راز پایین بودن آمار مرگ و میر کرونایی‌ها در آلمان چیست؟/ افزایش آمار قربانیان در انگلیس



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

نورنیوز نوشت: مرگ و میر ناشی از کرونا در آلمان بسیار اندک است و همین، برای بسیاری از دانشمندان سوال برانگیز بوده است.

 

طبق آمار موسسه رابرت کخ، تا صبح پنج شنبه، در مجموع ١٠ هزار و ٩٩٩ نفر در آلمان به کرونا شدند. تنها در یک روز چهارشنبه ٢ هزار و ٨٠١ به تعداد مبتلایان اضافه شد. با این حال فقط ٢٠ نفر در اثر ابتلا به کرونا فوت کرده اند.

 

این یعنی ،مرگ و میر در آلمان بر اثر کرونا ٠.١٨ درصد است که در مقایسه با ٨.٣ درصد ایتالیا و ٢.٢ درصد انگلیس نسبت پایینی است. آن هم در شرایطی که آلمان ٨ هزار و ٣٧٣ نفر بیشتر از انگلیس بیمار کرونایی دارد.

 

موسسه رابرت کخ در این باره گزارش داده که ٦ هزار و ٥٥٧ مورد از ٨ هزار و ١٩٨ مبتلا به کرونا در آلمان بین ١٥ تا ٥٩ سال و میانگین سنی بیماران ٤٧ سال بوده است.

 

در مقایسه با ایتالیا که دومین کشور به لحاظ کهولت سن است، واضح به نظر می رسد که آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در آلمان پایین تر باشد.

 

متوسط سن مبتلایان به کرونا در ایتالیا ٦٣ سال است و البته ٩٩ درصد فوت شدگان بیماری زمینه ای داشتند. متوسط سن بیماران ایتالیایی که در اثر کرونا فوت کردند هم ٧٩.٥بوده است.  علاوه بر این تست کرونا در آلمان در دسترس تر است.

 

افزایش آمار قربانیان ویروس کرونا در انگلیس به ۱۶۷ نفر

منابع دولتی در انگلیس از افزایش شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور به ۱۶۷ نفر خبر دادند.

 

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه خبری اسکای‌نیوز، سرویس سلامت همگانی انگلیس (NHS) روز جمعه اعلام کرد شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور با 39 نفر افزایش طی 24 ساعت گذشته به 167 نفر رسیده است.

 

مراجع دولتی انگلیس شامگاه پنج‌شنبه شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور را حدود 3270 نفر اعلام کردند؛ اما تا این لحظه آمار جدیدی در این زمینه منتشر نشده است.

 

روند صعودی ابتلا در عربستان/ بیش از هزار ابتلا در مالزی

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در عربستان، کویت، مراکش و دیگر کشورهای عربی و روند صعودی ابتلا در برخی کشورهای شرق آسیا از جدیدترین خبرهای کرونایی در جهان به شمار می رود.

 

به گزارش مهر به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت عربستان سعودی اعلام کرد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۲۷۴ نفر افزایش داشته است.

 

مسئولان تونس نیز با ثبت ۱۵ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ شمار مبتلایان را ۵۴ نفر اعلام کرده اند.

 

در لبنان ۱۴ مورد جدید ابتلا ثبت شده است و شمار کلی مبتلایان به ۱۷۰ نفر رسیده است.

 

وزارت بهداشت کویت از ثبت ۱۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد و اعلام کرد شمار مبتلایان به ۱۵۹ نفر افزایش داشته است.

 

در الجزایر ۱۰ مورد جدید فوت ناشی از ابتلا به کرونا شمار فوتی ها را به ۹۴ نفر افزایش داده است.

 

مسئولان مراکش نیز اعلام کردند که با ثبت ۳ مورد جدید ابتلا شمار کلی مبتلایان به ۶۶ نفر افزایش داشته است.

 

وزارت بهداشت مالزی نیز اعلام کرد که ۱۳۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را در این کشور ثبت کرده است و تعداد مبتلایان به هزار و ۳۰ نفر افزایش داشته است.

 

در اندونزی نیز تاکنون ۳۲ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند و مبتلایان به ۳۶۹ نفر افزایش داشته است.

 

از فیلیپین نیز خبر می رسد که با ثبت یک مورد جدید فوت شمار فوتی های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا به ۱۸ نفر افزایش داشته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------