اعلام پایان شرایط اضطراری کرونا در ایران/یک فوتی و شناسایی ۲۰ ابتلای جدید کرونا در کشور



 وزارت بهداشت ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در اطلاعیه ای مبتنی بر نظر کمیته علمی کشوری کرونا، از پایان شرایط اضطراری کرونا و استفاده همگانی از ماسک خبر داد. 

 به گزارش فارس، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در اطلاعیه ای مبتنی بر نظر کمیته علمی کشوری کرونا کرونا از پایان شرایط اضطراری کرونا و استفاده همگانی از ماسک خبر داد.

 

در این اطلاعیه آمده است:

 

بسمه تعالی

با توجه به اعلام کمیته علمی کشوری کرونا لازم نیست همه افراد جامعه ماسک بزنند. بر اساس نظر این کمیته مبنی بر شرایط با ثبات کنونی و پایان وضعیت اضطراری کرونا، به جای توصیه عمومی به کل جامعه برای استفاده از ماسک، تأکید می شود صرفا افرادی که دارای سن بالا، بیماری زمینه ای، نقص ایمنی، بیماری های کلیوی، قلبی، ریوی و کبدی هستند و نیز کسانی که در تماس مستقیم با فردی بوده اند که مشکوک یا قطعا مبتلا به کرونا بوده است، باید از ماسک استفاده کنند.

 

همچنین در مورد مراکز بهداشتی و درمانی در مناطقی که انتقال عمومی یا خوشه ای کووید۱۹ گزارش شده باشد، استفاده از ماسک برای همه اعم از کارکنان و مراجعان این مراکز، توصیه می شود ولی در مناطقی که انتقال قطعی به صورت تک گیر وجود داشته باشد، استفاده از ماسک صرفا برای کارکنان درگیر با بیماران توصیه می شود.

 

یک فوتی و شناسایی ۲۰ ابتلای جدید کرونا در کشور 

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۲۰ بیمار جدید کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه یک بیمار نیز به دلیل این بیماری جان خود را از دست داد.

 

به گزارش ایسنا، از دیروز تا امروز ۳ مردادماه ۱۴۰۲ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۸ نفر از آنها بستری شدند.

 

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۶۱۲ هزار و ۸۸۶ نفر رسید.

 

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، یک نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست داد و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۶ هزار و ۳۰۷ نفر رسید.

 

خوشبختانه تا کنون ۷ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۲۲۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

 

۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

 

تا کنون ۵۶ میلیون و ۹۸۸ هزار و ۹۴۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

تا کنون ۶۵ میلیون و ۲۳۷ هزار و ۵۹ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۳۲ هزار و ۷۳۴ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۷۳۱ هزار و ۵۸۲ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۳۷۵ دُز رسید.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------