اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

به ازای فوت هر نفر 200 تا 1000 نفر کرونا می‌گیرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
معاون وزیر بهداشت گفت: به ازای یک فوتی در کشور ۲۰۰ تا یک هزار نفر با میانگین حدود ۶۰ درصد به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند.

به گزارش فارس، ایرج حریرچی در جلسه ستاد کرونای استان زنجان با بیان اینکه کرونا و تحریم‌های اقتصادی معیشت مردم را دچار مشکل کرده است، اظهار کرد: ۲۰ درصد مبتلایان به کرونا در سطح کشور در خانه مراقبت نشدند و در بیرون از منزل مشغول به کار شدند.

 

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: برنامه وزارت بهداشت براین است که در سه ماه آخر سال قطع زنجیره کرونا به ۹۰ درصد برسد، بستری‌ها به ۵۰ درصد کاهش یافته و فوتی‌ها هم ۴۰ درصد کاهش پیدا کند.

 

وی با بیان اینکه کشور ما در دو جبهه کرونا و تحریم‌ها می‌جنگد، گفت: برای حفظ سلامت مردم از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌آییم، گفت: با توجه به تاثیر تعطیلی‌ دو هفته‌ای بر معیشت مردم، ممکن است طرح سراسری محدودیت‌های کرونایی ادامه‌دار نباشد، بنابراین مهم‌ترین اقدام افزایش محورهای هفت‌گانه با افزایش آموزش و آگاهی مردم برای پرهیز از دورهمی‌ها، تجمعات و اعمال نظارت در محور کارها قرار خواهد گرفت.

 

حریرچی با اشاره به اینکه به ازای یک فوتی در کشور ۲۰۰ تا یک هزار نفر با میانگین حدود ۶۰ درصد به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند، افزود: در استان زنجان باید به ازای هر یک فوتی حدود ۲۰۰ تا یک هزار کرونایی مورد آزمایش قرار گرفته و افراد مبتلا شناسایی شوند.

 

وی ادامه داد: مسؤولان استانی نباید معطل نقص‌های مسؤولان کشوری باشند، زیرا استان‌هایی که منتظر مانده‌اند، باختند و خود استان‌ها باید اقدامات لازم را انجام دهند؛ بنابراین باید تست‌های کرونا هدف‌مند انجام شود.

 

این مسؤول در رابطه با طرح حاج قاسم سلیمانی‌ها، گفت: با توجه به اینکه نام شهید سلیمانی بر طرح مقابله با ویروس منحوس کرونا گذاشته شده است، همه افراد باید وظایف خود را در راستای کاهش ابتلا، بستری و فوت ناشی از کرونا به خوبی انجام دهند تا بتوانیم طبق هدف‌گذاری‌های‌ انجام شده، در مدت سه ماه، ۹۰ درصد زنجیره انتقال این بیماری، ۵۰ درصد بستری کرونایی و ۴۰ درصد موارد فوت کرونا را در کشور کاهش داده و به حداقل برسانیم.

 

معاون کل وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه کسی که بیش از ۲۰ دقیقه با یک فرد تست مثبت کرونا تماس داشته باشد در صورتی که تست کرونا وی منفی شود نیز باید خود را قرنطینه کند.

 

حریرچی به طرح شهید سلیمانی‌ها در استان زنجان برای مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: این طرح ویژگی بزرگی دارد و آن قرار گرفتن نام شهید سلیمانی است.

 

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در روزهای آینده تست‌ها بیشتر خواهد شد، تصریح کرد: با افزایش تعداد تست، تعداد موارد شناسایی هم بالا خواهد رفت.

 

معاون وزیر بهداشت افزود: از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی استان‌های قزوین و زنجان جزو استان‌های خوب بوده و ۹۰ درصد رعایت کردند و در مراکز خصوصی هم این رعایت۹۰ درصد است و دستاورد بسیار مهمی است.

 

وی تصریح کرد: درصدد این هستیم که فوتی‌های کرونا دو رقمی و تک رقمی شود و تحقق این مهم هم نیازمند همکاری مردم است.

 

معاون وزیر بهداشت، ابراز داشت: تاکنون خیرین زنجانی ۳۳ میلیارد تومان در راستای مقابله با کرونا کمک کردند ولی بیماران کرونایی نیازمند حمایت بیشتری هستند.

