ۲۰۴۸ جشن گرفته می‌شود که به پشتیبانی افراد مشهوری مانند «لئوناردو دیکاپریو»(Leonardo DiCaprio) و «ناتالی پورتمن»(Natalie Portman) خواهد بود.

 

در هر حال، این برنامه تا سال ۲۰۵۷ که گیاه‌خواری به طور گسترده در بسیاری از نقاط جهان پذیرفته و عادی شود، گسترش نخواهد یافت.

 

چت‌بات معتقد است ورزشکارانی مانند «سرنا ویلیامز»(Serena Williams) و «لوئیس همیلتون»(Lewis Hamilton) برای عادی‌سازی رژیم غذایی گیاه‌خواری در سال ۲۰۵۹ تلاش خواهند کرد.

 

علاوه بر این، ChatGPT گفت که هفته جهانی گیاه‌خورای در سال ۲۰۶۴ به یک رویداد بین‌المللی تبدیل خواهد شد.

 

بقیه جدول زمانی ChatGPT به شرح زیر است:

سال ۲۰۶۸؛ «مک‌دونالد»(McDonald) که اکنون به سمت انتقال سریع به یک منوی کاملا گیاهی متمایل شده است، برگر «مک‌وگان»(McVegan) را مجددا معرفی خواهد کرد.

 

سال ۲۰۷۰؛ بیشتر نسل‌ جوان‌ که با گیاه‌خواری به عنوان یک هنجار بزرگ شده‌اند، به‌ طور قابل ‌توجهی یک جهان عمدتا گیاه‌خوار را شکل خواهند داد.

 

سال ۲۰۷۳؛ جهان تقریبا به طور کامل گیاه‌خوار خواهد شد که دو سال پیش از منسوخ شدن پرورش حیوانات خواهد بود.

 

ادامه پاسخ ChatGPT این بود: اگرچه پیش‌بینی کردن آینده با قطعیت غیرممکن است اما من می‌توانم یک جدول زمانی فرضی را براساس این فرضیه ارائه کنم که نسل زد و نسل هزاره که آگاهی را در مورد دامپروری افزایش می‌دهند، به بروز یک تغییر قابل توجه در عادات غذایی منجر می‌شوند. به خاطر داشته باشید که این یک سناریوی مبتنی بر حدس و گمان است و جدول زمانی واقعی ممکن است بسته به منطقه و فرهنگ، بسیار متفاوت باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------