فائوچی: واکسن روسیه کاملا موثر است/ پوتین: فردا واکسن کرونا می‌زنم



واکسن اسپوتنیک وی روسیه,اخبار امروز,اخبار جدید
آنتونی فائوچی رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا روز دوشنبه گفت: واکسن اسپوتنیک وی روسیه کاملا موثر است.

به گزارش ایرنا از اسپوتنیک، فائوچی در یک گفتگوی رادیویی در پاسخ به سوال که آیا شما به واکسن های کرونا چین و روسیه اعتماد دارید گفت: من معتقدم واکسن روسی کاملا موثر است.

 

فائوچی افزود: من نگاهی به برخی از گزارشات داده های مربوط به واکسن روسی انداخته ام، بسیار خوب به نظر می رسد.

 

در حال حاضر واکسن روسی اسپوتنیک وی در ۵۵ کشور به ثبت رسیده است.

 

به گزارش اسپوتنیک، در آگوست (شهریور) سال ۲۰۲۰، روسیه اولین کشور در جهان بود که واکسن کرونا با نام اسپوتنیک وی را ثبت کرد و توسط موسسه تحقیقاتی گامالیا با حمایت مالی از صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) ساخته شد.

 

طبق تجزیه و تحلیل آزمایشات فاز سوم واکسن اسپوتنیک وی که توسط مجله لاسنت منتشر شده است، اسپوتنیک وی ۹۱.۶ درصد کارایی در برابر علائم بیماری کووید ۱۹ دارد.

 

تاکنون بیش از ۵۰ کشور ازجمله تونس، بلاروس، الجزایر، آرژانتین، ایران، بولیوی، صربستان، تشکیلات خودگردان فلسطین، ونزوئلا، پاراگوئه، ترکمنستان، مجارستان، امارات و گینه این واکسن روسی را ثبت کرده‌اند.

 

پوتین: فردا واکسن کرونا می‌زنم

رئیس جمهور روسیه از تزریق واکسن کرونا برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس در روز سه شنبه خبر داد.

واکسن اسپوتنیک وی روسیه,اخبار امروز,اخبار جدید

به گزارش اشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که قصد دارد روز سه شنبه به منظور جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا تزریق واکسن را انجام دهد.

 

پوتین در جلسه اختصاصی با موضوع  افزایش توانایی تولید واکسن کرونا در روسیه گفت: واکسیناسیون یک انتخاب داوطلبانه است، یک تصمیم شخصی که از سوی هر فرد انجام می‌شود . اتفاقا من هم قصد دارم فردا واکسن بزنم. 

 

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در این باره به خبرنگاران گفت: فردا پوتین با یکی از سه واکسن روسی واکسینه می‌شود. او اما مشخص نکرد که رئیس جمهور کدام یک از واکسن‌ها را انتخاب کرده است.

 

در اوت سال ۲۰۲۰، روسیه با تهیه و  آماده سازی واکسن کرونای اسپوتنیک، نخستین کشور در جهان بود که واکسن ضد ویروس کرونا را به نام خود ثبت کرد. دو واکسن کرونا دیگر نیز با نام های «اپی واک کرونا» و «کووی واک» از واکسن های روسی هستند.

 

واکسن کرونا اسپوتنیک روسیه تاکنون در ۵۰ کشور جهان مورد تایید قرار گرفته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------