اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

برنامه‌ای برای واردات واکسن مدرنا نداریم | فایزر وارداتی به عنوان دز سوم کادر در مان استفاده خواهد شد



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
محمدی گفت: برنامه‌ای برای واردات واکسن مدرنا نداریم، فایزر وارداتی هم به عنوان دوز سوم کادر درمان استفاده خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حیدر محمدی، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو اظهار کرد: ایران در حال خرید دو میلیون دوز واکسن کرونای محصول شرکت‌های آلمانی «فایزر» و «بیو ان تک» از کشور بلژیک است.

 

او افزود: فایزر و جانسون اند جانسون مجوز مصرف اضطراری ایران را گرفته اند اما چون خوش قول نیستند، خیلی روی آن حساب باز نمی کنیم.

 

محمدی تاکید کرد: از آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی واردات واکسن نخواهیم داشت. فایزر و جانسون اند جانسون را از بلژیک و آلمان تهیه خواهیم کرد.

 

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو تصریح کرد: این واکسن‌ها به عنوان دوز بوستر (سوم) کادر درمان استفاده خواهد شد.

 

 احتمال توزیع واکسن پاستوکووک تا یک هفته دیگر 

 

محمدی گفت: احتمالا یک هفته دیگر واکسن پاستوکووک وارد بازار می شود که برای زیر ۱۸ سال مجاز است. این واکسن را میتوان برای مادران باردار هم استفاده کرد.

 

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو افزود: واکسن زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال تفاوتی باهم ندارند فقط برای اینکه به یک گروه سنی واکسن تزریق شود، باید افراد آن گروه سنی در مطالعات بالینی حضور داشته باشند و همین امرباعث محدودیت شده بود.

 

در حال تکمیل...

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------