عامل موثر در عدم موفقیت رژیم‌های غذایی چیست؟



عدم موفقیت رژیم‌های غذایی,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
بسیاری از دانشمندان و متخصصان تغذیه استدلال کرده‌اند که فرآیند خسته‌کننده ردیابی مواردی که فرد در یک روز می‌خورد و می‌نوشد، عامل حیاتی کاهش وزن موفق است اما طبق نتایج مطالعه جدید منتشر شده در مجله Obesity، ردیابی کامل رژیم غذایی برای دستیابی به کاهش وزن قابل توجه، ضروری نیست. 

 ایسنا به نقل از ارث، محققان با استفاده از یک روش به نام تجزیه و تحلیل منحنی ویژگی‌های عملکرد گیرنده، تخمین زدند که افراد چند روز نیاز دارند تا مصرف غذای خود را پیگیری کنند تا از نظر بالینی به کاهش وزن قابل‌توجهی برسند.

 

ران ژو، نویسنده ارشد این تحقیق اظهار کرد که برای موفقیت روزانه نیازی به ردیابی ۱۰۰ درصدی ندارید.

 

به‌طور خاص در این کارآزمایی، متوجه شدیم که افراد فقط باید حدود ۳۰ درصد از روزها برای از دست‌ دادن بیش از ۳درصد وزن و ۴۰ درصد از روزها برای از دست‌ دادن بیش از ۵ درصد وزن یا تقریبا ۷۰ درصد از روزها برای کاهش وزن بیشتر ردیابی کنند.

 

از آنجایی که هدف یک برنامه کاهش وزن ۶ ماهه معمولا بین ۵ تا ۱۰ درصد است این یافته‌ها بسیار امیدوارکننده هستند.

 

بسیاری از مواقع زمانی که افراد حدود ۵ تا ۱۰ درصد وزن خود را از دست می‌دهند، تغییراتی در مواردی مانند فشار خون، چربی‌ها، خطر بیماری‌های قلبی و عروقی و خطر دیابت مشاهده می‌شود بنابراین در تحقیقات آینده درک بهتر چرایی ظهور این الگوها و توسعه مداخلات کارآمد برای بهبود نتایج مورد نیاز است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------