زن آمریکایی در هر دو رحم خود باردار شد



بارداری زن آمریکایی از دو رحم،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
یک زن ۳۲ ساله اهل آلابامای آمریکا که با دو رحم به دنیا آمده است، اکنون در هر دو رحم باردار است.

به گزارش ایسنا به نقل از اس‌ای، کلسی هچر(Kelsey Hatcher) بانوی ۳۲ ساله اهل آلاباما در حساب اینستاگرام خود از داستان جدید زندگی‌اش پرده برداشت.

 

او از ۱۷ سالگی می‌دانست که دو رحم دارد و در واقع مبتلا به بیماری «رحم دیدلفیس»(uterus didelphys) است که یک بیماری نادر است که در آن فرد دارای رحم دوتایی است. این اختلال حدود ۰.۳ درصد از زنان را مبتلا می‌کند.

 

در یک قرار معمول سونوگرافی در هفته هشتم بود که هچر که یک ماساژدرمانگر و مادر سه فرزند است، نه تنها متوجه شد که این بار قرار است دوقلو به دنیا بیاورد، بلکه دو جنین مجزا در دو رحم‌ او وجود دارد.

 

او در اینستاگرام نوشت: ما به نوعی متحیر شده بودیم! در اولین سونوگرافی ما خنده‌های زیادی داشتیم.

 

شوتا پاتل، متخصص زنان و زایمان که از هچر در مرکز زنان و نوزادان بیرمنگام مراقبت می‌کند، به یک برنامه تلویزیونی گفت: به احتمال زیاد اتفاقی که افتاده این است که او به طور جداگانه تخمک‌گذاری کرده است و یک تخمک از هر لوله فالوپ پایین آمده، یعنی در هر طرف رحم پایین آمده و سپس اسپرم در هر رحم جداگانه حرکت کرده و لقاح به طور جداگانه اتفاق افتاده است.

 

اگرچه زنان دارای رحم دوتایی اغلب با عوارض بارداری روبرو هستند، اما هر سه فرزند قبلی هچر کاملا سالم و با طی کردن کامل دوره بارداری به دنیا آمدند.

 

حاملگی در هر دو رحم بسیار نادر است. هچر می‌گوید به او گفته شده که احتمال چنین اتفاقی ۱ در ۵۰ میلیون است و آخرین مورد شناخته شده از این موضوع در سال ۲۰۱۹ در بنگلادش رخ داده که در آن، عریفه سلطانا ۲۰ ساله، دوقلوهای سالم خود را از رحم دوتایی به فاصله ۲۶ روز به دنیا آورد.

 

هچر امیدوار است که زایمان طبیعی داشته باشد و هر دو جنین که دختر هستند، در کریسمس به دنیا بیایند.

 

چالش این است که رحم‌ها در زمان‌های متفاوتی منقبض می‌شوند که ممکن است چند دقیقه، ساعت یا حتی چند روز از هم فاصله داشته باشند و کلسی و همسرش می‌دانند که ممکن است به سزارین - برای یک یا هر دو جنین، بسته به چگونگی اتفاقات، نیاز باشد.

 

گفتنی است که هر دو جنین در حال حاضر به خوبی در حال رشد هستند.

 

کلسی هچر می‌گوید دکترها در هر ویزیت به من می‌گویند که ما قبلاً چنین وضعیتی نداشته‌ایم و این یک مورد جدید برای ماست، اما من احساس می‌کنم بهترین تیم را برای این وضعیت دارم و در بهترین بیمارستان آلاباما برای آنچه که در حال رخ دادن است، هستم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------