آلودگی هوا ۱۳۲ هزار نفر را در ۹ ماهه اخیر راهی مراکز درمانی خوزستان کرد



آلودگی هوا در اهواز،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مراجعه ۱۳۲ هزار نفر به مراکز درمانی خوزستان بر اثر آلودگی هوا با عوارض قلبی و تنفسی غیرعفونی در ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، میثم معزی با اشاره به نمودار مقایسه‌ای بیماران قلبی و تنفسی غیرعفونی 9 ماهه سال‌های 1401 و 1402 گفت: در 9 ماهه سال 1401، تعداد 113 هزار و 317 نفر و درمدت مشابه سال جاری، 132 هزار و 209 نفر با مشکلات تنفسی ناشی از آلودگی هوا به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده‌اند که بیانگر افزایش 16درصدی مراجعه بیماران است.

 

وی به آمار بیماران قلبی و تنفسی غیرعفونی مراجعه‌کننده به بیمارستان‌ها در آذرماه سال‌ جاری اشاره کرد و افزود: 17 هزار و 942 نفر در آذرماه سال جاری به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، تعداد مراجعه‌کنندگان، 14 هزار و 853 نفر بود.

 

معزی گفت: بیماری‌های ناشی از آلاینده‌های هوا، سالیانه میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان در بیمارستان بستری می‌کنند و برآورد سازمان بهداشت جهانی این است که از هر هشت مورد مرگ، یک مورد به دلیل آلودگی هواست.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اضافه کرد: بیماری ایسکمیک قلب، سکته مغزی، انسداد ریوی مزمن، سرطان ریه، تشدید حملات آسم، برونشیت مزمن، زوال عقل و آلزایمر و رینیت آلرژیک از شایع‌ترین بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا به شمار می‌روند.

 

بیماری‌های ایسکمیک قلب، ناشی از کاهش خون‌رسانی به عضله قلب (میوکارد) و ایسکمی آن هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------