اتفاق باورنکردنی در قم؛ دو نوزاد اشتباهی تحویل خانواده‌ها شدند



تحویل اشتباهی دو نوزاد در قم،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
دو نوزاد اشتباهی در قم تحویل خانواده‌ها شدند.

به گزارش ایرنا، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اتفاق جابجایی دو نوزاد دو دختر در یکی از بیمارستان های قم گفت: نوزادان جابه‌جا شده در بیمارستانی در قم با پیگیری های دانشگاه علوم پزشکی و انجام آزمایش دی ان ای به خانواده ها تحویل داده شدند.

 

حسین تقی زاده افزود: این موضوع در هنگام ترخیص نوزادان از بیمارستان به خانواده ها رخ داده است.

 

وی با بیان اینکه در زمان تحویل مشخصات مادر هر دو نوزاد به صورت مشخص بر روی مچ بند آنها ثبت و بر روی دستان نوزادان قرار داشته است افزود : با سهل انگاری بوجود آمده در زمان ترخیص و عدم دقت بر روی مشخصات مچ بند نوزادان این اتفاق بوجود آمده است.

 

وی گفت: یکی از خانواده ها که مچ بند نوزاد را به یادگار نگه داشته بود پس از مشاهده آن موضوع را با بیمارستان مطرح می کند که پس از بررسی بیمارستان و پیگیری های دانشگاه علوم پزشکی قم و دعوت از خانواده دوم انجام آزمایش نوزادان در دستور کار قرار گرفت.

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه جواب آزمایش تشخیصی دی ان ای کمی طولانی است افزود: با پیگیری های انجام شده این فرآیند در مدت ۲۴ ساعت و به صورت رایگان برای خانواده ها انجام و نوزادان تحویل خانواده ها شد.

 

وی با تأکید بر اینکه با توجه به انجام اقدامات ثبتی حین زایمان و ثبت مشخصات مادر به صورت مچ بند و پابند برای نوزادان چنین اتفاقی نادر است افزود: برخورد با عواملی که به هر نحوی در این خصوص سهل انگاری داشتند در دستور کار قرار گرفته که در مرحله نخست پرستار مربوط و مسوول بخش نگهداری نوزادان برکنار شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------