پکن: ویروس جدیدی در کار نیست/ «آنفلونزا» موجب تشدید بیماری های تنفسی در چین شد



بیماری تنفسی در چین،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
سخنگوی وزارت بهداشت چین در خصوص نگرانی‌های سازمان بهداشت جهانی، خاطرنشان کرد که ویروس «آنفلونزا» موجب تشدید بیماری های تنفسی در این کشور شده است و ویروس جدیدی در کار نیست.

به گزارش ایرنا، می فنگ سخنگوی وزارت بهداشت چین در خصوص نگرانی‌های سازمان بهداشت جهانی (WHO) خاطرنشان کرد که ویروس «آنفلونزا» و سایر عوامل بیماری زا موجب تشدید این بیماری تنفسی در مناطق شمالی از جمله شهر پکن شده است.

 

رسانه‌های چینی در گزارشی اعلام کردند که از روز سه‌شنبه (۳۰ آبان) پکن وارد دوره بیماری‌های تنفسی شد بطوریکه تعداد کسانی که دچار بیماری آنفلونزا شده‌اند، در حال افزایش است.

 

کارشناسان مرکز پیشگیری و کنترل بیماری پکن در این خصوص تاکید کردند «آنفلونزا، آدنوویروس و ویروس سنسیشیال تنفسی» سه ویروسی هستند که در کودکان بیمار مشاهده شده است.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: به ندرت پیش می آید که سازمان جهانی بهداشت درخواست اطلاعاتی بیشتری از کشورها کند، اما افزایش بیماری تنفسی در پکن موجب شده تا مقامات این سازمان از روش مکانیسم حقوق بین الملل درخواست اطلاعات بیشتری از مقامات چینی شده است.

 

مقامات سازمان جهانی بهداشت با اشاره اینکه گزارش های وزارت بهداشت نشان می‌دهد که افزایش پذیرش کودکان در بیمارستان این کشور، به دلایل بیماری های از جمله «عفونت باکتریایی، ویروس سنسیشیال تنفسی (RSV)، آنفولانزا و سرماخوردگی» است، باز هم خواستار ارائه توضیحات بیشتری در خصوص این بیماری های تنفسی کودکان از مقامات پکنی شد.

 

ظهور گونه‌های جدیدی از ویروس «آنفلونزا» یا سایر ویروس‌هایی که امکان انتقال آن به دیگران میسر است، معمولا در جز بیماری تنفسی گزارش می شود، مانند: ویروس های «سارس» و «کووید-۱۹» که ابتدا به نوعی غیرمعمول از بیماری ذات الریه گزارش شدند.

 

دولت چین اعلام کرده که برآورد اولیه نشان می‌دهد پس از رفع محدودیت‌های کرونایی و کاهش رعایت پروتکل‌ها، ویروس‌های تنفسی در کودکان شایع شده و سایر کشورهای دیگر نیز پس از رفع محدودیت های کرونایی، شاهد افزایش ویروس های تنفسی از جمله سنسیشیال تنفسی (RSV) بوده اند.

 

می فنگ از مقامات محلی خواست تا فضای بیشتری در اختیار بیماران تب دار گذشته و واکسیناسیون را در میان کودکان و افراد مسن ترویج کنند، زیرا چین در فصل زمستان پس از رفع محدودیت‌های کرونایی با موجی از بیماری‌های تنفسی دست و پنجه نرم خواهد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------