اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

وزیر دفاع آمریکا: یا واکسن بزنید یا کسری کار بخورید!/ شناسایی اولین مورد ابتلا به سویه اومیکرون کرونا در آمریکا



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد اعضای گارد ملی این کشور که از واکسن زدند خودداری کنند، کسری حقوق خواهند خورد.

به گزارش ایسنا، به نقل از واشنگتن پست، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی تصریح کرد آن دسته از اعضای گارد ملی که از واکسینه شدن در برابر بیماری کرونا خودداری کنند، از شرکت در تمرینات ممنوع و با کسری کار مواجه خواهند شد.

 

آستین عنوان کرد تمام ۲.۱ میلیون خدمتگزاران نظامی آمریکا از جمله پرنسل گارد ملی باید مطابق با فرمان ماه اوت واکسن کرونا دریافت کنند.

 

هزاران نفر از اعضای گارد ملی در ایالت اوکلاهما در برابر کووید ۱۹ واکسینه نشده‌اند و سخنگوی فرماندار این ایالت اعلام کرده بود که این اشخاص ممکن است از دستورالعمل‌های فدرال سرپیچی کنند.

 

کوین ستیت، فرماندار اوکلاهما روز دوم نوامبر به آستین اطلاع داده بود که دستور وی مبنی بر واکسینه شدن تمامی نیروها "آزادی شخصی بسیاری از شهروندان اوکلاهما" را نقض می‌کند.

 

خدمات نظامی ضرب‌الاجل‌های متفاوتی را درباره نیروهای فعال و ذخیره در نظر گرفته به طوریکه نیروهای هوایی تا دسامبر مهلت دارند و نیروهای ارتش تا ژوئن آینده برای دریافت واکسن وقت دارند.

 

یادداشت صادره از سوی آستین سه راه را مشخص می‌کند که پنتاگون بتواند از رهگذر آن واکسن را در سراسر کشور اجباری کند حتی اگر نیروهای گارد ملی در ماموریت رسمی باشند باید این واکسن را دریافت کنند.

 

شناسایی اولین مورد ابتلا به سویه اومیکرون کرونا در آمریکا

آنتونی فائوچی مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید اعلام کرد اولین مورد ابتلا به سویه اومیکرون ویروس کرونا در آمریکا شناسایی شده است.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

دکتر آنتونی فائوچی رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا و عضو کارگروه مقابله با کرونا در کاخ سفید روز چهارشنبه به وقت محلی در نشستی خبری اظهار داشت که دانشگاه کالیفرنیا در سانفراسیسکو ابتلای این فرد به سویه اومیکرون را شناسایی کرده و سازمان غذا و داروی آمریکا نیز  این مورد را تایید کرده است.

 

به گفته وی، فرد مبتلا در تاریخ ۲۲ نوامبر از کشور آفریقای جنوبی به آمریکا سفر کرده و در ۲۹ نوامبر آزمایش کرونای او مثبت شده است و در قرنطینه قرار دارد اما نتیجه آزمایش افراد نزدیک به این فرد تاکنون منفی بوده است.

 

پیش از این، مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید اعلام کرده بود احتمالا سویه "اومیکرون" ویروس کرونا وارد آمریکا شده است.

 

وی نسبت به شیوع سویه ویروس اومیکرون در آمریکا هشدار داد و رسیدن این ویروس به آمریکا را اجتناب ناپذیر خواند.

 

 جو بایدن رییس جمهوری آمریکا نیز با بیان اینکه سویه جدید ویروس کرونا به نام "اومیکرون" باعث نگرانی است، مدعی شده بود که این سویه دلیلی برای وحشت نیست.

 

رئیس جمهوری آمریکا خطاب به مردم کشورش افزود که واکسینه شدن کامل و دریافت دز سوم واکسن کرونا بهترین دفاع در مقابل این ویروس است.

 

بایدن با بیان اینکه مقامات آمریکایی به زودی طرح خود برای مبارزه با گسترش کرونا در طول فصل زمستان را ارائه خواهند کرد، مدعی شد که نیازی به قرنطینه نخواهد بود.

 

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه با اقدامات علمی و آگاهانه و سرعت با این سویه مبارزه خواهیم کرد نه با هرج و مرج و سردرگمی، اذعان کرد که کشورش دیر یا زود شاهد موارد تایید شده آخرین سویه این ویروس خواهد بود.

 

سازمان جهانی بهداشت جمعه شب (۵ آذر) حرف یونانی اومیکرون را به سویه جدید کرونا که در آفریقای جنوبی شناسایی‌شده، اختصاص داد و این سویه را نگران‌کننده خواند.

 

کارشناسان بهداشت عمیقاً نگران سرایت اومیکرون هستند چرا که دارای مجموعه‌ای غیرعادی از جهش‌ها است و مشخصاتی متفاوت از سایر سویه‌های نگران‌کننده دارد.

 

در پی انتشار این خبر، کشورهای مختلف تدابیری برای رفت‌وآمد به کشورهای جنوب آفریقا اتخاذ کرده‌اند.

آمریکا ورود مسافران از هشت کشور آفریقایی را به دلیل هراس از شیوع سویه اومیکرون ممنوع کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------