مهم ترین دلایل کم شدن میل جنسی در زوجین



 

مهم ترین دلایل کم شدن میل جنسی

 

میل جنسی به عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر ارتباطات زناشویی، می‌تواند تحت تاثیر متنوعی از عوامل نوعی هیجان ناپدید شود. این پدیده که ممکن است به صورت آرام، اما به‌طور مسلم در مواج محبت و عشق زناشویی ها پیش بیاید، می‌تواند نه تنها منشا آشفتگی‌ها و کشمکش‌های روزمره باشد، بلکه می‌تواند به ایجاد شکاف‌های عمیق‌تری در رابطه منجر شود.ما در ادامه این مقاله به مهم ترین دلایل کاهش میل جنسی در زوجین میپردازیم.

 

مقدمه مقاله مهم ترین دلایل کم شدن میل جنسی

این مقاله توسط تیم توانا و مجرب فرطب و همچنین بررسی تحقیقات علمی برترین دانشگاه های جهان تهیه شده ;که در مورد دوتا از مهم ترین مشکلات در بین زوجین کم شدن میل جنسی و تقویت قوای جنسی  است میپردازیم پس تا اخر با ما همراه باشید.

 

ما در زمینه انواع مشکلاتی داخلی مانند: کاهش وزن ،تقویت قوای جنسی،مشکلات ریوی و کلیوی و غیره تحقیقات گسترده و کاملا علمی انجام دادیم و نتیجه آن بهترین عصاره های گیاهی و درمانی است که به خدمت شما عزیزان میرسانیم.پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید و اگر قصد خرید محصولات ما را دارید به سایت فرطب مراجعه کنید.

 

چند تا از مهم ترین دلایل کم شدن میل جنسی زوج ها

درابتدا ما قصد داریم دلایل کاهش و کم شدن میل جنسی در ذوجین را بیان کنیم. عوامل بسیاری از قبیل ذهنی و اعتماد به نفس،جسمی،شرایط زندگی،تغذیه و.. وجود دارندکه ما در این مقاله به چند تا از مهم ترین آنها میپردازیم.

 

اختلالات ژنتیکی

 

فشار روانی از دلایل کم شدن میل جنسی

 

در این حالت، ایجاد بی‌میلی جنسی به دلیل عارضه‌های آناتومیک و فیزیولوژیک مانند نقص در تشکیل یا کارکرد نادرست غدد جنسی یا نارسایی اولیه آن‌ها می‌شود. یکی از خصوصیات بارز این نوع از بی‌میلی جنسی این است که فرد، پس از دوران بلوغ، هیچ‌گونه علاقه یا تمایل جنسی نشان نمی‌دهد.

 

این مشکل عمدتاً در افرادی به وقوع می‌پیوندد که غده‌های هیپوتالاموس یا هیپوفیز آن‌ها در ترشح هورمون‌های مرتبط با تحریک جنسی کم‌کاری می‌کنند.

این کم‌کاری موجب می‌شود که سطح هورمون تستوسترون در این افراد به شدت کاهش یابد. این حالت به ندرت دیده می‌شود، اما در برخی موارد در جوانان مشاهده شده است. در این حالت، ایجاد بی‌میلی جنسی به دلیل عارضه‌های آناتومیک و فیزیولوژیک مانند نقص در تشکیل یا کارکرد نادرست غدد جنسی یا نارسایی اولیه آن‌ها می‌شود.

 

یکی از خصوصیات بارز این نوع از بی‌میلی جنسی این است که فرد، پس از دوران بلوغ، هیچ‌گونه علاقه یا تمایل جنسی نشان نمیدهند.

استرس ،فشار روانی و اثرات فیزیولوژیکی

در دنیای پرتنش امروز، فشار روانی و استرس به عنوان دوتا از مهم‌ترین عواملی که می‌توانند بر میل جنسی افراد تأثیر گذار باشند، شناخته شده‌اند. میل جنسی که به عنوان یکی از حیاتی‌ترین جنبه‌های سلامت جنسی فردی به شمار می‌آید، می‌تواند تحت تأثیر پذیری‌های روانی و عواطفی قرار گیرد.

 

استرس می‌تواند به صورت مستقیم بر سیستم هورمونی تاثیر گذارده و موجب کاهش سطح هورمون‌هایی شود که در ایجاد تحریک جنسی نقش دارند. به علاوه، استرس می‌تواند بر سلامت عمومی تاثیر منفی بگذارد و به نوبه‌ی خود، موجب کاهش میل جنسی شود.

 

تغیرات هورمونی

کاهش سطوح هورمون‌های جنسی مثل تستوسترون یا استروژن می‌تواند میل جنسی را کم کند.

 

بیماری‌ها و اختلالات مختلف

برخی بیماری‌ها مثل دیابت، اختلالات قلبی و اختلالات کلیوی ،اختلالات روانی آرتریت، سرطان و غیره می‌توانند میل جنسی را کاهش دهند.

 

عوارض دارویی

برخی داروها مثل انواع انتی‌دپرسان‌ها، داروهای فشار خون، داروی ضدافسردگی و غیره می‌توانند میل جنسی را کم کنند.

 

سیگار و الکل

مصرف انواع مشروبات الکلی ،سیگار و دیگر مواد مخدر از عوامل دیگر کاهش میل جنسی به شمار میرود.

 

افزایش سن

افزایش و کوهولت سن میتواند بر کم شدن میل جنسی شما تاثیر گذار باشد.

 

چاقی و بی تحرکی

زندگی بی‌تحرک و وزن زیاد ممکن است به کم شدن میل جنسی منجر شود.

 

اعتمادبه‌نفس پایین

کسی که احساس می‌کند جذاب نیست، تمایل کمتری برای برقراری رابطه جنسی دارد. ترس از رد شدن توسط طرف مقابل نیز ممکن است باعث کاهش میل جنسی شود.

 

کاهش میل جنسی بعد از زایمان

در دوره پس از زایمان، بسیاری از زنان ممکن است تجربه‌ی کاهش در میل جنسی داشته باشند. این پدیده بیشتر به دلیل تغییرات هورمونی و فرآیند شیردهی است که می‌تواند تاثیر متفاوتی بر میل جنسی زنان داشته باشد. درجه این تغییرات ممکن است از فرد به فرد متغیر باشد.

 

ورزش نکردن و ضعیف بودن عضلات

 

 ضعیف بودن عضلات و ورزش نکردن از دلایل کم شن میل جنسی

 

ورزش نکردن و کم تحرکی میتواند یک دلیل مهم برای کاهش میل جنسی چه برای مردان و زنان باشد.همچنین ضعیف بودن عضلات لگن ،فیله و کمر میتواند بر توان جنسی و همچنین کاهش میل جنسی شما تاثیر بگذارد.

تا اینجا با مهم ترین و تاثیر گذارترین عوامل بر کاهش میل جنسی در زنان و مردان آشنا شدید.اما در ادامه به سراغ راه ها 100%تضمینی برای درمان و بهبود میل جنسی شما میپردازیم پس با ما همراه باشید.

جمع بندی

ما در این مقاله به همراه تیم متخصص فرطب تلاش کردیم که به یکی از مهم ترین مشکلات در بین ذوجین بپردازیم. امید واریم که این محتوا برای شما مفید واقع شده باشه همچنین اگر قصد خرید محصولات فرطب را دارید به سایت اختصاصی فرطب مراجعه کنید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024