قرارداد جدید آسترازنکا: توسعه داروی سرطان با همکاری شرکت هوش مصنوعی آمریکایی



آسترازنکا،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
آسترازنکا قرارداد جدیدی برای توسعه داروی سرطان امضا کرد.

به گزارش دیجیاتو، شرکت داروسازی انگلیسی-سوئدی آسترازنکا قراردادی به ارزش 247 میلیون دلار با شرکت بیولوژیکی هوش مصنوعی آمریکایی Absci امضا کرده که هدف طراحی آنتی بادی برای مبارزه با سرطان را دنبال می‌کند. هنوز مشخص نیست این دو شرکت قصد دارند چه نوع سرطانی را هدف قرار دهند.

 

شرکت Absci از هوش مصنوعی مولد برای طراحی داروهای بهینه‌سازی‌شده براساس نزدیکی به هدف، ایمنی، قابلیت تولید و سایر ویژگی‌ها استفاده می‌کند.

 

 

«شان مک‌کلین»، مدیرعامل Absci می‌گوید: «ما مفتخریم که با آسترازنکا همکاری نزدیک داریم تا از هوش مصنوعی برای ارائه درمان‌های جدید برای بیماران سرطانی استفاده کنیم.»

 

فایننشال تایمز اولین‌بار گزارش این معامله را منتشر کرد. در گزارش این رسانه خبری آمده است که این معامله شامل سرمایه اولیه‌ای برای Absci، ارائه بودجه تحقیق و توسعه و حق امتیاز فروش هر محصول می‌شود. خبرگزاری‌های دیگری نظیر رویترز نیز این خبر را پوشش داده‌اند ولی آسترازنکا هنوز به درخواست این رسانه برای اظهارنظر در مورد این معامله پاسخ نداده است.

 

آسترازنکا یک شرکت داروسازی انگلیسی-سوئدی چندملیتی است. دفتر مرکزی این شرکت در پردیس پزشکی دانشگاه کمبریج واقع شده است. این شرکت برای مشارکت در ساخت واکسن کرونا شناخته می‌شود.

 

آسترازنکا از دسامبر 2020 مراحل کارآزمایی بالینی تولید واکسن کووید 19 را آغاز کرد و در تاریخ 30 دسامبر سال 2020 این واکسن برای استفاده در برنامه واکسیناسیون بریتانیا مورد تأیید قرار گرفت. واکسیناسیون کرونا از تاریخ 4 ژانویه 2021 با تزریق به برایان پینکر ۸۲ ساله در بریتانیا آغاز شد.

 

گفتنی است که یکی از دیگر تولیدکنندگان واکسن کرونا یعنی مدرنا نیز در ماه سپتامبر وارد قراردادی به ارزش تقریبی بالغ بر 1.7 میلیارد دلار شد تا با شرکت آلمانی Immatics واکسن و درمان‌های سرطان بسازد. این شرکت آلمانی از فناوری گیرنده سلول‌های T برای هدف قراردادن پروتئین‌های مرتبط با سرطان استفاده می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------