 

زنجان 4 شهید کرونایی دارد

 

استاندار زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه زنجانی‌ها در رعایت بهداشت فردی و اجتماعی عملکرد خوبی دارند، اظهار کرد: در محدودیت‌های کرونایی اصناف زنجان همکاری خوبی دارند.

 

فتح‌الله حقیقی با بیان اینکه کادر درمانی در ۹ ماه گذشته با جان و دل کار کردند، گفت: این استان چهار شهید کرونایی دارد.

 

وی با بیان اینکه استان زنجان در تامین اقلام بهداشتی و ماسک به خودکفایی رسیده است، گفت: این استان به استان‌های دیگر هم ماسک و مواد ضدعفونی کننده ارسال می‌کند.

 

استاندار زنجان ضمن ابراز رضایت از تولید روزانه ماسک در زنجان گفت: روزانه ۶۰۰ هزار عدد ماسک هزار تومانی و بیش از 3 هزار ماسک هزار و ۳۰۰ تومانی در استان تولید می‌شود.

 

وی افزود: دراستان زنجان ۱۲ واحد تولیدی در تولید مواد ضدعفونی کننده و شوینده فعالیت می‌کنند.

 

حقیقی با بیان اینکه به هر اندازه که تقاضا باشد ماسک وجود دارد، تاکید کرد: ماسک یک هزار و ۳۰۰ تومانی در ۱۴۰ داروخانه استان به وفور عرضه می‌شود.

 

توزیع 233 هزار بسته معیشتی در زنجان

 

فرمانده سپاه استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به توزیع ۲۳۳ هزار بسته معیشتی ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومانی در بین زنجانی‌های نیازمند و آسیب‌دیده در بحث کرونا گفت: بیش از ۱۱ هزار بسته کامل توزیع شده و حتی در روستاهایی که امکان دسترسی و تامین امکانات سخت بوده، به همراه حاشیه‌نشین‌ها، ده‌ها هزار بسته غذای گرم توزیع شده است.

 

سردار جهانبخش کرمی با بیان اینکه ۱۰۹ کارگاه تهیه ماسک در مساجد زنجان فعالیت دارد و توزیع رایگان 3 میلیون ماسک در استان از خروجی فعالیت این کارگاه‌هاست، گفت:  در همین راستا 6 هزار گروه جهادی در استان در راستای مقابله با کرونا به کار گرفته شدند.

 

وی از توزیع بیش از 5 هزار بسته کامل نوشت‌افزار به ارزش هر بسته ۱۴۰ هزار تومان در بین دانش‌آموزان زنجانی خبر داد و گفت: این اقدامات با قوت در استان ادامه خواهد داشت.

 

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان با اشاره به هماهنگی‌های خوب صورت گرفته در خصوص اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی‌ها، ادامه داد: همه دستگاه‌ها باید برای اجرای طرح شهید سلیمانی کمک کنند، زیرا اقتدار نظام مطرح است و از طرفی وظیفه داریم برای سلامتی مردم تلاش کنیم.

 

کرمی با بیان اینکه در بحث کمیته حمایت نیز ۱۳ هزار بسته در قالب این طرح توسط بسیج توزیع شده است و در کمیته عملیاتی نیز کاملا آماده و هماهنگ هستیم، ادامه داد: در بحث نقاهتگاه‌ها نیز این مکان‌ها باید با همکاری سپاه، نیروی انتظامی، ارتش و هلال‌احمر تحت فرماندهی قرارگاه شهرستانی، با مدیریت فرماندار شهرستان انجام گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه  در راستای عملیاتی سازی فرمان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مبنی بر طرح مواسات، همدلی و کمک مومنانه اجرا می‌شود، افزود: پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در روز نیمه‌شعبان مبنی بر اجرای رزمایش کمک مومنانه، سپاه این استان با همکاری پایگاه‌های مقاومت بسیج، اقدام به تهیه بانک اطلاعات از خانواده‌های آسیب دیده ناشی از شیوع این ویروس منحوس که مورد حمایت و پوشش ارگان‌هایی نظیر کمیته امداد و بهزیستی نبودند، کرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------