این داروی شفابخش از یخ زدن دست و پای شما در زمستان جلوگیری می‌کند



داروی شفابخش برای سرمازدگی،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
در این مطلب شما را با داروی شفابخشی آشنا خواهیم کرد که می‌توانید بدون نگرانی از یخ زدن دست و پایتان در زمستان، به مناطق سردسیری سفر کنید.

به گزارش گجت نیوز، سرمازدگی اعضای بدن، یکی از دردناک‌ترین مواردی است که می‌تواند در نهایت به قطع عضو ختم شود. همان‌طور که در اخبار پزشکی و سلامت شنیده می‌شود،  شرکت Eicos Sciences دارویی را طراحی کرده که می‌تواند به‌طور موثر از قطع عضو افراد سرمازده جلوگیری کند. همچنین توانسته تاییدیه‌های سازمان غذا و داروی آمریکا را نیز بگیرد. 

 

Aurlumyn نام داروی داخل وریدی است که می‌تواند قربانیان سرمازده را که در خطر قطع عضو هستند، نجات دهد.

 

اطلاعاتی در مورد سرمازدگی

سرمازدگی اصطلاحی است که برای طیف وسیعی از آسیب‌های ناشی از سرما شامل می‌شود و در آن پوست و بافت‌های زیر آن به‌ معنای واقعی کلمه یخ می‌زنند. نوع خفیف سرمازدگی منجر به آسیب دائمی و یا قطع عضو نمی‌شود اما هرچه مدت زمان حضور در سرما بیشتر می‌شود, احتمال انقباض رگ‌های خونی و تشکیل بلورهای یخ در رگ‌های خونی و بافت‌های بدن بیشتر می‌شود. این بلورها حتی در زمان ذوب شدن نیز می‌توانند باعث آسیب‌هایی مانند باز شدن رگ های خونی یا قطع کردن گردش خون شوند.

 

متاسفانه افرادی که دچار سرمازدگی شدید می‌شوند، به احتمال زیاد برخی از عصب‌های خود و بافت‌های بدن را از دست بدهند. در این حالت یا بدن به‌طور اتوماتیک اقدام به حذف عضو می‌کند و یا برای ادامه حیات فرد، ضروری است که سریعا عضو یخ زده برداشته شود.

 

نحوه عملکرد این داروی شفابخش

ایلوپروست دارویی با تزریق وریدی شرکت آیکو ساینس است که می‌تواند با گشاد کردن رگ‌ها فشار خون را کاهش دهد. براساس مطالعه‌ای که در سال 2011 صورت گرفت، نشان داده شد این دارو می‌تواند با همان خاصیت گشاد کنندگی عروق باعث نجات بسیاری از افراد سرمازده‌ای که در معرض قطع عضو قرار داشتند، شود. این باعث شد تا شرکت آیکو ساینس به دنبال تاییدیه‌های رسمی سازمان غذا و داروی آمریکا به عنوان داروی سرمازدگی باشد. ایلوپروست در واقع ماده فعال داروی اصلی یعنی Aurlumyn است.

 

طبق اطلاعاتی که در مورد این دارو منتشر شده، می‌تواند با بازکردن رگ‌های خونی و جلوگیری از لخته‌هایی که می‌توانند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به بدن وارد کنند، از قطع اندام‌ها جلوگیری کند. در اغلب تست‌های بالینی مختلفی که این دارو استفاده شده، نتیجه نهایی موفقیت‌آمیز بوده است.

 

داروی شفابخش برای سرمازدگی،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

نورمن استاکبریج، مدیر بخش قلب مرکز ارزیابی و تحقیقات دارویی سازمان غذا و داروی آمریکا در مورد تاییدیه این داروشفابخش اظهار می‌کند، اولین گزینه درمانی است که می‌توان در بیماران سرمازده شدید استفاده کرد.

 

البته وقوع سرمازدگی شدید نادر است بنابراین احتمالا دسترسی به این دارو به‌صورت محدود خواهد بود و شرکت نیز هنوز لیستی در مورد قیمت و زمان عرضه منتشر نکرده است. با این حال گروه‌هایی مانند کوهنوردان با داشتن این دارو همراه خود می‌توانند از سرمازدگی جلوگیری کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------