قیمت هر قوطی شیرخشک از ۷۰ هزار تومان به ۱۴۰ هزار تومان رسید



شیرخشک،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد گفت: سازمان غذا و دارو قیمت شیرخشک نوزاد را از آبان‌ماه تغییر داده است.

به گزارش ایسنا، هانی تحویل زاده با بیان اینکه  سازمان غذا و دارو قیمت شیرخشک نوزاد را در آبان ماه تغییر داده است، گفت: این سازمان زمانی که ارز ۲۸ هزار و۵۰۰ تومانی جایگزین ارز ۴۲۰۰ تومانی شد و هزینه تولید کارخانه‌های تولیدکننده شیرخشک نوزاد ۷ برابر شد، قیمت‌ها را تغییر داد.

 

وی ادامه داد: قیمت هر قوطی شیرخشک حدود ۷۰ هزار تومان بود که به ۱۳۵ تا ۱۴۰ هزار تومان رسیده است. البته در این تغییر قیمت نظر تولیدکنندگان پرسیده نشده بود و معتقدیم باید بیش از این باشد.

 

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد تصریح کرد: وقتی قیمت تمام شده تولید ۷ برابر شود قیمت برای مصرف‌کننده باید ۲.۵ تا ۲.۸ برابر شود، ولی در حال حاضر چنین نیست.

 

وی عنوان کرد: بر اساس سازوکار سازمان غذا و دارو سهمیه هر نوزاد در ماه ۲۴ قوطی است که ۱۲ قوطی آن با قیمت ۷۰ هزار تومان و ۱۲ قوطی دیگر نیز با قیمت آزاد به فروش می‌رسد.

 

تحویل زاده اضافه کرد: البته این شیوه فروش برای داروخانه‌ها نیز مشکل ایجاد کرده است، زیرا برای ۱۲ قوطی شیرخشک که با قیمت قبل محاسبه می شود داروخانه باید قیمت جدید بپردازد و مابه التفاوت را از بیمه دریافت کند که مشخص نیست دقیقا چه زمانی این پرداخت صورت می‌گیرد.

 

وی در ادامه گفت: وقتی تغییر نرخ ارز شیر خشک داریم دولت باید در بودجه آن را ببیند و برای آن منابع تخصیص دهد تا فشار بر مصرف‌کننده، تولیدکننده و توزیع‌کننده نباشد.

 

وی افزود: آمار تولید شیر داخل در ماه حداکثر ۷ میلیون عدد در ماه است و به طور کل واردات کلا کمتر از یک میلیون عدد بوده است. واردات مشکلی از بازار داخلی حل نکرده و بازار داخل از تولید داخل تامین می شود.

 

به گفته وی ظرفیت تولید داخل ۷.۵ میلیون عدد در ماه است که بیش از نیاز داخل است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------