علوم پزشکی اهواز: از هفته گذشته تاکنون ۲۰ خوزستانی با الکل مسموم شده‌اند



مصرف مشروبات الکلی،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مسمومیت ۲۰ نفر در استان خوزستان در پی مصرف مشروبات الکلی در روزهای اخیر خبر داد.

به گزارش ایسنا، میثم معزی اظهار کرد: از هفته گذشته تاکنون حدود ۲۰ نفر در پی مسمومیت با الکل به ویژه با متانول که الکل بسیار خطرناک و کشنده‌ای است به بیمارستان‌های خوزستان مراجعه کرده‌اند که این تعداد، آمار بالایی است.

 

وی با بیان اینکه بیشتر این افراد جوان هستند، افزود: در پی این موارد دو نفر جان باختند و دیگر افراد دچار عوارضی مانند نارسایی کلیه، تاری دید و نابینایی شده‌اند. از مجموع این بیماران، تعدادی در حال درمان هستند و بخشی نیز ترخیص شده‌اند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: معمولا این الکل‌ها دست‌ساز و تقلبی هستند و عوارض بسیار خطرناکی مانند ایست قلبی تنفسی، نابینایی و نارسایی کلیه بر جای می‌گذارند، بنابراین توصیه می‌شود به هیچ وجه مشروبات الکلی به ویژه مشروبات الکلی تقلبی مصرف نشود.

 

 وی بیان کرد: اگر غلظت الکل بالا و مسمومیت شدید باشد و زمان طولانی از مصرف آن بگذرد، قطعا عوارض جبران‌ناپذیری بر جای می‌گذارد بنابراین در صورت مصرف این مشروبات الکلی باید بلافاصله و فوری به مراکز درمانی مراجعه شود.

 

وی با اشاره به آماده‌باش بیمارستان رازی اهواز برای پذیرش و درمان این بیماران گفت: تاکنون ۱۳ مورد از موارد اخیر مسمومیت با الکل در استان خوزستان، مربوط به ایذه بوده است. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------