خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ با ورزش کاهش می‌یابد



دیابت نوع ۲,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
ورزش با شدت متوسط تا شدید می تواند به افرادی که از نظر ژنتیکی مستعد ابتلا به دیابت نوع ۲ هستند کمک کند تا خطر ابتلا به این بیماری در آنها کاهش یابد. 

به گزارش مهر به نقل از مدیکال نیوز، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که فعالیت بدنی متوسط تا شدید برای افراد دارای استعداد ژنتیکی دیابت نوع ۲ مفید است.

 

افرادی که در این مطالعه بیشترین فعالیت را داشتند، خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ در آنها تا ۷۴ درصد کمتر از افراد با کمترین میزان فعالیت بدنی در یک دوره پیگیری ۶.۸ ساله بود.

 

این مطالعه همچنین نشان داد که هر میزان فعالیت بدنی می‌تواند خطر دیابت نوع ۲ را کاهش دهد: هر چه فعالیت بیشتر باشد، بهتر است.

 

یک مطالعه جدید این سوال را بررسی می‌کند و نشان می‌دهد که فعالیت بدنی متوسط تا شدید با کاهش خطر دیابت نوع ۲ مرتبط است و این ارتباط بدون در نظر گرفتن استعداد ژنتیکی برای این بیماری مشاهده می‌شود. این اثر وابسته به دوز است و فعالیت بیشتر با اثر محافظتی بیشتر مرتبط است.

 

فعالیت بدنی متوسط تا شدید برای بیش از یک ساعت در روز با ۷۴ درصد کمتر خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ در مقایسه با افراد کم تحرک مورد مطالعه همراه بود.

 

از آنجایی که گروه پرخطر ژنتیکی خطر پایه بسیار بالاتر در ابتلاء به دیابت دارند، کاهش خطر مطلق در این گروه بیشترین میزان را داشت.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------