معرفی دندان‌های مصنوعی چاپ سه‌بعدی شده در نمایشگاه CES



دندان‌های مصنوعی چاپ سه‌بعدی،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
یک شرکت به نام فرم‌لبز (Formlabs) با دندان‌های مصنوعی و جایگزین‌های موقت که با فناوری چاپ سه‌بعدی ساخته شده‌اند، پا به نمایشگاه CES امسال گذاشته است.

به گزارش ایسنا، شرکت فرم‌لبز (Formlabs) در نمایشگاه CES 2024 در لاس‌وگاس با مجموعه‌ای از وسایل چاپ سه‌بعدی پیشرو آمده است.

 

این شرکت چندین ابزار و مواد جدید را در نمایشگاه امسال رونمایی کرد، اما جالب‌ترین آنها «رزین ممتاز دندان» (Premium Teeth Resin) است که یک رویکرد جدید در دنیای دندانپزشکی است.

 

این شرکت در نظر گرفته است که از این مواد و ابزار برای ایجاد پروتزهای چاپ سه بعدی و همچنین برای ترمیم‌های موقتی که روی ایمپلنت‌ها قرار می‌گیرند، استفاده کند.

 

فرم‌لبز می‌گوید مواد و ابزار ابداعی آن قبلاً در سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) به عنوان یک ماده زیست‌سازگار ثبت شده است و طول عمر آن تأیید شده است.

 

این اولین قدمی نیست که این شرکت در فضای دندانپزشکی برداشته است و در حال حاضر ابزارهایی را برای ساختن دندان مصنوعی ارائه کرده است.

 

با توجه به نیاز به سفارشی‌سازی و کار در ساخت طیف گسترده‌ای از مواد برای استفاده در این زمینه، این یک حوزه مورد تقاضا برای فناوری چاپ سه بعدی است که «رزین ممتاز دندان» این کار را یک گام فراتر می‌برد.

 

شرکت سازنده آن می‌گوید که این راهکار می‌تواند با دندان‌های موجود مطابقت رنگی داشته باشد.

 

گفتنی است که این ماده اکنون برای سفارش در دسترس است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------