تشخیص ۵ دقیقه‌ای چندین پاتوژن با یک تراشه امکان‌پذیر می‌شود



حسگرهای گرافنی,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
با همکاری راهبردی دو شرکت و ترکیب فناوری آنها، تراشه‌های گرافنی ساخته شده که به سرعت می‌تواند چندین پاتوژن را در نمونه‌های خون یا بزاق تشخیص دهد. 

به گزارش مهر، شرکت هممیکس بیوتکنولوژیز (Hememics Biotechnologies)، توسعه‌دهنده پلت‌فرم تست‌های زیستی حاوی حسگرهای گرافنی، اقدام به جمع‌آوری بودجه ۲ میلیون دلاری کرد تا با استفاده از این بودجه بتواند فناوری «آزمایشگاه روی تراشه» را توسعه دهد. در همین راستا، شرکت هممیکس بیوتکنولوژیز با شرکت جنرال گرافن (General Graphene)، وارد همکاری راهبردی شده است که قرار است به مدت چهار این همکاری ادامه داشته باشد. این تلاش مشترک چهار ساله قرار است برای توسعه یک فرآیند مقیاس‌پذیر و بی‌نیاز از اتاق تمیز برای تولید تراشه‌های زیست‌حسگر گرافنی صرف شود.

 

با اتکاء به توانمندی شرکت هممیکس بیوتکنولوژیز در توسعه ادوات تشخیصی با دوام بالا، این همکاری مشترک انقلابی در ابزارهای تشخیصی برای عوامل بیماری‌زا و سموم محیطی ایجاد خواهد کرد.

 

در نه ماه گذشته این دو شرکت اقدام به ساخت بیش از ۱۰۰۰۰۰ زیست‌حسگر گرافنی کرده‌اند. برای ساخت این حسگرها از فناوری پتنت شده شرکت هممیکس بیوتکنولوژیز استفاده شده است که می‌تواند آزمایش‌های مولکولی را انجام داده و آنتی‌ژن‌های متعددی را آزمایش کند. این ابزار تشخیصی SEB و ریسین را با حساسیت‌های بالا در محدوده پیکومولار تشخیص داده و طی ۵ دقیقه نتیجه را ارائه می‌کند.

 

این ۱۰۰ هزار کیت حسگری بخشی از یک برنامه گسترده‌تر برای بهبود طراحی تراشه‌ها است. جان واردن، مدیرعامل شرکت هممیکس بیوتکنولوژیز گفت: بازخورد این آزمایش‌ها در پیشبرد کارآزمایی‌های بالینی بسیار کمک خواهد کرد.

 

این تراشه‌ها قادرند شناسایی چندین پاتوژن را در بزاق یا نمونه خون منفرد با سطح تشخیص بیش از ۱۰۰ برابر حساس‌تر از جریان جانبی انجام دهند.

 

سری آیتال، مدیر تحقیق و توسعه در شرکت هممیکس بیوتکنولوژیز گفت: ما از عملکرد زیست‌حسگر گرافنی که به اندازه یک سکه است، خوشحال هستیم. در دنیای بسیار رقابتی تشخیص طبی، سرعت و هزینه سرنوشت یک فناوری را مشخص می‌کنند. با رسیدن به سطح پیکومولار، زمان آزمایش پنج دقیقه‌ای و روش تولید بی‌نیاز به اتاق تمیز، ما سه موانع مهم را به طور همزمان شکست دادیم.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------