کرونا جان ۷۵ نفر دیگر را در کشور گرفت/ وضعیت مازندران در نوروز شکننده است



کرونا,اخبار امروز,اخبار جدید
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۷۹۳ هزار و ۸۰۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۵ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۱ هزار و ۷۲۴ نفر رسیده است.

 به گزارش ایرنا، سیما سادات لاری روز شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۵۴۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۸۴۹ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب،  مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۷۹۳ هزار و ۸۰۵ نفر رسید.

 

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۶۱ هزار و ۷۲۴ نفر رسید.

 

لاری گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۵۳۶ هزار و  ۶۰۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. سه هزار و ۸۴۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

 

معاون وزیر بهداشت افزود: تاکنون ۱۲ میلیون و ۹۹ هزار و ۷۶۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

وی بیان کرد: ۹ شهرستان قرمز، ۳۱ شهرستان نارنجی، ۲۹۵ شهرستان زرد و ۱۱۳ شهرستان آبی هستند.

 

تبریک نوروزی سخنگوی وزارت بهداشت

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با آرزوی روزهایی سرشار از سلامتی و سعادت برای شما عزیزان در سال جدید، جا دارد از همدلی و همراهی شما مردم فهیم کشورمان با همکاران ما در مجموعه وزارت بهداشت در سال گذشته و در جبهه نبرد با کووید ۱۹، صمیمانه تقدیر و تشکر کنیم. عرض خسته نباشید و خدا قوت ویژه‌ای به پرسنل خدوم نظام سلامت کشور به عنوان سربازان خط مقدم این جنگ تمام عیار داریم.

 

مدیرکل روابط عمومی استانداری تاکید کرد:وضعیت مازندران در نوروز شکننده است

 مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مازندران در پاسخ به انتقاد برخی که چرا ستاد کرونای استان مانع سفرهای نوروزی نمی‌شود، گفت: تاکید استاندار مازندران و ستاد استان همواره بر ممنوعیت سفر و پرهیز از هرگونه ازدحام جمعیتی است.

کرونا,اخبار امروز,اخبار جدید

 

عباس مهدوی با تاکید بر این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: ستاد کرونا استان تابع سیاست‌ها و تصمیمات ستاد ملی است و با وجود وابستگی صنعت گردشگری استان به حضور گردشگران، سلامت مردم استان را الویت نخست خود می‌داند.

 

وی افزود: مازندران چندی پیش دارای شهرهای قرمز بود که با تلاش انجام شده و همراهی مردم این شرایط کنترل شد، اما این کاهش ابتلا به مفهوم رفع خطر نیست و این وضعیت با کاهش رعایت پروتکل‌ها و ازدحام جمعیت قابل بازگشت است.

 

 مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران افزود: اگر سفرها با رعایت بهداشت عمومی همراه نباشد ویروس کرونای انگلیسی بسیاری از خانواده‌ها را تهدید خواهد کرد.

 

 وی اظهار کرد: دورهمی‌ها، دید و بازدیدها و ترددهای غیرضرور موجب خواهد شد تا هر گونه رنگ‌بندی تغییر و تعداد مبتلایان افزایش یابد.

 

 مهدوی افزود: تاکید ستاد کرونا بر اقامت در هتل‌ها و مراکزی است که مورد نظارت قرار دارند و پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند.

 

به گفته وی، سفرهای غیررسمی هم سلامتی خود گردشگران و هم سلامتی مردم استان را با تهدید جدی مواجه خواهد کرد.

 

 وی افزود: فاصله اجتماعی، زدن ماسک و پرهیز از تردد و ازدحام همچنان تنها راه مقابله با شیوع کرونا محسوب می‌شود.

 

 مدیرکل روابط عمومی استاندرای مازندران افزود: دانشگاه علوم پزشکی مازندران با توجه به شناسایی افراد مبتلا به کرونای انگلیسی همچنان بر ممنوعیت سفر و دورهمی‌های خانوادگی تاکید دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------