13 دلیل استفاده از ضد آفتاب در تمام فصول



13 دلیل برای استفاده از ضد آفتاب

 

استفاده از ضد آفتاب به عنوان یکی از مهمترین روش های حفاظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از تابش UV است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که استفاده از ضد آفتاب فقط در فصل تابستان ضروری است. در حالی که این تصور کاملاً اشتباه است. اشعه‌های ماوراء بنفش (UV) خورشید در تمام طول سال وجود دارند و می‌توانند به پوست آسیب برسانند.

 

بنابراین، استفاده از ضد آفتاب در تمام فصول، از جمله زمستان، امری ضروری است.در ادامه  ما متخصصان موفاشاپ به 13 دلیل برای استفاده از ضد آفتاب پرداخته ایم تا با دانستن این نکات پوست و بدنی سالم داشته باشید.

 

1- پیشگیری از بروز سرطان پوست

بیشتر از ۹۰٪ از سرطان پوست‌های مختلف به علت مواجه شدن با اشعه UV رخ می‌دهد. با استفاده از کرم ضد آفتاب، می‌توانید پوست خود را در برابر اشعه UV حفاظت کنید و احتمال بروز سرطان پوست در آینده کاهش می‌یابد.

 

2- جلوگیری از سوختگی پوست

سوختگی‌های آفتاب تنها یک از عوارض ناخوشایند اشعه‌های UV روی پوست نیست. با استفاده از کرم ضد آفتاب، می‌توانید در برابر سوختگی‌های آفتاب جلوگیری کنید.

 

3- جلوگیری از پیری زودرس

تابش نور خورشید باعث پیر شدن پوست و تولید چین و چروک می‌شود، استفاده از کرم آفتاب باعث جلوگیری از پیر شدن پوست می‌شود..

 

4- حفاظت از پوست در برابر آسیب های اکسیداسیونی

استفاده از کرم ضد آفتاب از پوست در برابر اشعه‌های UV محافظت می‌کند. این اشعه، میزان بالایی از رادیکال‌های آزاد در پوست تولید می‌کند که باعث بروز جوش و لکه‌های پوستی می‌شوند.

 

5- جلوگیری از پوست خشک و ترک خورده

استفاده از ضد افتاب می تواند پوست را مرطوب نگه دارد و از پوست خشکی و ترک خوردن پوست جلوگیری کند. 

 

6- کمک به درمان بیماری های پوستی

استفاده از ضد افتاب می تواند به درمان بیماری های پوستی مانند پسوریازیس، آکنه و اگزما کمک کند.

 

جلوگیری از اشعه UV مضر آفتاب

 

7- حفاظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از آلودگی

استفاده از ضد افتاب می تواند پوست را در برابر آلودگی های محیطی مانند دود، گرد و غبار و سایر مواد شیمیایی حفاظت کند.

   

8- جلوگیری از تیرگی پوست

 استفاده از ضد افتاب می تواند از تیرگی پوست جلوگیری کند و به پوست کمک کند تا رنگ طبیعی خود را حفظ کند.

  

9- کمک به افزایش سلامت پوست

 استفاده از ضد افتاب به پوست کمک می کند تا سالم و شاداب باشد و به پوست کمک می کند تا سلامت خود را حفظ کند.

  

10- جلوگیری از التهاب پوست

اشعه UV باعث تغییرات در ساختار پوست می‌شود که  این تغییرات باعث التهاب پوستی می‌شود. استفاده از کرم ضد آفتاب می‌تواند این تغییرات را کاهش دهد و از التهاب پوستی جلوگیری ‌کند.

  

11- کمک به بهتر دیده شدن و بازگشت اعتماد به نفس

پوستی که تحت تاثیر اشعه UV قرار گرفته است، غیر جذاب و نامناسب به نظر می‌رسد. استفاده از کرم ضد آفتاب، جلوی این عوارض را می‌گیرد که باعث بهتر دیده شدن و بازگشت اعتماد به نفس شما می‌شود.

  

12- جلوگیری از فروپاشی سیستم ایمنی پوست

اشعه‌های UV باعث ضعف سیستم ایمنی پوست می‌شوند. با استفاده از کرم ضد آفتاب، از فروپاشی سیستم ایمنی پوست جلوگیری كنید.

  

13- جلوگیری از لک‌های پوستی

اشعه UV می‌تواند باعث تولید لک‌های پوستی شود. با استفاده از کرم ضد آفتاب، می‌توانید از تولید لک‌های پوستی جلوگیری کنید.

  

با توجه به دلایل بالا، استفاده از کرم ضد آفتاب بسیار مهم است. برای حفاظت از پوست خود، در هر فصل سال از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. 

 

ضد آفتاب در زمستان

  

ضد آفتاب در زمستان

چرا استفاده از ضد آفتاب در زمستان مهم است؟ در زمستان، آسمان اغلب ابری است و ممکن است تصور کنید که نیازی به استفاده از ضد آفتاب ندارید. اما این تصور اشتباه است. اشعه‌های UV خورشید می‌توانند از ابرها عبور کنند و به پوست شما آسیب برسانند. علاوه بر این، برف و یخ نیز می‌توانند اشعه‌های UV را منعکس کنند و خطر آفتاب سوختگی را افزایش دهند.

 

استفاده از ضد آفتاب در زمستان مزایای زیادی برای پوست دارد. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

محافظت از پوست در برابر پیری زودرس: اشعه‌های UV خورشید می‌توانند باعث ایجاد چین و چروک، لک‌های پوستی و سایر علائم پیری زودرس شوند. استفاده از ضد آفتاب می‌تواند به کاهش این مشکلات کمک کند.

 

حفظ سلامت پوست در فصول سرد: اشعه‌های UV خورشید می‌توانند به پوست آسیب برسانند و باعث خشکی، خارش و سایر مشکلات پوستی شوند. استفاده از ضد آفتاب می‌تواند به حفظ سلامت پوست کمک کند.  

 

انتخاب ضد آفتاب مناسب

 

چگونه ضد آفتاب مناسب را انتخاب کنیم؟

هنگام انتخاب ضد آفتاب، باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

 

SPF مناسب: SPF یک عدد است که نشان‌دهنده میزان محافظت ضد آفتاب در برابر اشعه‌های UVB است. SPF30 به این معنی است که ضد آفتاب می‌تواند از پوست شما در برابر 97 درصد اشعه‌های UVB محافظت کند. برای محافظت کامل از پوست در برابر اشعه‌های UVB، توصیه می‌شود از ضد آفتاب با SPF30 یا بالاتر استفاده کنید.

 

PA مناسب: PA یک عدد است که نشان‌دهنده میزان محافظت ضد آفتاب در برابر اشعه‌های UVA است. PA++++ به این معنی است که ضد آفتاب می‌تواند از پوست شما در برابر 99 درصد اشعه‌های UVA محافظت کند. اشعه‌های UVA می‌توانند باعث پیری زودرس پوست شوند. برای محافظت کامل از پوست در برابر اشعه‌های UVA، توصیه می‌شود از ضد آفتاب با PA++++ یا بالاتر استفاده کنید.

 

نوع مناسب برای پوست شما: ضد آفتاب‌ها برای انواع مختلف پوست در دسترس هستند. بنابراین، قبل از خرید ضد آفتاب، نوع پوست خود را تعیین کنید. اگر پوست حساسی دارید، باید از ضد آفتابی استفاده کنید که برای پوست‌های حساس مناسب است.

 

ترکیب مناسب: ضد آفتاب‌ها بر اساس دو نوع ترکیب اصلی، یعنی ترکیبات شیمیایی و ترکیبات معدنی ساخته می‌شوند. ترکیبات شیمیایی اشعه‌های UV را جذب می‌کنند و آن‌ها را به گرما تبدیل می‌کنند. ترکیبات معدنی اشعه‌های UV را منعکس می‌کنند. ترکیبات شیمیایی معمولاً سریع‌تر از ترکیبات معدنی جذب پوست می‌شوند و احساس سنگینی کمتری روی پوست ایجاد می‌کنند. ترکیبات معدنی معمولاً برای پوست‌های حساس مناسب‌تر هستند.

 

ضد آب بودن: اگر زیاد عرق می‌کنید یا در آب شنا می‌کنید، باید از ضد آفتابی استفاده کنید که ضد آب است. ضد آفتاب‌های ضد آب معمولاً با عبارت "water resistant" یا "waterproof" برچسب‌گذاری می‌شوند.

 

مناسب برای استفاده روزانه: ضد آفتاب باید به‌راحتی روی پوست پخش شود و احساس سنگینی ایجاد نکند. همچنین، باید برای استفاده روزانه مناسب باشد.

  

خرید ضد آفتاب مناسب برای تمامی فصول از فروشگاه اینترنتی موفاشاپ 

 

نحوه استفاده از ضد آفتاب

 

نحوه استفاده از ضد آفتاب

استفاده از کرم ضدآفتاب نیز به شکل صحیح بسیار مهم است. در ادامه به نکاتی در رابطه با زدن ضد آفتاب پرداختیم.

 1- 20 دقیقه قبل از بیرون رفتن از خانه، از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. پیش از اینکه بخواهید بیرون بروید، باید کرم را روی پوستتان بزنید و صبر کنید تا کاملاً جذب شود تا بتواند پوست شما را از نور خورشید محافظت کند.

 

2- برای لب‌های خود از لوسیون شفاف یا کرم ضدآفتاب ویژه لب‌ها استفاده کنید. لب‌های شما نیاز به حفاظت خاص دارند.

3- هر 2 ساعت یکبار کرم ضدآفتاب خود را تجدید کنید.

4- اگر عرق کرده‌اید یا شنا کرده‌اید، ضد آفتاب خود را زودتر تجدید کنید.

5- افراد با نوع پوست حساس ، باید از ضد آفتاب با فرمولاسیون مخصوص پوست حساس استفاده کنند.

  

استفاده منظم و صحیح از کرم ضدآفتاب می‌تواند از آسیب دیدن پوست شما توسط اشعه خورشید جلوگیری کند و از پوست شما محافظت کند. حفظ سلامت پوست برای همه ما بسیار مهم است، بنابراین باید همیشه از کرم ضدآفتاب استفاده کنیم تا پوستی سالم و بدون عیب و نقص داشته باشیم.

 

محصولات مراقبت از پوست با کیفیت و اورجینال را با ضمانت اصالت کالا و تعویض کالا از فروشگاه اینترنتی موفاشاپ تهیه نمایید و سفارش خود را در کمتر از یکروز سراسر کشور درب منزل تحویل بگیرید.  

 

فروشگاه اینترنتی موفاشاپ

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024